obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7583
guido66
Vandaag ook een 7583 in gebruik genomen. Sinds een week of zo begon de 7581 vaak te herstarten tot wel 6x op 1 dag. Dat kon men bij xs4all ook zien en daarop stuurde men mij de 7583 toe.

Ik heb na de 1e ingebruikname diverse instellingen uit de backup van de 7581 gekopieerd (o.a. telefoonboek, wifi wachtwoord).

Mijn 2 1750E's moesten terug naar fabrieksinstellingen om ze weer in de mesh op te nemen.

Bij het telefoonboek worden de foto's niet mee gekopieerd en ook het Teredo filter moest ik nog handmatig uitzetten om de Xbox weer volledig werkend te krijgen.

VDSL snelheid is gelijk gebleven, wifi bereik is beduidend groter, de repeater kan een stuk verder weg dan bij de 7581.

De VDSL verbinding is nog niet helemaal stabiel, maar de box zelf crasht dan niet zoals bij de 7581 wel het geval was.

Update: na 2 uur in bedrijf werd de verbinding stabiel, nu al bijna 24u stabiel. De webinterface heeft veel minder foutjes dan bij de 7581, ook is de in mijn geval niet gebruikte 2e lijn niet meer onnodig zichtbaar. De webinterface is zeker niet vlotter, eerder een tikje trager dan bij de 7581.
Gewijzigd door guido66 op 18 augustus 2019, 12:37
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh
 
mari
Zojuist een wekelijks pushbericht ontvangen met fouten.
De repeater 1750 E heeft verbindingsproblemen, nu al 3 x in 3 dagen.
Ik ga denk ik de 1750 E nog 1x terug zetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw installeren.
Als het dan weer voor komt dan zal ik vlug nog een extra Fritz 3000 gaan kopen.
Die heeft tot nu toe geen probleem.
De Frizbox zelf nog altijd storingsloos
 
Gieter
OS 7.12
Het probleem 1750E repeater als Lan-bridge.
In de gebruiksaanwijzing staat eerst met wifi verbinden.
Dat ging hier fout.(dubbele verbinding wifi en lan, flipperkast)
Repeater helemaal naar fabrieksinstellingen.
Dan via het LAN configureren.
Ik gebruik hiervoor het IPv6 adres. Moet tussen [fe80::] (Kun je zien in Network in de fritzbox)
De SSID en Wachtwoord er in zetten van de WiFi.
De lan-bridge mode inschakelen.
Als alles dan werkt.
Kun je mesh activeren door eerst de repeater wps 1 seconde drukken en dan de fritzbox WPS 1 seconde drukken.
Naam van de repeater kun je in de fritzbox veranderen.(mesh)
 
Marcel
Ik ben ook aan het kloten geweest me de 1750E op een 7590.

Ik heb een eigen DHCP server die de repeater een IPv4 adress geeft en de rest.

Na tig keren de methode in de handleiding en video te hebben gedaan maar zelf een combinatie bedacht.

De 1750E naar fabrieksinstellingen (15de keer) en na het opstarten eerst de WPS op de 1750E gedrukt an daarna 6 seconde de WLAN knop op de 7590. Nu had ik eindelijk het Mesh symbool op de 1750E in het overzicht en de LAN verbinding werkt nu ook zoals ook het centraal deactiveren vam WiFi. De 1750E gaat dan wil als een kerstboom knipperen, maar hrt werkt weer net als op de 7581.

Er zit nog een lus in het netwerk wat ik nog moet uitzoeken maar dan kan ik nu rustig naar kijken zolang de 1750E niet actief is.

Update: de ochtend daarna de instellingen doorlopen op de 1750E en het bleek dat zowel de WiFi actief was en het Lan. Vandaar de loop in mijn netwerk want het kwam zowel via de Wan en het Lan binnen.

Nu heb ik weer Mesh en dat via de kabel nadat ik dus in de 1750E van Wan naar Lan schakelde en nu is er ook geen kerstboom verlichting meer te zien als ik de Wifi op de 7590 uitzet.

Het blijf een zwak punt bij AVM hoe eenduidig, de repeater via Lan te gebruiken.

Gewijzigd door Marcel op 20 augustus 2019, 09:52
 
mari
Hij blijft hier wel in de mesh staan maar de verbinding valt net als bij de 7681 geregeld weg.
De repeater Fritz 3000 heeft daar tot nu toe geen last van.
De 1750 E wel
 
Marcel

mari schreef:

Hij blijft hier wel in de mesh staan maar de verbinding valt net als bij de 7681 geregeld weg.
De repeater Fritz 3000 heeft daar tot nu toe geen last van.
De 1750 E wel


Dat wegvallen had ik ook na een paar keer proberen de 1750E in de Mesh te krijgen. Ik heb toen weer de 7590 naar de fabrieksinstellingen gezet en toen mijn backup teruggezet met uitzondering van hoe verbinding te maken met het internet.

De Wifi was net een vuurtoren licht...30 seconden wifi en dan weer niet en dan weer wel en weer niet...ik was het toen wel zat.

Wel een backup maken voor het terugzetten naar fabrieksinstellingen en ik had nog mijn 7581 backup die dan inlees op de 7590. Nu heb een backup gemaakt van mijn 7590 en de 1750E zodat ik niet meer hoeft te pielen, een volgende keer.
 
fmrama
Vannacht 1 lijntje van de 2 op de 7583 effe in de herstart.
In de statistiek wel wat foutjes. Bij de 7581 kwam dit alleen voor bij een fikse onweersbui.
Een tijdje aanzien en dan een herinrichting. Dit was bij de 7581 in het begin ook nog wel eens nodig.
 
meppele

fmrama schreef:

Vannacht 1 lijntje van de 2 op de 7583 effe in de herstart.
In de statistiek wel wat foutjes. Bij de 7581 kwam dit alleen voor bij een fikse onweersbui.
Een tijdje aanzien en dan een herinrichting. Dit was bij de 7581 in het begin ook nog wel eens nodig.


Firmware FB7583 probleemloos upgradet naar 7.13. Had de (naar nu blijkt ijdele) hoop dat de upload wat aan snelheid had gewonnen. Helaas, mijn VDSL2 verbinding blijft steken op 2,7 Mbit/s up, en 41,4 Mbit/s. down. -eggie-
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Gieter

meppele schreef:

Had de (naar nu blijkt ijdele) hoop dat de upload wat aan snelheid had gewonnen. Helaas, mijn VDSL2 verbinding blijft steken op 2,7 Mbit/s up, en 41,4 Mbit/s. down. -eggie-


Release Notes

# New Features in FRITZ!OS 7.13
## DSL:
- **NEW** A DSL data rate considerably higher than the speed of the internet connection given by the provider can now be reduced to a lower value in order to improve stability


Lastig is, dat ze iedere keer oude dingen in de release notes zetten.
 
JvdH
Dit weekend 7583 als vervanging van mijn 7581 maar eens aan gaan sluiten (deze week opgestuurd gekregen, via abbo verlenging).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7583', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 34 12 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Advertentie