obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
7581 inruilen voor 7583?
fmrama

meppele schreef:

fmrama post=9772

Tja, ga ik ook voor de 7583 ? Nu een 7581 zonder problemen. Maar wat als kpn de baas wordt en dan vaarwel fritz zegt? Ik denk dat ik voor een contractverlenging ga.

De 7583 is besteld! Yeah

Goede keus denk ik fmrama. Ik ga er inmiddels van uit dat XS blijft bestaan! Fritz wordt echt niet vaarwel gezegd ook al zou kpn (nog) meer zeggenschap krijgen. Ben erg benieuwd naar jouw up- en download snelheden met de 7583.
-eggie-


De 7583 is up and running. 58.1 down en 7.4 up. Op 8b. Met de 7581 was de up 10.1 met bounding . De up is voor mij niet zo van belang. Volgens mijn abo zou ik 50\5 halen. Ik ben content.
De kabellengte is met 200 mtr afgenomen.Smile
Gewijzigd door fmrama op 20 augustus 2019, 16:02
 
meppele

fmrama schreef:

meppele post=9774

fmrama schreef:

Tja, ga ik ook voor de 7583 ? Nu een 7581 zonder problemen. Maar wat als kpn de baas wordt en dan vaarwel fritz zegt? Ik denk dat ik voor een contractverlenging ga.

De 7583 is besteld! Yeah

Goede keus denk ik fmrama. Ik ga er inmiddels van uit dat XS blijft bestaan! Fritz wordt echt niet vaarwel gezegd ook al zou kpn (nog) meer zeggenschap krijgen. Ben erg benieuwd naar jouw up- en download snelheden met de 7583.
-eggie-


De 7583 is up and running. 58.1 down en 7.4 up. Op 8b. Met de 7581 was de up 10.1 met bonding . De up is voor mij niet zo van belang. Volgens mijn abo zou ik 50\5 halen. Ik ben content.
De kabellengte is met 200 mtr afgenomen.Smile


Ziet er goed uit dus. Toch frappant dat ook bij jou de upload met ruwweg 1/3 is afgenomen en dat de kabel 200 mtr. is 'ingekort'. Je zit in elk geval boven de snelheden van je abonnement. Bij mij niet, kom nu tot max. 41.7/2.5 Mbit/s.
De web interface van de 7583 is aanmerkelijk trager, dat is wel jammer.

Heb gisteren van XS een 2e 7583 gehad om te vergelijken met de eerste. De getoonde waarden zijn nagenoeg gelijk: download 40,5, upload van 2.6, kabellengte ook bijna 400 m minder. Ligt dus niet aan het modem (hardware), mogelijk een software issue. Morgen overleg met de helpdesk
-eggie-

Update 21 aug.
Contact met de XS hd. Omdat beide modems nagenoeg de zelfde waarden laten zien, en omdat blijkt dat er meer verbindingen zijn met een lagere upload, denkt XS (i.o.m. met AVM) mogelijk aan een update van de firmware. De opmerkingen m.b.t. een lagere upload snelheid komen van abonnees met een 50/5 (of lager) abonnement. Als hiervan bij upload maar ruim de helft overblijft, tikt dit harder aan dan 60% upload van een 100/10 verbinding. We zullen zien wat het wordt.

Wat de andere prestaties van de 7583 betreft kan ik alleen maar positief zijn:
- een stabiele en (tot nu toe) storingsvrije verbinding
- wifi die verder veel reikt, zou nu gemakkelijk zonder repeater kunnen
- storingsvrije Dect telefonie
- probleemloos koppelen en online blijven van alle apparatuur met Windows, Android en iPad / iPhone.
- het bovenstaande geldt ook het gastnetwerk
- probleemloos switchen tussen 2,4 en 5 Ghz.

Verder ben ik geen 'zware' gebruiker en benut niet alle opties die de 7583 in zich heeft. De voor mij belangrijkste zaken doen het echter perfect, alleen nog graag een 100% upload speed.
-eggie-
Gewijzigd door meppele op 21 augustus 2019, 18:03
 
fmrama
Ik ben benieuwd wat de hd hiervan vindt.
Idd de interface is trager. Nu krijg ik het bekende wacht cirkeltje als ik tussen schermen wissel. Bij de 7581 nooit gezien.
 
tubejack

fmrama schreef:

Ik ben benieuwd wat de hd hiervan vindt. Idd de interface is trager. Nu krijg ik het bekende wacht cirkeltje als ik tussen schermen wissel. Bij de 7581 nooit gezien.


De 7369 heeft ook een andere chipset, is in de upload ook 25% trager.
Wij krijgen eind van de maand zo' n 7583, zie het even aan.
 
fmrama
Wat ik ook raar vindt is dat de DSLAM max en min snelheid bij mij gelijk is aan die van meppele in post 12. 55552 en 560. Alsof het er keihard is ingezet. Of is dit normaal.
 
Jan Doedel
Hier ook bijna een halvering van de upload, van 5.1 met de 7581 naar 2.8 met de 7583. De download is daarentegen van 50.7 naar 55.1 gegaanWink. Wel wat meer foutmeldingen dan bij de 7581, deze had soms weken geen enkele foutmelding. Verder is de wifi een hele verbetering, geen uitval op de iphone meer en een sterkere signaal op de 5GHz.
 
tubejack

fmrama schreef:

Wat ik ook raar vindt is dat de DSLAM max en min snelheid bij mij gelijk is aan die van meppele in post 12. 55552 en 560. Alsof het er keihard is ingezet. Of is dit normaal.

Dat zijn m.i. de DSL profielen die KPN in al haar centrales heeft gezet
 
fmrama
Ok! Klinkt aannemelijk.
 
tubejack

fmrama schreef:

Ok! Klinkt aannemelijk.

Is ook een KPN aankondiging van geweest dat ze Max 100Mb down en 20Mb up vanuit de CO gingen doen.
 
Klifhanger
Ná “het ter ziele gaan” van de 7581, nu een 7590 operationeel; wat een verademing: steady WiFi, nauwelijks errors, geen probleem met (oudere) Apple-Air op de 1750E. Very much tevreden!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '7581 inruilen voor 7583?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Ringtone voor Fon Fritzbox : 5 25 jul 2022
rekening voor gratis datasim Klacht over XS4ALL : 5 10 jul 2022
Advertentie