obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!WLAN repeater 1750E mesh in LAN bridge modus
MH
Goedemorgen,

Ik heb gisteren mijn nieuwe Fritz!WLAN repeater 1750E van XS4ALL in gebruik genomen. Ik heb de standaard installatie volgens de handleiding gevolgd, dus met behulp van de WPS-button. Dat ging allemaal prima want het apparaat en het Mesh-icoon zijn zichtbaar in het netwerkoverzicht van de 7590.

Ik wil hem nu instellen als LAN-bridge maar als ik dat doe (via "Changing the Type of Connection" ) dan dwingt de wizard mij om de technische gegevens zoals het SSID handmatig in te vullen. Maar dan raak ik toch de Mesh-instelling weer kwijt? Hoe kan ik hem in LAN bridge modus brengen terwijl hij toch automatisch de instellingen van de 7590 ontvangt?
 
Gieter
YouTube Video
 
Gieter
Als het goed is, staan alle gegevens er al correct.
Mesh kun je met 1 vinkje aan en uit doen.
Gieter voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
MH
Gelukt! Ik heb via "Changing the Type of Connection" de LAN bridge ingesteld. Er stonden inderdaad de gegevens van de 7590 vooringevuld. Daarna moest de repeater opnieuw gestart worden. De connectie tussen de 7590 en repeater was toen volgens het overzicht in de 7590 goed, maar in het overzicht in de repeater zelf stond een rode pijl tussen de 7590 en repeater met de tekst "no network connection" of zoiets. Daarom maar eens de wizard doorlopen die ik eerder steeds wegklikte (ik dacht de taalkeuze en obtain IP-adddress automatic). Hij moest toen weer opnieuw starten. Maar daarna verscheen de verlossende groene pijl. Het is nu dus helemaal in orde.

Hartelijk dank voor het meedenken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!WLAN repeater 1750E mesh in LAN bridge modus', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie