obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ BOX 7581 geen/slechte wifi: Macbook Air ''13 early 2014
Blackbird
mijn macbook doet het boven ook niet, andere wel
 
Blackbird
wat moet ik nu doen?
 
tubejack

Blackbird schreef:

wat moet ik nu doen?


Zo snel kan ik niet typen he....

Ok dan hebben we alles geprobeerd.

In principe staat je netwerk- als je ook weer 2,4Ghz op de 7581 aanzet optimaal ingesteld volgens het bandsteering systeem van AVM.

Wat hier in huis prima werkt en automatisch schakelt tussen 2,4Ghz en 5Ghz met al onze Mac spullen ook iPad en iPhone

Je moet zelf even testen of dat werkbaar is. Als dat onwerkbaar is kun je nog 3 dingen doen:
1) 2,4Ghz op de 7581 aan en op de 1750E uit.
2) Alles weer terug zetten zoals het was dus weer met dat aparte -5 wifi netwerk
3) Ik zou sowieso die MacBook bij iemand anders proberen. Wat die lijkt inderdaad ook niet helemaal goed.
 
Blackbird
Sorry haha, ja ik heb alles weer gezet zoals het was. Op die manier heb ik nog af en toe wifi met mijn eigen macbook. Het is wel duidelijk dat de 5ghz het totaal niet doet op mijn macbook. Ik weet niet hoe technisch je bent, maar zou het kunnen dat van de wifi-kaart de 5 ghz kapot is en de 2,4 niet? En weet je of dit met de batterij te maken kan hebben? Misschien gaat dit een beetje ver voor een xs4all forum
 
tubejack

Blackbird schreef:

Sorry haha, ja ik heb alles weer gezet zoals het was. Op die manier heb ik nog af en toe wifi met mijn eigen macbook. Het is wel duidelijk dat de 5ghz het totaal niet doet op mijn macbook. Ik weet niet hoe technisch je bent, maar zou het kunnen dat van de wifi-kaart de 5 ghz kapot is en de 2,4 niet? En weet je of dit met de batterij te maken kan hebben? Misschien gaat dit een beetje ver voor een xs4all forum


Ach de mensen hier, kunnen wel wat hebben hoor Whistl

Misschien dat die 5Ghz kaart of antenne defect is, misschien niet... Kan ik zo niet beoordelen.

Dan heb je met 2,4Ghz nog steeds dat landencode probleem.
Ook daar is natuurlijk een truc of workarond voor te verzinnen.

Zet op de 7581 of 1750E die het dichtbij staat het zendvermogen op 2,4Mhz zo laag mogelijk
Zodat je Macbook altijd maar één 2,4Ghz signaal ziet of van de 1750E of van de 7581.
B.v. op 5% of 10% Maar da's een truc voor pro's Cheer
 
Blackbird
daar ga ik als leek maar niet aan sleutelenSmile
 
tubejack

Blackbird schreef:

daar ga ik als leek maar niet aan sleutelenSmile


Kom dat is een makkie.

Op de 7581 WiFi===> Draadlooskanaal ===> andere instelling ===> maximaal zendvermogen bij mij heb ik hem op 12% gezet en op mijn 1750 ook.

Voor ons huis werkt dat optimaal, met een iPad kan ik van beneden 2 verdiepingen omhoog lopen en hij schakelt dan tussen de 7581 en 1750E en dan ook nog tussen 2,4Ghz en 5Ghz omdat al het wifi hier dezelfde naam heeft. ook voor en achter in de tuin 10 meter buiten het huis.

Ik heb namelijk het liefst zo min mogelijk "straling" , maar dat is weer een ander verhaal. Bye-happy
 
tubejack
Wat je ook nog kunt doen is een 7583 vragen van XS4ALL, die schijnt een betere WiFi te hebben maar in sommige situaties bij VDS Llijnen zonder vectoring een slechtere upload.
Als je geen pair-bondig hebt vraag een 7590 die werkt altijd goed....

Succes. Thumbs Up

P.s. en een nieuwe Macbook dan.... Bye-sad of laten repareren Bye-happy
 
Blackbird
Ik wacht even op de nieuwe macbook die aankomende dinsdag uitkomtBye-happy
 
bart125
de wifi adopter van die macbook is gewoon overleden zet er een nieuwe in of laat dat doen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ BOX 7581 geen/slechte wifi: Macbook Air ''13 early 2014', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie