obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
F-Secure problemen
barth
Ik heb F-Secure gïnstalleerd, geheel volgens de aanwijzingen.
Daarna bleek dat ik geen e-mails meer kon verzenden. Dit lag niet aan de smpt server want via mij Ubuntu box die ook de smpt.xs4all.nl server gebruikt kon ik gewoon mailen. Ik kon wel mails ontvangen.
Contact met een helpdesk medewerker leverde geen oplossing op. Wel bleek dat ik niet de eerste was met dit probleem. De F-Secure helpdesk is volgens deze medewerker alleen op werkdagen van 9-5 open. Ik kreeg het advies om F-secure maar weer te verwijderen. Ik heb dit gedaan en mijn vorige virusscanner weer teruggezet.
Een ander programmaatje dat ook niet meer naar behoren werkte was Winpatrol. Dat keerde na verwijdering van F-Secure weer terug.

Mijn conclusie is: weer een te ingewikkeld anti-virusprogramma dat bovendien niet voldoende is getest.
Ik gebruik Vista en Thunderbird.

M. vr. gr.

Bart
 
puter
Typ in Google "Problemen F-Secure" of in het Duits "Probleme F-Secure" etc..., dan zie en weet je genoeg!
XS4ALL heeft mij opgezadeld met de RAMP F-SECURE! Dank je wel XS4ALL!...het kostte me vele uren...
Het vreselijke programma veroorzaakt crashes in Windows XP zoals vroeger bij Windows schering en inslag was.
Probeer SMTPS e-mail poort 995 in OutlookExpress eens te beveiligen,...dan krijg je een Superbeveiliging: Er komt geen mail meer binnen!
Het problematische McAfee is heilig vergeleken met deze software. Bovendien wordt hoogwaardige concurrerende software zoals Malwarebytes en Fritzbox Startcenter op een primitieve puberachtige manier onbeschoft verwijderd.
Ik gooi deze rotzooi van mijn computer en ga over op gratis AVG of Avira met zijn irritante popups. F-Secure kan bij deze programma's - zelfs niet in fantasie - in de schaduw staan.
Gewijzigd door puter op 03 november 2011, 12:46
 
puter

Quote

suz123 schreef:

@barth probeer uitgaande e-mail eens beveiligd te doen met SSl of TLS dat moet probleem oplossen.

@puter instellingen smtp hebben niets te makem met ontvangen maar met verzenden. Heb je je inkommende mailserver instellingen ook met SSl of TLS gedaan?


Correctie:SMTP = POP3

SSL gebruikte ik al maar werkte niet in meer met F-Secure, inmiddels een ander AV programma.

Bij alle AV programma;s die ik gebruikte werd Pop3 poort 995 zonder probleem beveiligd, bij F-Secure wordt de inkomende e-mail via poort 995 met SSL volledig geblokkeerd.
Gewijzigd door puter op 05 november 2011, 06:54
 
Baracqui
Ik heb F-Secure nu twee weken in gebruik. Ik ga het er nu afhalen. Ik word er erg moe van dat als ik een scan uitvoer, mijn hele pc platligt. Het programma gebruikt maar liefst 98% van mijn systeemresources. Vind ik wat veel (dit is een understatement).
Daarnaast duurt een scan erg lang: na 2 uur had het prog ongeveer 1/3 van mijn pc gescand.
Als iemand een manier weet om de scan minder beslag te laten leggen op mijn pc haoud ik me aanbevolen. Maar ik ga weer terug naar Zonealram en Avast.
 
puter

Quote

Baracqui schreef:

Ik heb F-Secure nu twee weken in gebruik. Ik ga het er nu afhalen. Ik word er erg moe van dat als ik een scan uitvoer, mijn hele pc platligt. Het programma gebruikt maar liefst 98% van mijn systeemresources. Vind ik wat veel (dit is een understatement).
Daarnaast duurt een scan erg lang: na 2 uur had het prog ongeveer 1/3 van mijn pc gescand.
Als iemand een manier weet om de scan minder beslag te laten leggen op mijn pc haoud ik me aanbevolen. Maar ik ga weer terug naar Zonealram en Avast.


http://www.avira.com/en/avira-free-antivirus en gebruik daarnaast Windows firewall of Fritz!dsl Startcenter
 
fmrama
Hallo,

Op de helpdesksite van xs4all kwam ik dit tegen, misschien helpt het.

Vraag:
Nadat ik F-Secure heb geïnstalleerd, heb ik geen toegang tot internet of mijn e-mail. Wat kan ik doen?

Antwoord
U hebt mogelijk de netwerkverbindingen van uw browser geblokkeerd. Als u het product wilt openen, dubbelklikt u op het pictogram van het product in de rechterbenedenhoek van uw scherm.

U controleert als volgt of alle netwerkverbindingen zijn toegestaan voor uw browser:
•1. Klik op de hoofdpagina op Instellingen
•2. Selecteer Netwerkverbindingen > Toepassingsbeheer
•3. Klik op de tab Toepassingen. U kunt een lijst weergeven van alle geweigerde of toegestane toepassingen
•4. Zoek de browser die u gebruikt. Als u Internet Explorer gebruikt, gaat u bijvoorbeeld naar iexplore.exe
•5. Controleer of de verbindingen zijn toegestaan voor uw browser.
 
ArchStanton

Quote

pgoos schreef:

goed, gister dus ook f-secure geïnstalleerd en jawel hoor....geen e-mails worden meer ontvangen.
zowel outlook als een e-mail checker die ik altijd aan heb staan (poppeeper) zien wel hoeveel e-mails er zijn,maar ze komen dus mooi niet binnen.
E-mail scanning uitgezet in f-secure, maar dat helpt dus niet.

Verder had f-secure ook een probleem met deamon tools lite, maar dat even terzijde.

Ik heb me een rotje gezocht in alle rules van het scanprogramma of er iets verkeer ingesteld stond, maar kon niks vinden.
Twee vragen:
* is hier een oplossing voor inmiddels?
* hoe kan het zijn dat er maar enkele mensen hiermee problemen hebben>

....McAfee was niet veel soeps, maar ik weet niet of we er zo op vooruit gaan....


Ik alleen maar zeggen: ik heb geen problemen met het blokkeren van e-mail verkeer (Ik gebruik Outlook 2010), maar dat kan misschien liggen aan het feit dat ik e-mailscannen meteen uitgezet heb na het installeren. Verder heb ik Browsing Protection uitgezet en de optie om webtreffic te scannen op virussen. De firewall staat op 'normal', dus misschien heb je wel een strengere optie ingesteld.
 
puter

Quote



Ik alleen maar zeggen: ik heb geen problemen met het blokkeren van e-mail verkeer (Ik gebruik Outlook 2010), maar dat kan misschien liggen aan het feit dat ik e-mailscannen meteen uitgezet heb na het installeren. Verder heb ik Browsing Protection uitgezet en de optie om webtreffic te scannen op virussen. De firewall staat op 'normal', dus misschien heb je wel een strengere optie ingesteld.


En ik wil alleen maar zeggen: Als je het hele programma F-Secure niet installeert werkt F-Secure zonder problemen.
 
Baracqui
Maar nienmand heeft dus 'mijn' problemen met een pc die stilvalt als je even scant?
 
ArchStanton

Quote

Baracqui schreef:

Maar nienmand heeft dus 'mijn' problemen met een pc die stilvalt als je even scant?


Op mijn notebook met Mobile I7 quad en 8 GB geheugen merk ik er niets van, op mijn netbook met Atom dualcore wel. Daar heb ik F-Secure maar weer van af gehaald en weer MS Security Essentials geïnstalleerd. Zoals gezegd: ik had eerst heel veel last van een sterk verslechterde downloadsnelheid, maar dat is dus te verhelpen door de optie 'webtraffic scannnen' uit te zetten. Ik kijk het nog even aan, maar als ik merk dat mijn notebook er ook langzamer van wordt schakel ik de virusscanner gewoon uit en installeer ik weer MS SE. F-Secure vond niets meer of minder dan MS SE. Ik vind alleen de uitgebreidere firewall van F-Secure wel fijn, want ik wil wel zelf bepalen welke programma's er allemaal 'op internet mogen'.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'F-Secure problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
Problemen met Internet TV TV Problemen : 3 19 dec 2021
e1dexpress 27 problemen Fritzbox : 4 23 okt 2021
Problemen met downloaden/Unison of andere software Usenet : 5 09 aug 2021
Advertentie