obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
TV beeld op zwart, geluid gaat door.
Gondelier
Gisterenavond en vanmorgen ging de TV weer op zwart, Na een complete reset van de VIP5202 had ik weer beeld en geluid. Dit moet toch niet te vaak gebeuren !!
Ook bij een kanaal wissel zit er vaak 3-5 seconden tussen voor ik geluid heb.

Wat mij ook is opgevallen dat mijn Mbps download ( glasvezel 100/100) steeds aan de lage kant is.
Download: tussen de 70 en 80 Mbps
Upload: 125 Mbps of meer
Ping: 3 ms

Ik wacht nog even af voor ik actie ga ondernemen.
Thumbs Up
Overal hangen klokken,
maar niemand heeft de tijd !!
 
Gieter
Ik zal maar even heel zuinig zijn op mijn 2260v2.
Die heeft maar eens in de 60 dagen een reset nodig.

Wel moet ik regelmatig de batterij in de afstandbediening er uit doen omdat die gecrasht is. Dat was met de vorige afstandbediening ook al zo.
 
sledgehammernl

Gondelier wrote:

Gisterenavond en vanmorgen ging de TV weer op zwart, Na een complete reset van de VIP5202 had ik weer beeld en geluid. Dit moet toch niet te vaak gebeuren !!
Ook bij een kanaal wissel zit er vaak 3-5 seconden tussen voor ik geluid heb.

Wat mij ook is opgevallen dat mijn Mbps download ( glasvezel 100/100) steeds aan de lage kant is.
Download: tussen de 70 en 80 Mbps
Upload: 125 Mbps of meer
Ping: 3 ms

Ik wacht nog even af voor ik actie ga ondernemen.
Thumbs Up


Had je de HDMI-kabel al vervangen door de meegeleverde originele kabel?
 
Gondelier

sledgehammernl wrote:

Gondelier wrote:

Gisterenavond en vanmorgen ging de TV weer op zwart, Na een complete reset van de VIP5202 had ik weer beeld en geluid. Dit moet toch niet te vaak gebeuren !!
Ook bij een kanaal wissel zit er vaak 3-5 seconden tussen voor ik geluid heb.

Wat mij ook is opgevallen dat mijn Mbps download ( glasvezel 100/100) steeds aan de lage kant is.
Download: tussen de 70 en 80 Mbps
Upload: 125 Mbps of meer
Ping: 3 ms

Ik wacht nog even af voor ik actie ga ondernemen.
Thumbs Up


Had je de HDMI-kabel al vervangen door de meegeleverde originele kabel?


Zie bericht van 17 december j.l. #9, al meerdere malen gewisseld en de meegeleverde HDMI-kabel zit er op.
Ook bij de andere HDMI-kabels geen verbetering helaas.
Overal hangen klokken,
maar niemand heeft de tijd !!
 
sledgehammernl
Ok. Die had ik even gemist Think

Als het na een volledige reset van de software, het vervangen van kabels en proberen van diverse HDMI-ingangen op je tv nog niet goed werkt dan zou ik hem om laten wisselen voor een nieuwe.
 
Kappie
Inmiddels zit de meegeleverde HDMI kabel er een weekje op. Dat het geluid bij mij gewoon doorgaat is logisch (optisch rechtstreeks op de Bose installatie). Sporadisch krijg ik nog wel eens een paar seconden zwart scherm. Vooral na het wisselen tussen Netflix, terugkijken en live TV. Ik kijk het nog een poosje aan voordat ik om een andere unit ga vragen. Als het niet erger wordt dan het nu is, dan valt ermee te leven. Maar goed is het natuurlijk niet.
FRITZ!Box 7590 (DSL), Arris VIP5202
 
Kappie

Kappie wrote:

Sporadisch krijg ik nog wel eens een paar seconden zwart scherm.

Boxing
Na nog eens wat wisselen van HDMI poort op de TV zonder verbetering ben ik nog maar eens in mijn voorraad HDMI kabels gaan kijken. Toen vond ik er één gelabeld HIGH SPEED with ETHERNET HDMI CABLE. Die zit er nu een paar dagen op en alles is storingvrij!
Ik denk dat ik gewoon de verkeerde heb gepakt en dat die HSwE cable door XS4ALL werd meegeleverd. Leerzaam akkefietje.

Dirk
FRITZ!Box 7590 (DSL), Arris VIP5202
 
Gondelier
@Kappie
Problemen met de Arris VIP5202 en TV.

Druk eens op de knop menu van de afstandsbediening van XS4ALL.
Instellingen
Beeldscherm & Kwaliteit instellingen
Beeldschermresolutie: zet deze op 1080p@50Hz
Opslaan.

Bij mij heeft dit geholpen en tot op heden geen zwart beeld meer.

Wat ook nog kan helpen is de 230V van de TV afhalen (1min) en dan de spanning er weer op. Maar in ieder geval de 1080p aanhouden.

Succes.
Thumbs Up
Overal hangen klokken,
maar niemand heeft de tijd !!
 
Kappie
@Gondelier

Dank voor je bericht.
Bij mij staat de beelschermresolutie op automatisch.
Alles werkt al een tijdje perfect. Geen zwart beeld meer.
Het zat dus kennelijk gewoon in het HDMI kabeltje.
FRITZ!Box 7590 (DSL), Arris VIP5202
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TV beeld op zwart, geluid gaat door.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Beeld bevriest Klacht over XS4ALL : 10 18 jan 2020
Optisch geluid, radio aan, tv uit. Kan dat? TV Problemen : 5 18 dec 2019
Geluid valt weg van mijn externe boxen als ik de tv uit zet XS4ALL Glasvezel diensten : 3 21 jan 2019
Netflix regelmatig even stilstaand beeld TV Problemen : 1 06 nov 2018
Geluid tv wordt hard en zacht TV Problemen : 2 05 mei 2018