obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Draadloos netwerk op FB 7340 ligt er elke dag uit
Frank
Toen ik in oktober mijn Fritzbox 7340 ontving en installeerde leek het allemaal goed te gaan 1x per een aantal weken lag de WLAN verbinding eruit, dus daar was wel mee te leven.

De afgelopen weken heeft dit dramatische proporties aangenomen: de WLAN verbinding ligt er een aantal keren per dag uit. De enige remedies: stekker trekken en weer terugsteken of het WLAN met de knop op de router uit en weer aanzetten.

- Inspectie van de logging van de 7340 laat zien dat het hier gaat om een probleem met het wachtwoord van het WLAN. Om een of andere reden vindt de 7340 dat mijn apparaten opeens niet meer het goede wachtwoord gebruiken om zich aan te melden. Het feit dat het resetten van de router en/of het WLAN dit probleem verhelpt, doet sterk vermoeden dat er iets mis gaat in de router; het apparaat lijkt tijdelijk te vergeten wat het juiste wachtwoord is.

- Eerst maar een firmware update gedaan om te kijken of dat helpt en om te voorkomen dat de servicedesk me dat advies als oplossing gaat geven. Helaas, dat lost absoluut niets op.

- Ligt dit aan (nieuwe) netwerken in mijn omgeving? Ik heb de proef op de som genomen door om te schakelen naar de 802.11a/n standaard want die gebruikt een heel ander frequentiespectrum en in mijn omgeving zijn er geen (zichtbare) netwerken in dat spectrum. Helaas ook dat bleek absoluut niet te helpen: het WLAN ligt er nog net zo vaak uit. Ook het wijzigen van het kanaal in het 802.11b/g spectrum of het automatisch laten selecteren van het kanaal lost de problemen niet op.

- Ik heb toen mijn oude Linksys WLAN router maar weer uit de kast gehaald en aangezet met dezelfde SSID en hetzelfde wachtwoord om te kijken of het Fritzbox WLAN daar last van had. Absoluut niet. Alles bleef gewoon doorwerken (uiteraard tot het volgende moment dat de Fritzbox om onverklaarbare redenen de boel er toch weer uitgooit). Dit sterkt mijn redenatie dat er waarschijnlijk een bug in de 7340 firmware zit.

Hoe het kan dat het in eerste instantie redelijk werkte en daarna "spontaan" slechter is geworden kan ik niet verklaren en dat zit me wel dwars. Want er moet iets in de omgeving veranderd zijn. In eerste instantie dacht ik aan mijn iPhone en iPad, want die hadden net een software update gehad. Dus ik heb de WiFi daarop maar eens een tijdje uitgezet. Helaas, dat was het niet. Voor zover ik kan beoordelen is er op mijn andere apparaten niets gewijzigd, dus het blijft een mysterie.

Vandaag heb ik uit pure armoede mijn Linksys Wireless router er maar weer aangehangen en het WLAN op de Fritzbox uitgezet. Alles werkt weer als vanouds.
 
Veaudeville
En zo is Frank klantnummer zoveel die zelf de workaround inricht om gebruik te kunnen blijven maken van WLAN. Wat een drama..

Ondertussen ligt de telefonie met dit modem er ook nagenoeg uit en laat alle inkomende gesprekken doorschakelen naar de mobiele telefoon. (ingesteld in de selfcare omgeving, dus niet in het modem)

XS stuurt me een nieuw modem..., de derde inmiddels...

Zelf ben ik wel van mening dat XS beter mag communiceren naar ons. Ze kunnen niet de kop in het zand steken door te zeggen dat het maar om een aantal klanten gaat, en dat ze daarom rustig verder gaan met uitlevering van dit modem.
Ik ben jaren tevreden klant van XS, maar merk bij mezelf dat dit me flink gaat irriteren.
 
Veaudeville
kleine update:
Derde modem geinstalleerd. En ook hier doet de telefonie het niet goed. Dan weer wel, dan weer geen inkomende gesprekken. XS4all gemeld. Die verwijzen me nu door naar AVM. Handig..Sad
 
feplas
Gewoon nog even geduld hebben.
Er wordt op dit moment de laatste handen gelegd aan firmware update.
Er is nog geen datum maar zal niet lang duren.
En nu maar hopen dat dit soort problemen dan zijn opgelost.
 
jurgen
Per vandaag 2/2/11 staat er een nieuwe firmware versie (Version 99.04.88) klaar om te worden geinstalleerd. Sinds installatie is download snelheid hoger dan vorige versie en tevens is het Wlan nog steeds niet uitgevallen (draait nu al 3 uur zonder problemen). Ook schijnt IPv6 nu te functioneren zoals het bedoeld is. Hopelijk hebben we nu eindelijk firmware voor een stabiele omgeving.

Groet
Jurgen
 
edwin67

Quote

jurgen schreef:
Per vandaag 2/2/11 staat er een nieuwe firmware versie (Version 99.04.88) klaar om te worden geinstalleerd. Sinds installatie is download snelheid hoger dan vorige versie en tevens is het Wlan nog steeds niet uitgevallen (draait nu al 3 uur zonder problemen). Ook schijnt IPv6 nu te functioneren zoals het bedoeld is. Hopelijk hebben we nu eindelijk firmware voor een stabiele omgeving.


Ook hier de firmware geüpdatet van *.86 naar *.88
Sindsdien geen uitval van draadloos signaal meer gehad.
De 7170 blijft nog even achter de hand, maar dit ziet er uit als de beloofde oplossing.
 
Xummon
ook de update naar .88 geinstaleerd en bingo, bij de eerste inkomende telefoon flikkerd de hele zooi er weer uit.

heb het gevoel dat die fritzbox niet meer dan pure goedkope rotzooi is. misschien moet xs4all maar een smet een andere modem van een goed merk op de proppen komen
 
edwin67

Quote

Xummon schreef:
ook de update naar .88 geinstaleerd en bingo, bij de eerste inkomende telefoon flikkerd de hele zooi er weer uit.

heb het gevoel dat die fritzbox niet meer dan pure goedkope rotzooi is. misschien moet xs4all maar een smet een andere modem van een goed merk op de proppen komen


Xummon, heel vervelend voor je!
Ik denk zelf dat een merk als AVM, dat al jaren (echt al meer dan een dikke 15 jaar) prima modems levert, echt niet probeert met slechte Firmware hun naam te grabbel te gooien.

Wat is jouw specifieke situatie? Misschien kan ik je helpen.

Hier bij mij werken zowel de 3 XS4ALL nr's als ook de externe VoIP-nr's, naar behoren. Storingen zijn mij niet bekend. Die had ik trouwens ook niet op de vorige firmware versie (*.86). Daar werd ik alleen geplaagd door wegvallende wifi.
 
frits432
Internet op de laptop ging er steeds uit die via wifi met de fritzbox 7340 is verbonden. Dit gebeurd steeds als de laptop zich opnieuw gaat aanmelden bv. na hybernate. Als de Fritsbox en de Laptop uit en aan gezet wordt dan blijft Internet wel actief.
Alle firmware instellingen uitgetest en diverse firmware upgrades uitgeprobeerd. Uiteindelijk bleek dat de verbinding zelf er niet uitging maar dat de laptop de connection steeds opnieuw probeert in te stellen.

Windows XP vind geen nieuwe drivers voor de netwerk kaart, maar die blijken er wel te zijn via Intel.
Het is nu een week na die upgrade en geen last meer van een steeds flipperende netwerk verbinding.
Dus let op het hoeft niet altijd aan de Fritsbox te liggen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos netwerk op FB 7340 ligt er elke dag uit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
1750E verliest verbinding elke 12 uur WiFi : 11 15 dec 2021
Overnemen bruikleen netwerk hardware? Algemeen : 4 05 jun 2020
Fritzbox 7340 update Fritzbox : 11 22 nov 2019
Omruilen 7340 voor 7490 Fritzbox : 7 05 aug 2019
gastnetwerk activeren betekent geen toeggang meer tot prive netwerk Fritzbox : 3 03 nov 2018
Advertentie