obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7583
meppele

Gieter schreef:

meppele post=9835

Had de (naar nu blijkt ijdele) hoop dat de upload wat aan snelheid had gewonnen. Helaas, mijn VDSL2 verbinding blijft steken op 2,7 Mbit/s up, en 41,4 Mbit/s. down. -eggie-


Release Notes

# New Features in FRITZ!OS 7.13
## DSL:
- **NEW** A DSL data rate considerably higher than the speed of the internet connection given by the provider can now be reduced to a lower value in order to improve stability


Lastig is, dat ze iedere keer oude dingen in de release notes zetten.


Juiste aan deze zin had ik een zekere hoop ontleend m.b.t. een verbetering van de lage uploadsnelheid, foute interpretatie van mijn kant dus.
 
sciurius
Vanmorgen geüpgrade naar 07.13. Het lijkt erop dat de upload van 20Mbps naar 30Mbps is gegaan.
sciurius voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
meppele

sciurius schreef:

Vanmorgen geüpgrade naar 07.13. Het lijkt erop dat de upload van 20Mbps naar 30Mbps is gegaan.

Vraagje: met welk programma / app of of FB voorziening, creëer je dit soort overzichten?

Update: heb al eentje gevonden: https://testmy.net
Waarschijnlijk zijn er meer van dit soort programma's.
Gewijzigd door meppele op 24 augustus 2019, 10:37
 
Tegelen
Zou dat ook wel eens willen weten hoe ik het overzicht van up/download te zien krijg.
Ben namelijk ook erg benieuwd hoe het hier is.
Moet nog wel weekje wachten ivm vakantie,
Dat zou overigens ook nog wel een ideetje zijn, dat je van afstand in je Fritzbox kunt.
 
Tegelen
Ff test ivm notificatie bij antwoord . Sorry
 
fmrama
Ik heb maar eens de orginele y kabel aangesloten en noodzakelijk verlengt met de bijgeleverde utp kabel. Kijken of het aantal fouten op de lijn vermindert. (Zie post onder fritzbox 7581]
Wat me wel opvalt is het volgende. Als de fritz 7583 opnieuw getart wordt krijg je de gebruikelijke stappen in de gebeurtenissen lijst. Kabel 1 in training ...bla bla, kabel 2 in training bla bla....Internet verbinding is tot stand gebracht...bla, bla. Maar dan werkt er geen internet en het ledje op het modem is uit. Daarna nog eens een herstart. Zelfde bla bla in de gebeurtenissen en eindigt met...Internet verbinding niet tot stand gebracht oid. Terwijl er dan wel internet is en het ledje brand. Ra, ra..
 
guido66
Met 7.12 zaten er af en toe kleine foutjes in de DSL verbinding, met 7.13 zijn deze verdwenen.

Verder kwam ik er achter dat je de WAN poort ook gewoon als 5e LAN aansluiting kunt gebruiken, daar hangt nu mijn HUE bridge aan. Deze ene extra poort maakte mijn oude 7369 als extra switch in de meterkast overbodig, dus die is nu een stuk opgeruimder.
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh
 
fmrama
Met de 7.13 heb alleen in de nacht fouten op de lijn. Ik heb net de handel weer naar de fabrieksinstellingen gezet en opnieuw ingericht.
Kijken of dit wat helpt.
 
meppele
Hier van meet af aan foutloos!
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
fmrama
Mooi!
Ik denk ook niet dat het aan de 7583 ligt. Met de 7369 had ik ook veel fouten op de lijn. De lijn is koper uit 1964. Tja dan kan er wel eens wat mis gaan, als het modem gevoeliger is. Het is wel vreemd dat het in de nacht gebeurt.
En zo lang er internet blijft zijn wat foutjes ook geen punt. Iptv heb ik niet, dus daar heeft het geen invloed op.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7583', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 34 12 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Advertentie