obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ruim zenderaanbod: 53 TV-zenders, 90 radiokanalen. Videotheek Thuis: Keuze uit ruim 2000 films. Programma Gemist: Nederland 1, 2 en 3, gisteren en vandaag. Live TV Pauzeren: Onderbreken, terugspoelen en weer afspelen.
 Onderwerp afdrukken
Vanaf 16 april 2012 "Herhaaldelijke reeks opnames instellen" niet meer mogelijk
jwh
Vandaag 14-03-2012 ontving ik een mailing met betrekking tot wijzigingen van 'Televisie van XS4ALL'. Er word gesteld dat de opnamefunctie van de TV-ontvanger verbeterd doordat de opnames niet meer op de ontvanger worden bewaard maar op het netwerk, waardoor het mogelijk wordt meerdere programma's tegelijkertijd op te nemen, aangezien het voor mij nu al mogelijk is om TV te kijken terwijl er een ander programma wordt opgenomen is dit alleen een verbetering als ik tegelijkertijd nog een derde programma zou willen opnemen, die kans is echter niet groot.
Bij verder lezen van de folder blijkt er echter een heel groot nadeel te zijn aan deze nieuwe mannier van opnemen, er staat namelijk dat het

niet meer mogelijke is 'een herhalende reeks opnames instellen' !!

Dit is absoluut de belangrijkste functie van TV opnemen, in feite is het de enige functie die ik gebruik, iedere week neem ik circa 20 verschillende programma's op!
Ze verwachten toch niet dat ik iedere week die 20 programma's weer opnieuw ga inprogrammeren?
Als dit werkelijk wordt doorgevoerd is dat voor mij absoluut een reden om direct mijn gehele abonnement op te zeggen.
Dit kan absoluut niet de bedoeling zijn.
 
donder
ik heb die brief ook gehad .....het is moooi kkkk
Ben zelf al vanaf 1995 lid van deze club maar dit gaat te ver met service.
Het opnemen is gewoon belangrijk en een reeks want dat is lekker makelijk geen gezeik dat je elkedag die knop moet in drukken voor het opnemen.
Ze weten zelf ook niet hoe het werkt vershillende mensen gesproken .
nu heb je uitzendinggemist voor 3 zenders en toen ???????? antwoord hadden ze niet voor de andere zenders voor opnamens.
En dan het mooiste prijsverhogen 25% meer .............
En dan de harde schijven in de box heb je niks meer aan met het nieuwe systeem.
 
Ro
Ik kreeg vandaag ook de mailing en ik ben eigenlijk wel positief over dit bericht. Namelijk omdat ik nu geen andere zender kan opnemen dan diegene die ik zit te kijken. Dit vind ik vanaf dag 1 van Televisie van XS een grote ergernis. Ik zeg, 'n goeie ontwikkeling!

Wat ik vaag vind aan de mailing is '...op het netwerk...'. Welk netwerk is dit, bij XS4all? Heeft dit impact op de snelheid, op de functionaliteit?

Verderop las ik ook over de functies die verdwijnen, dat zorgde voor een minder positief humeur. Inderdaad geen herhalende reeks meer in kunnen stellen, dus elke week programma x op zender y die functionaliteit is weg. Ook handmatig opnemen verdwijnt, dit gebruik ik nog weleens omdat door de EPG bladeren zo traag gaat, dan is een datum en tijd inprogrammeren veel sneller. Het lijkt mij achteruit gang als deze functies verdwijnen.

Iets erbij en wat eraf, en dat voor 4 euro meer...
 
lsluijter
Sinds 2 weken heb ik XS4ALL tripleplay , via glasvezel. Juist vanwege de mogelijkheden van deze recorders heb ik gekozen voor XS4ALL.
Maar wat gaat er nu gebeuren? "U krijgt vanaf 16 april al wel de voordelen".......
- Geen herhalende reeks???? Dat is het belangrijkste dat gebruikt wordt: bijv "neem van maandag tot vrijdag ned3 op van half 8 tot half 9" en dan nog voor een stuk of 12 programmas. Meestal kijken we niet 's avonds TV, maar overdag naar wat daarvoor is opgenomen.
- Handmatig instellen vervalt. Via EPG is erg traag, en je zoekt je suf. EPG wordt daarom niet gebruikt.
- Meerdere programmas tegelijk opnemen: kan ik nu ook, met de twee recorders. Meer dan twee nog geen behoefte aan gehad.
- Opnames niet meer op harde schijf van recorder, maar ergens "in the cloud". Welk voordeel heb ik daarvan? De schijf blijft gewoon in het stroomvretende kastje zitten. Of krijgen we allemaal nieuwe decoders?
-4 euro prijsverhoging per maand.... Ik heb net 2 weken geleden contract afgesloten voor 1 jaar. Voor mij zou de prijsverhoging ingaan per 1 januari 2013. Waarom niet na het eerste jaar, op 1 maart 2013?

Waar zijn de voordelen?

Gelukkig kan ik kosteloos opzeggen, tot 16 april.
Terug naar Digitenne, waar de recorder doet wat ik wil, al is het aantal zenders een stuk minder en het beeld van duidelijk mindere kwaliteit, maar voldoende voor mij.
En opzoek naar andere provider voor internet en bellen.

Of heb ik het niet goed begrepen en is dit opnemen "in het beveiligde netwerk" een EXTRA functie, bovenop de bestaande opname mogelijkheden?
 
Ronald65
Het bewaren van opgenomen programma's in een cloud- omgeving scheelt uiteraard bandbreedte, wardoor het opnemen van meerdere programma's nu wel mogelijk wordt. Zo kun je ook meerdere ontvangers in huis gebruiken, en een opgenomen programma op een andere ontvanger (slaapkamer) bekijken.

Waarom herhalend opnemen eruit moet is mij ook echt een raadsel. Gebruik het zelf niet echt veel, maar elke ochtend GTST is voor de vrouw een ochtend-ritueel.

Ga deze draad volgen.
 
pbogaart
Bij mij zijn de wijzigingen afgelopen week ingegaan. Drama, heb de eerste programma's al gemist.
Ik had XS4all altijd hoog. Maar wat ze me nu flikken. Na zoveel jaar ga ik vermoedelijk toch naar een kabelaar. Die zijn alleen maar beter geworden, en XS4all holt achteruit sinds ze onder de KPN vlag vallen.
 
jvdbol
Deze mail 27 april aan xs4all gestuurd:

Mijn heren, dames

Dit is een officiƫle klacht.
Sinds eind februari glasvezel, zeer bewust gewacht op xs4all. Vanwege haar visie op communicatie.
12 maart krijg ik van xs 4all een blije brief dat de opname functie verandert.
Voordeel: ik kan meer programmaas opnemen, en ik krijg een email als t gaat werken.
Ondertekend door Theo de Vries, algemeen directeur.

MAAR zo is het niet. Vandaag merk ik zonder enige aankondiging dat ik GEEN TIJDSOPNAMES meer maken, omdat de electronische tv gids maar 2 of 3 dagen tevoren werkt. TIJDSOPNAMES die voor mij en vele anderen de essentie zijn vanwege afwezigheid,buitenlandse series enz.
En ik merkte vandaag dat programmaas die ik begin april herhaaldelijk had gepland sinds deze week NIET ZIJN OPGENOMEN! Die ben ik dus kwijt.

De technische dienst en de klantenservice schamen zich, weten ook niet waarom de functie van de harddisk niet gebruikt kan worden voor planning.
Ze weten wel dat verbetering geprogrammeerd staat, maar niet wanneer.
En ze excuseren zich over de erbarmelijke communicatie.

Ik ben erg boos en zeer bereid dat breed uit te dragen. Natuurlijk over de communicatie, maar nog veel meer over de aanzienlijke verslechtering van het pakket. Ik ga me oriƫnteren op andere aanbieders.
Graag een toelichting op de gang van zaken en een perpectief op de inhoudelijke oplossing.

Groet
Johan van den Bol

Relatienummer 402878
 
dvdonck
Ook bij mij is het inmiddels ingegaan en ook ik heb al 1 programma gemist.
Het nieuwe systeem zou nog niet zo'n probleem zijn als de EPG een flink stuk de toekomst in kon kijken, maar voor de Nederlandse zenders is dat maar een dag of 2. Dat komt dus neer op minimaal 3 a 4 keer per week achter de EPG zitten om de programma's te selecteren.

Ik wacht nog even op de zomerstop, zodat ik m'n lopende series af kan kijken. Daarna zeg ik op. Ik doe het wel weer een poosje zonder TV.
 
jackrabbit
Eens met bovenstaande klachten!

Omdat de brief ergens in april op m'n mat viel had ik er tot 1 april nog goede hoop op dat het een 1 april grap zou zijn. Helaas niet

Opnames op de/hun server bewaren - op de een of andere manier strookt dat voor mij gevoelsmatig totaal niet met de standpunten van xs4all wat betreft privacy.
Ik verwacht nul problemen met xs4all hier, maar dat mijn interesses en voorkeuren voor zender/programma/tijdstip van kijken enz. nu direct bij xs4all te boek staan i.p.v. 'anoniem' op de HD-recorder komt mij vreemd over - zeker van xs4all dus.
Correct me if I'm wrong! (of te achterdochtig)

Geen herhaalde opnames meer - onvoorstelbaar onhandig. Er is beter te leven met de (remember de vcr) 1 programma tegelijkertijd opnemen, dan met het niet kunnen programmeren van meerdere opnames. Wat een achteruitgang.

En - on top of it all - duurder!!

Ook ik heb zoals een aantal voorgangers hierboven xs4all hoog in het vaandel staat, maar dit is een enorme afknapper!! Ik betrap mezelf op het checken van andere providers - wat ik niet wil!!

Xs4all doe hier wat aan!
 
mgroeneweg
Bij ons is het vandaag ook ingegaan. Wel makkelijk om meerdere programma's tegelijk op te kunnen nemen.

Maar ook ik vind het afschaffen van herhaalde opnames belachelijk.
Totaal niet in lijn met het 'oude' XS4ALL.
Meer iets voor Ziggo of UPC om op deze manier de klanten iets door de strot te duwen.
Dat ze opnames in de cloud bewaren die via de gids zijn gemaakt, prima, scheelt bandbreedte en diskruimte.
Maar als herhalende opnames in de cloud een probleem zijn hadden ze die nog gewoon lokaal kunnen opslaan.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vanaf 16 april 2012 "Herhaaldelijke reeks opnames instellen" niet meer mogelijk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
Gast profiel niet toegewezen? Fritzbox : 5 07 mrt 2021
Terugkijken niet beschikbaar TV Problemen : 3 28 jan 2021
Mesh lukt niet Fritzbox : 9 20 nov 2020
Arris 2952 luistert (luisterde) niet Algemeen : 7 22 okt 2020
Advertentie