obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Geen internetverbinding meer
njegbers
Mijn Win10 laptop maakt sinds een maand opeens geen internetverbinding meer via de wifi verbinding met de Fritz!Box 7581.
Ik kan geen verandering of incident bedenken dat ervan de oorzaak kan zijn. Een Macbook, twee iPhones, een internettuner en een iPad werken probleemloos via diezelfde wifi.
Aan de windowskant heb ik alle instellingen nagekeken die aangedragen worden op de fora, zonder succes (netwerk vergeten en opnieuw inloggen, driver opnieuw installeren e.d.) Het handmatig instellen van een IP-adres leverde een werkbare sessie op, maar na de volgende opstart was die setting weer vervangen door "automatisch toewijzen".
Ik heb de router een paar keer herstart, zonder resultaat.
In het scherm van de Fritz!Box verschijnt de laptop niet als actief aangesloten apparaat; aan de windowskant zie ik een krachtige wifi-verbinding met een 'unidentified network'.
Om twee redenen denk ik dat ik iets over het hoofd zie bij de router: de laptop maakt op andere plaatsen moeiteloos verbinding met internet, en de screensaver van Windows vertoont foto's die staan op mijn iMac die op dezelfde router is aangesloten met een ethernetkabel: daar kan hij dus wel bij....
 
Gieter
Wat zegt ipconfig als het fout gaat?
 
njegbers
"Autoconfiguration IPv4 address: 169.254.31.146
Subnet mask 255.255.0.0".
In de details van de laptop op het Fritz!Box WIFI scherm staat: "IP4-adres: 192.168.178.37 niet verbonden". De andere apparaten hebben ook een IP-adres in de 192.168.178-range.
 
Gieter
Antivirus er af.
Ik zou in apparaatbeheer alle netwerk adapters eens weggooien.
Dan opnieuw opstarten.
Als het goed is, komt alles dan schoon terug.
Dan antivirus er weer op.
 
lsluijter

njegbers schreef:

"Autoconfiguration IPv4 address: 169.254.31.146
Subnet mask 255.255.0.0".
In de details van de laptop op het Fritz!Box WIFI scherm staat: "IP4-adres: 192.168.178.37 niet verbonden". De andere apparaten hebben ook een IP-adres in de 192.168.178-range.


Why am I getting a 169.254 IP address?
169.254.x.x is a private IP Addressing space reserved by Microsoft which it assigns automatically to your Network Adapter if it cannot get an IP Address from the DHCP Server. Now since it is assigned directly by the Windows itself, the issue could either be with the network adapter or with your router/modem.


Haal de kreet " a 169.254 IP address ' even door Google, en je ziet hoe je dit kunt oplossen.
Loek S
 
bart125
Heb je niet per ongeluk op vliegtuigmodus geklikt? of je wifi op een andere manier uitgezet
(ik heb ooit een laptop gehad die daar een schakelaar voor had)
 
jemmie

bart125 schreef:

Heb je niet per ongeluk op vliegtuigmodus geklikt? of je wifi op een andere manier uitgezet
(ik heb ooit een laptop gehad die daar een schakelaar voor had)


Een 169.254 adres krijg je alleen als je wel verbinding met een router heb, dus de wifi wel actief is, maar er geen DHCP adres wordt uitgedeeld.

@njegbers 7
Heb je niet per ongeluk een mac filter in de router aangezet.
________
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
 
njegbers
Nee, geen vliegtuigmodus, geen MAC filter op de router. Ik denk dat het probleem toch niet aan de Fritz!Box kant zit, of opgelost kan worden, en ga het spoor van dat "autoconfiguration IPv4 adres 169.254.x.x" in Win10 verder uitzoeken.
Dank jullie wel voor het meedenken!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internetverbinding meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
xs4all geeft toe: geen stabiel internet Klacht over XS4ALL : 2 05 mei 2021
Televisie-app geen beeld op iPad TV Problemen : 1 05 apr 2021
Wel verbonden, geen internet (wel via gastennetwerk) WiFi : 4 29 nov 2020
LAN maakt geen internetverbinding FB7581 Fritzbox : 2 29 sep 2020
Wegvallende 2.4 of 5Ghz tussen repeaters en 7583. AVM weet het niet meer Fritzbox : 14 03 aug 2020
Advertentie