obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!Box 7360 werkt niet als repeater bij 7581
French
Ik had een thuisnetwerk van een 7360 als router en een 2e 7360 als repeater. Mijn router 7360 had een defect (alle LAN poorten werkten niet meer) en XS4ALL heeft het nieuwste moden Fritz!Box 7581 als vervanging geleverd.
Bij de installatie alles netjes weer aan de praat gekregen, maar ... ik krijg de 7360 niet verbonden met de 7581 als basisstation. De 7581 is wel zichtbaar als netwerk, maar is niet te selecteren (net zo min als andere niet-Fritz!Box routers in de omgeving).

Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn? XS4ALL servicedesk geeft aan geen repeater functionaliteit te ondersteunen Sad (heel vreemd natuurlijk want hoe vaak hebben we de laatste tijd geen mail ontvangen waarin wordt aanbevolen een repeater te installeren?).
 
guido66
Vandaag heb ik ook een 7581 geinstalleerd. Ik merk langs alle kanten dat de firmware in de 7581 nog niet geheel af is. Zo is het pas na veel mislukte pogingen gelukt om mijn Fritz!Fons goed te koppelen. Ze leken wel verbonden, maar verloren telkens de verbinding bij het benaderen van het telefoonboek. Na een herstart van de 7581 zijn alle telefoons weer ontkoppeld!

Ook de webinterface heeft hier en daar nog wat werk nodig. Er zit nog veel Duits tussen de Engelse interface.

Ik denk dat je beter rechtstreeks contact op kunt nemen met AVM (kan in het Nederlands, ga ik ook doen voor mijn telefoonperikelen) en vermoed dat er nog enkele updates zullen moeten komen voordat de 7581 al zijn kinderziekten kwijt is.

Het verschil in wifi snelheid is trouwens groot (ik kom van een 7369), en zou een goede reden zijn om de 7360 te dumpen en te vervangen voor een 1750E. Deze gaat er bij mij zeker komen, want ik heb nu nog een oude 300E repeater en daar kan ik natuurlijk niet van de grote snelheidswinst profiteren.

Ook mijn VDSL-verbinding is er op vooruit gegaan: van 90 down / 20 up naar 95 down/ 30 up
 
French
Inderdaad nogal wat duits in de userinterface. Ik haal zelfs dsl snelheid van 106/33 volgens het modem.
Zou voor mij de 2e keer zijn dat ik een modem bij het grof vuil kan zetten omdat avm een move doet die repeater om zeep helpt. Dat was eerder het geval bij het uitschakelen van wds repeater mogelijkheid in de firmware van de 7360.

Ik heb paar dagen geleden contact opnemen met avm maar die zij nog aan het zoeken naar een oplossing.
 
guido66
AVM heeft mij meegedeeld dat m'n 7581 defect is en omgeruild dient te worden door XS4ALL.
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh
 
French
Bij mij zoekt AVM nog steeds. Kunnen geen oplossing vinden, zeggen nog te zoeken en als ze wat vinden een firmware update voor 7390 uit te brengen, maar ... niet voor mijn versie 1 Sad
 
Fritzz

Quote

French schreef:

Ik had een thuisnetwerk van een 7360 als router en een 2e 7360 als repeater. Mijn router 7360 had een defect (alle LAN poorten werkten niet meer) en XS4ALL heeft het nieuwste moden Fritz!Box 7581 als vervanging geleverd.
Bij de installatie alles netjes weer aan de praat gekregen, maar ... ik krijg de 7360 niet verbonden met de 7581 als basisstation. De 7581 is wel zichtbaar als netwerk, maar is niet te selecteren (net zo min als andere niet-Fritz!Box routers in de omgeving).

Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn? XS4ALL servicedesk geeft aan geen repeater functionaliteit te ondersteunen Sad (heel vreemd natuurlijk want hoe vaak hebben we de laatste tijd geen mail ontvangen waarin wordt aanbevolen een repeater te installeren?).


Hier hetzelfde probleem, zeer teleurstellend dat de 7581 niet als Access Point of Repeater kan functioneren.

Zie: https://en.avm.de/service/fritzbox/fr...ess-range/

Ook geen medewerking van XS4ALL in deze Sad, hopelijk wordt de 7590 binnenkort de standaard, die heeft de functionaliteit weer wel.
Gewijzigd door Fritzz op 19 september 2017, 17:09
 
French
Bij mij is het opgelost door installeren van de 1750e die xs4all tegenwoordig gratis verstrekt. Helaas geen usb aansluiting,maar wel een lan poort. Werkt prima.
 
Fritzz

Quote

French schreef:

Bij mij is het opgelost door installeren van de 1750e die xs4all tegenwoordig gratis verstrekt. Helaas geen usb aansluiting,maar wel een lan poort. Werkt prima.


Die worden helaas alleen vanaf een Smart abonnement geleverd, niet bij een Basic of Compact abonnement.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!Box 7360 werkt niet als repeater bij 7581', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie