obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met het instellen van het modem
 Onderwerp afdrukken
aansluiten Omnik inverter op Fritz!box7590
monwol
Ja, ook dat had ik al geprobeerd. Geen resultaat Sad
 
sciurius
Je kijkt nu steeds naar de omvormer als network client. Maar daarvoor moet hij eerst een connectie kunnen maken.

De omvormer is zelf ook AP. Heb je al eens gekeken (op je laptop of mobiel) of er in de lijst van beschikbare APs niet een van je omvormer bij zit? Als je daamee connect kun je de instellingen van de omvormer aanpassen, zoals welk wifi AP hij moet hebben (jouw router) met de WPA codes.
 
monwol
Ik zie geen andere AP netwerken, behalve eentje die ZiggoAP heet, maar die is vast van de buren, wij hebben niks met Ziggo. Ik kan er trouwens ook niet mee verbinden.
Bedankt voor het meedenken.
 
sciurius
Het zou kunnen zijn dat het AP van de omvormer slechts een bepaalde tijd na het resetten actief is.
 
monwol
Tja, ik sta er met mijn neus op. En dan niks, en de eerste 10 min nog niks, steeds die 0.0.0.0.
Alle handleidingen suggereren niet dat je precies 12 min en 34 seconden moet wachten tot hij tot leven komt Smile
 
sciurius
Die 0.0.0.0 zal blijven totdat je een verbinding hebt gehad met de AP van de omvormer en de juiste parameters (netwerk id, wpa codes) hebt ingegeven.

De meeste omvormers hebben altijd hun eigen AP actief, als de jouwe dat niet heeft, ook niet na een harde reset, dan is er iets raars aan de hand.

Welke omvormer is het precies? Is er een manual on-line?
 
sciurius
Deze geprobeerd?

https://www.youtube.com/watch?v=LzmdO...zmdO-TDaO0
Gewijzigd door jemmie op 18 september 2020, 11:11
 
monwol
ja, het is wel een iets andere omvormer
 
monwol
Ik begin het te begrijpen, geloof ik.
Het wifikaartje stuurt een SSID uit van het soort AP_6.......
Ik ben er nu met een laptop naast gaan zitten. Die geeft meer mogelijke verbindingen dan mijn mobiel.
Onderaan de lijst staan twee mogelijke wifi-verbindingen, maar met een verborgen naam. De een is zwak, maar wel open, de ander is sterk, maar met een beveiliging.

Eerst die ene open geprobeerd. Zodra ik wil verbinden vraagt hij om een SSID op te geven. Dan typ ik AP_6 en de rest van het nummer. Klik ik vervolgens op "verbinden, dan zegt hij dat dat niet kan.
Nu die ene sterke. Op nieuw vraagt hij om een SSID. Ik weer AP_6...... Hij antwoordt dat ik nu de beveiligingssleutel moet opgeven. Die weet ik niet, maar bovendien heb ik hem al heel vaak gereset naar fabrieksinstellingen (ook met de drukknop op het wifikaartje zelf). Ik kan nergens vinden wat de fabrieksinstelling is voor de SSID. Wel admin, maar dat is zodra je bent ingelogd op AP_^....
Admin als wachtwoord doet het niet. Andere wachtwoorden doen wel iets, maar geven dan alsnog de mededeling dat hij niet kan verbinden.
Nu heb ik nog 1 mogelijkheid....
Het valt me op dat steeds nadat ik heb gereset, bij drukken op de instellingsknop op zeker moment S/N 000000000 staat, terwijl de volgende dag er S/N 6....... staat. Wellicht dat morgen het wifikaartje wel netjes AP_6..... uitstuurt.
Zo niet, dan geef ik het op. Tenzij iemand nog een suggestie heeft.
De omvormer is Omnisol 3k-TL
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'aansluiten Omnik inverter op Fritz!box7590', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie