obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Oh oh die updates
roymarja
Haha, dan moet je wel heel weinig kijken?!?
Wij zijn pas sinds eind augustus 2018 in de lucht en hebben op zijn minst al vijf update rondes mogen meemaken.
Ik deel je mening dat het doosje in principe heel fijn werkt.
Helaas geen vergelijk met de Nest van Ziggo die nog vlotter reageert en een nog strakker plaatje oplevert.
Jammer genoeg blijkt ook dat boxje niet vrij van bugs.....
Tja, wel elke gelegenheid aangrijpen om de abo tarieven aan te passen maar goede software laten schrijven, ho maar!
Zo gaat elke provider tegenwoordig te werk.
 
Gieter
Nu snap ik ook, waarom xs4all nog geen 4K aan bied.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/klanten-klagen-over-4k-ultra-hddecoder-kpn/
 
sciurius
Een ander aspect is de beveiliging. Met de Arris heb ik een onbekend apparaat in huis waarvan ik niet kan nagaan of het wellicht achter mijn rug om dingen in mijn netwerk zit te doen. Ik heb begrepen dat het apparaat een aparte verbinding (VLAN) met de server maakt, die langs de gewone internet verbinding gaat. Verkeer van het kastje monitoren of beveiligen via firewall zou dan niet mogelijk zijn. Is het denkbaar dat het kastje gehackt kan worden van buitenaf? Met zoveel van dit type kastjes in gebruik zou dat een dankbaar target zijn.

Meestal is er van dit soort kastjes uitgebreide informatie beschikbaar maar van dit kastje kan ik vrijwel niets vinden.
 
Gieter
Al getest of er wat open staat?
De 2250 reageert niet op telnet.
Wel via browser, netjes een 404 melding.
 
sciurius
Ook de 2952 heeft een browser draaien op poort 80, verder zijn voor zover ik kan nagaan de andere poorten dicht. Maar dat zegt nog niets over connecties die door de box zelf worden geïnitieerd.

Overigens is de vraag wat de bedoeling is van die web server op poort 80. Het gebruik van poort 80 hint op consumentengebruik. Voor service technici? Dan zou elke andere willekeurige poort ook goed zijn.
En idem dito de USB aansluiting. Keurig gedocumenteerd als USB 2.0, maar wat kunnen we er mee?
 
Gieter
Volgens mij zijn al die kastjes bijna hetzelfde.
USB gebruikt KPN niet, sommige andere landen wel.
Van de 2952 gaan statistisch de voedingen vaker defect, heb ik gehoord.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Oh oh die updates', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Trage internet verbinding na updates Klacht over XS4ALL : 1 21 aug 2014
Firmware updates Fritzbox 7340 Fritzbox : 18 05 jun 2011
Advertentie