obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Domotica, ook wel huisautomatisering of smart home, is het integreren van elektronica in huisnetwerken ten behoeve van een betere kwaliteit van wonen en leven door het automatiseren van processen in en om een woning, een kantoor of een klein bedrijf.
 Onderwerp afdrukken
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590
RuudSint
In vervolg op het domotica topic start ik even een nieuw onderwerp. Dit om te voorkomen dat alles aan 1 bericht gehangen wordt want dat is niet de bedoeling.

Morgen komt mijn deurbel en ik heb voor deze gekozen en heb dat bewust gedaan. De meeste video deurbellen werken wel maar zodra je beelden op wilt slaan heb je een abonnement nodig en dat wil ik dus voorkomen.

Volgens de beschrijving werkt de deurbel draadloos / beltrafo en worden de beelden draadloos doorgestuurd naar een basisstation. In dat basisstation kun je een SD-card stoppen om beelden op te slaan.

Waarom ik gekozen heb voor EUFY is dat het basisstation gekoppeld kan worden met de Fritz!box 7590 zodat je ook in het homenetwerk mogelijkheden krijgt zoals het aannemen van de deurbel met de Fritz!fon telefoon, je de deurbel ook kunt aannemen via internet met je mobiel maar ook de beelden op kunt slaan op de NAS als je die hebt. Al dit soort dingen moeten mogelijk zijn met IOS 7.20.

Wil je precies weten hoe dat gaat ?? Kijk even mee....

Fritz! talk Aansluiten Videodeurbel ism IOS 7,20
Gewijzigd door Access op 10 augustus 2020, 22:55
 
lsluijter
@Ruud Sint
Helaas werkt de Eufy Deurbel niet zoals jij beschrijft.

-Opslag op eigen NAS kan (nog?) niet.
-De bel en homebase hebben onderling een speciale wifi verbinding, onafhankelijk van de Fritzbox.
-Beelden worden encrypted opgeslagen op de homebase. Kun je niet zelf lezen.
-De homebase heeft permanent een WIFI of Ethernet verbinding via een router (bijvoorbeeld FritzBox) nodig naar de Eufy/Anker servers op het Internet, ook al slaan ze daar niet je video's op.
-Afspelen van je video's alleen via de Eufy app, maar niet als homebase geen Internet verbinding heeft, ongeacht of je thuis bent of ergens anders op de wereld.

Verder werkt de bel goed :-)
-Aansluiting via de bestaande beltrafo, bestaande bel blijft het doen.
-Batterij wordt automatisch opgeladen tussen 80 en 90%, dus nooit lege batterij.
Loek S
 
RuudSint
@lsluijter
Dank voor de aanvulling, het werkt dus iets anders dan ik dacht. Toch ga ik er mee experimenteren.

als we weten waar we mee bezig zijn heette het geen onderzoek ;-) ;-)
 
Gondelier

RuudSint schreef:

@lsluijter
Dank voor de aanvulling, het werkt dus iets anders dan ik dacht. Toch ga ik er mee experimenteren.

als we weten waar we mee bezig zijn heette het geen onderzoek ;-) ;-)


@RuudSint
Hoe gaat het met het Eufy experiment ??
Thumbs Up
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
RuudSint
@ Gondelier

Prima, maar zoals @lsluijter al opmerkte werkt het inderdaad niet zoals ik dacht. Ik kan de beelden wel streamen maar met een omweg, niet rechtstreeks. Maakt niet zo heel veel uit al wilde ik dat wel. Ga er wel mee door maar staat nu even in de ijskast wegens een ander project.

Ben bezig met een camera in een nestkastje te maken en een tweede camera voor het nestkastje zodat ik ook het aanvliegen kan bekijken. Nu wil ik de 2 PoE camera's koppelen met een IP-recorder en de recorder koppelen met internet en de TV. Dat moet niet zo moeilijk zijn.
Het probleem is wel om de juiste camera's uit te zoeken, de resolutie wordt aangegeven in TVlines of HD maar dan moet je uitkijken voor het aantal frames per seconde. Voor een nestkastje niet zo'n probleem al wil je dus wel scherpe beelden hebben dus groothoek op korte afstand. De firma die dit kan leveren zit in Hongkong en daar ben ik dus niet helemaal kapot van, niet om het bedrijf maar om de Douanerechten zoals invoer en BTW wat kan oplopen tot 24% van de aankoopprijs. Zoek dus even verder binnen de EU.
FB 7590 (7.57) + FB 7490 (7.57) + Repeater 1750E (7.29) + Repeater 2400 (7.29)
 
RuudSint
Vandaag Eufy support team aangesproken op mijn wens om de deurbel te kunnen koppelen met het Homenetwork.


...Dear Ruud Sint,

Thank you for contacting Eufy customer service. We have received your email, and the ticket number for this case is #53638656.

We do our best to respond within 24 hours (excluding holidays). Thank you in advance for your patience as we look into your request...
Gewijzigd door RuudSint op 20 augustus 2020, 14:05
FB 7590 (7.57) + FB 7490 (7.57) + Repeater 1750E (7.29) + Repeater 2400 (7.29)
 
Gondelier
@RuudSint
Ruud hoe ver ben je met de Eufy ??
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
RuudSint
@Gondelier Leuk dat je dat vraagt maar zoals mij al was verteld kan ik Eufy niet koppelen met mijn Fritz netwerk. Zelfs niet met een Homey tussenstap. Jammer maar Anker wordt steeds actiever op de Smarthome markt dus misschien in de toekomst dat het mogelijk wordt alles in 1 netwerk te koppelen.

Eufy werkt wel en via internet ook gekoppeld met mijn mobiel maar integratie in de rest van het netwerk onmogelijk en ook van Eufy customer service geen enkele reactie gehad. Ga daar weer eens om vragen, bedankt voor de herinnering.
FB 7590 (7.57) + FB 7490 (7.57) + Repeater 1750E (7.29) + Repeater 2400 (7.29)
 
RuudSint
Ik merkte dat dit onderwerp nog steeds actueel is dus wil ik mijn ervaringen van de laatste tijd met jullie delen. De deurbel bevalt prima, goede kwaliteit beeld, snelle reactie, zone instelbaar en ik heb hem geïnstalleerd zonder bekabeling en de batterij houd zich prima, na 3 maanden alleen actief bij het aanbellen nog 80% capaciteit. De Homebase moet wel altijd verbinding hebben met internet, ik heb de base gekoppeld aan een Fritz!box 7490 als repeater in Mesh en dat werkt prima. Ook is het volume van de deurbel op de Homebase instelbaar en zelfs uit te zetten.

Wat ik wilde, de beelden opvragen met de DECT telefoon van AVM is niet gelukt. Ik kan de beelden wel opvragen op de Eafy app die op mijn mobiel geïnstalleerd is en dat werk prima en ook via internet op afstand. Eufy is dus niet echt te koppelen met AVM maar werkt volledig zelfstandig.
Wel is het mij gelukt de beelden van de deurbelcamera op te vragen bij Google Voice Assistant. Het is dus wel te koppelen maar dit werkt erg traag dus is het eigenlijk geen optie....Navraag bij Eufy vertelde mij dat er momenteel geen ondersteuning is voor USB/RTSP/NAS/SMB/FTP/ONVIF/CFIS/Dropbox, Google Drive, of OneDrive.

Tot slot is het enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken het makkelijk afnemen van de deurbel. Je krijgt er een pennetje bij dat je gebruikt om de deurbel los te koppelen van de houder. Met een paperclip lukt dit ook en kan dus ook makkelijk meegenomen worden. Ik heb dit moeilijker gemaakt door een kleine korte zelfstapper in het gaatje te schroeven dat gebruikt moet worden om los te koppelen. Dat loskoppelen gaat dus nu met deze tussenstap moeilijker…..
Gewijzigd door RuudSint op 08 december 2020, 14:45
FB 7590 (7.57) + FB 7490 (7.57) + Repeater 1750E (7.29) + Repeater 2400 (7.29)
 
Gondelier
@RuudSint
De Eufy deurbel werkt perfect maar niet in combinatie met Fritz!Fon e.d.
Verder is het niet echt een XS4ALL en/of AVM dingetje dus zie PM.
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
Snelheid WAN-poort 7590 Fritzbox : 7 08 jul 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Advertentie