obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Upload TV ontvanger al weken tot 85%
Marcel
Dank je Gieter en hieronder nog de afbeeldingen van die kastjes.

Dit is de huidige FTU:

2169099_1535966148770_52198_2

Dit zijn NTU en als het goed had jij één van de twee rechter en de hele oude en 'oude' ziijn antraciet van kleur en de witte is het laatste model.

2169113_1535966441397_152984

Ik denk dat tegenwoordig dit de NTU is (Genexis - TK01-P2110 ):

PDF via Solcon: https://www.solcon.nl/particulier/wp-...10_web.pdf

Vraag bij Xs4all of zij willen controleren of de snelheid beperker (upload) van de KPN goed staat want dat is de enige variabel die nog over is.
 
stientiel
Hallo, er is een poortwissel aangevraagd.
Deze was overigens ook al aangevraagd tijdens een telefoongesprek van de monteur met XS4ALL op donderdag 22 juli. Toen is daar geen toestemming voor gegeven.
 
stientiel
"Vraag bij Xs4all of zij willen controleren of de snelheid beperker (upload) van de KPN goed staat want dat is de enige variabel die nog over is."

Gevraagd: Antwoord van een medewerker van XS4ALL: Dit kan alleen bij een ADSL lijn worden ingezet. Dit betreft een glasvezel aansluiting.

Weer wat geleerd... ik word een expert!

Voor wat betreft de NTU kastjes. Ik zal foto's aanleveren zodra ik weer op locatie ben!
 
Marcel
Het is net andersom dan de ... medewerker aangeeft. Angry
 
Gieter
Oudere glasvezels waren EoF met een snelheid van 100Mb/s
Er is een omschakeling geweest naar GoF naar 500Mb/s
Daarvoor moest ook de NTU voor vervangen worden.
Inmiddels zijn de lijnen nu 1000Mb/s

Hoe ze de snelheid begrenzen naar 100Mb/s zou ik niet weten.
Ze konden met één druk op de knop, mijn snelheid hoog en laag zetten een tijd geleden.
 
stientiel

Marcel schreef:

Het is net andersom dan de ... medewerker aangeeft. Angry


Hoe kan ik er dan vertrouwen in houden dat XS4ALL mijn probleem op gaat lossen.....moedeloos.....
 
Marcel
Ach, ik heb de 7581 overleeft met Xs4all. Dat was pas tegen een muren praten. Nu is de 7581 meer geliefd dan de 7583 bij bonding klanten. Juist omdat de upload op DSL niet is geknepen.

Als je niet eruit komt dan vragen om het te escaleren. Maar eerst opnieuw bellen en wederom aankaarten. Bij glasvezel de KPN knijpt in verhouding naar de snelheid jij van Xs4all afneemt.

Mocht je weer het gevoel hebt dat hebben dat het niet opgepikt wordt dan pas vragen om het te escaleren.

Bij escaleren gaat een andere support niveau er naar kijken. Bij Xs4all was het juist goed dat zijzelf escaleerden zonder dat klant het hoefde te doen. Er is veel kennis bij de eerste lijns die het dan regelde bij tweede en derde lijns. KPN zorgt dst eerste lijns een Waterloo is en dat spaart kosten verderop maar dan heb je ontevreden klanten...who gives.
 
stientiel
Het was al geescaleerd...maar dat helpt niet echt in de snelheid. Gisteren is besloten de poortwissel aan te vragen, toen ik vanmorgen belde was die nog niet doorgezet naar KPN... er was nl een nieuw ticket aangemaakt...die komt onderaan de wachtrij...de ticket die al 2 weken oud is is nog niet opgelost en wel verdwenen?

Morgen gaat een monteur de poortwissel doen. Dezelfde monteur die ook afgelopen donderdag al een poortwissel heeft voorgesteld maar deze werd niet gehonoreerd...om wat voor reden dan ook. Dat zal wel nooit helder worden. Inmiddels 6 dagen later......

Zucht....diepe zucht....

Wat een kastje-muur-kastje-muur verhaal XS4ALL - KPN
 
Marcel
Het verdwijnen van het oude ticket is een bekend verschijnsel en zodra er maar iemand iets anders besluit te proberen dan gaat de wissel om en is geen weg terug.

De poortwissel gaat zeker helpen en het kan iets technisch zijn aan de kant van de KPN in de POP (glasvezel centrale). Bij een poortwissel moet de KPN een nieuw profiel, afknijpen snelheid, toepassen en dat betekend dat je eerst een lage snelheid hebt en dat die dan vanzelf hoger wordt in een aantal uren.

Als je een 50 Mbit/s verbinding afneemt dan heb je waarschijnlijk de eerste paar uren een snelheid van 50 down en 20 up. Die 20 up wordt dan aangepast door de KPN naar net boven de 50 Mbit/s.

Escaleren zorgt er niet voor dat het sneller gaat maar dat er iemand met meer kennis er naar kijkt en onder haar of zijn vleugels neemt.
 
stientiel
Opgelost. 25 juni eerste melding. 29 juli opgelost.
Een poortwissel.
Mijn moeder van 89 kan weer TV kijken, heeft weer telefoon en kan weer FaceTimen.
Nu ga ik een brief schrijven naar XS4ALL.
Dank voor het meedenken en toelichten!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Upload TV ontvanger al weken tot 85%', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV-ontvanger traaaggggg TV Problemen : 39 14 aug 2023
Opnames niet via tv ontvanger maar wel via App te zien TV Problemen : 3 01 sep 2020
Glasvezel upload onder de 1Mbit Storing : 7 27 jul 2020
7581 100% upload, welk device? Fritzbox : 2 18 jun 2020
Betaal voor alles in één smart terwijl download 12,3 en upload 1,5 geleverd wordt. Algemeen : 5 04 mrt 2020
Advertentie