obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Domotica, ook wel huisautomatisering of smart home, is het integreren van elektronica in huisnetwerken ten behoeve van een betere kwaliteit van wonen en leven door het automatiseren van processen in en om een woning, een kantoor of een klein bedrijf.
 Onderwerp afdrukken
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590
sledgehammernl

RuudSint schreef:

Ik merkte dat dit onderwerp nog steeds actueel is dus wil ik mijn ervaringen van de laatste tijd met jullie delen. De deurbel bevalt prima, goede kwaliteit beeld, snelle reactie, zone instelbaar en ik heb hem geïnstalleerd zonder bekabeling en de batterij houd zich prima, na 3 maanden alleen actief bij het aanbellen nog 80% capaciteit. De Homebase moet wel altijd verbinding hebben met internet, ik heb de base gekoppeld aan een Fritz!box 7490 als repeater in Mesh en dat werkt prima. Ook is het volume van de deurbel op de Homebase instelbaar en zelfs uit te zetten.

Wat ik wilde, de beelden opvragen met de DECT telefoon van AVM is niet gelukt. Ik kan de beelden wel opvragen op de Eafy app die op mijn mobiel geïnstalleerd is en dat werk prima en ook via internet op afstand. Eufy is dus niet echt te koppelen met AVM maar werkt volledig zelfstandig.
Wel is het mij gelukt de beelden van de deurbelcamera op te vragen bij Google Voice Assistant. Het is dus wel te koppelen maar dit werkt erg traag dus is het eigenlijk geen optie....Navraag bij Eufy vertelde mij dat er momenteel geen ondersteuning is voor USB/RTSP/NAS/SMB/FTP/ONVIF/CFIS/Dropbox, Google Drive, of OneDrive.

Tot slot is het enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken het makkelijk afnemen van de deurbel. Je krijgt er een pennetje bij dat je gebruikt om de deurbel los te koppelen van de houder. Met een paperclip lukt dit ook en kan dus ook makkelijk meegenomen worden. Ik heb dit moeilijker gemaakt door een kleine korte zelfstapper in het gaatje te schroeven dat gebruikt moet worden om los te koppelen. Dat loskoppelen gaat dus nu met deze tussenstap moeilijker…..


Ik wil ook een Uefy aanschaffen. Nu werkt zo'n bel alleen op 2.4ghz. Heb jij verschillende SSID's voor 2.4Ghz en 5Ghz of heb je maar 1 netwerk (met dezelfde naam voor beide banden)?
 
Gondelier
@RuudSint
Ik gebruik 1 SSID voor 2.4GHz en 5GHz met een en dezelfde naam.
Werkt prima !!
Thumbs UpThumbs Up
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
sledgehammernl

Gondelier schreef:

@RuudSint
Ik gebruik 1 SSID voor 2.4GHz en 5GHz met een en dezelfde naam.
Werkt prima !!
Thumbs UpThumbs Up


Thnx! Dan laat ik de instellingen van de 7590 voorlopig maar even staan.
 
RuudSint
Zou nu gekoppeld kunnen worden met deze als Bridge

https://homey.app/nl-nl/app/com.eufyl...-Security/
FB 7590 (7.57) + FB 7490 (7.57) + Repeater 1750E (7.29) + Repeater 2400 (7.29)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
Snelheid WAN-poort 7590 Fritzbox : 7 08 jul 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Advertentie