obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7581 en DECT
guido66
Mijn 7581 deed het tot eergisteren prima met mijn MT-F's. Toen zat er ineens een enorme kraak op de uitgaande lijn, men kon mij niet verstaan. Andersom was er niets aan de hand.

Een herstart heeft het probleem verholpen, maar dit moet niet al te vaak gaan gebeuren.
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh
 
sukkel
Heb je HD al uitgeschakeld?

Hier exact hetzelfde probleem vandaag.
 
guido66
Nee, die stond aan. Ik zal m eens uitzetten...
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh
 
sukkel
Hier hielp HD uitzetten (advies van helpdesk AVM) helaas niet. Ik moest de 7581 resetten en toen was het weer goed. Maar voor hoe lang?
 
tubejack
Helaas eenzelfde probleem met Fritz Fon C5. Na een week of 2 slecht verstaanbaar. Met de FRITZ!Box 7369 werkt het prima. Ondanks dat het een wat ouder model box is. Wat minder mogelijkheden heeft, werkt hij hier betrouwbaar. Onze 7581 zit voorlopig weer in de doos. Blij dat ik zelf een FRITZ!Box 7369 gekocht heb. Smile
 
BernardW
Ik had precies hetzelfde, helpdesk gebeld maar die kon mij amper verstaan. Ik werd teruggebeld op mijn mobiel. Ik heb 5 Fritz Fon toestellen waar na verloop van tijd het geluid erg slecht werd. De (tijdelijke) oplossing (ieder keer opnieuw resetten) is voor onacceptabel. UIteindelijk een Fritz!box 7369 gekregen die ik achter de FriztBoz 7581 als netwerk device heb geconfigureerd met alleen de dect actief. Dat werkt nu goed. De 7581 werk hier verder prima.
 
helderzicht

Quote

BernardW schreef:

Ik had precies hetzelfde, helpdesk gebeld maar die kon mij amper verstaan. Ik werd teruggebeld op mijn mobiel. Ik heb 5 Fritz Fon toestellen waar na verloop van tijd het geluid erg slecht werd. De (tijdelijke) oplossing (ieder keer opnieuw resetten) is voor onacceptabel. UIteindelijk een Fritz!box 7369 gekregen die ik achter de FriztBoz 7581 als netwerk device heb geconfigureerd met alleen de dect actief. Dat werkt nu goed. De 7581 werk hier verder prima.


Kn je me vertellen hoe je dat precies doet? Tweede FB op een LANpoort? Op eerste DECT uitzetten? Ik moet ook soms resetten wegens waardeloze geluidskwaliteit. Heb nog een oude FB liggen.

dank en groet,
Henk
 
BernardW
Tja, is lastig om even uit te leggen. Ik probeer het: Op 7581 eerst DECT uitzetten.

Ik gebruik wel telefonie bij xs4all, dus via internet.
Je koppelt je computer direct aan de 2e router op LAN2, dus je haalt je netwerk en de 7581 helemaal los. Vervolgens start je de 2e router.
Ga naar Account information, Kies bij

Internet provider: Other provider
Connect via: External Modem or Router (Select this kind of connection if the "LAN 1" port of the FRITZ!Box is connected to an already existing external modem or router.\Wink
Operating mode: Share existing Internet connection in the network (IP client mode)
Connection Settings: upstream en downstream overeenkomstig de snelheid van je abonnement

Druk op Apply. Vervolgens moet je deze 2e router loskoppelen van je computer en via de LAN1 poort aansluiten op je netwerk of je 7581. De 7581 krijgt dan als het goed is een eigen IP-adres toegewezen door de DHCP server van de 7581. Vervolgens moet je naar dat IP-adres om de instellingen van de 2e router verder af te maken (telefoonnummer registreren, wlan uitzetten, dect toestellen registreren enz.)

Succes!
 
HvD
Bericht van AVM dd. 25-07-2017

ik heb net nog even de Ontwikkelaar gesproken.
Het zou nu zo zijn, dat er binnenkort een update voor de 7581 komt.
Met deze update zouden dan u problemen opgelost zijn.
Een datum heb ik helaas niet te horen gekregen, alleen dat het niet meer
te lang gaat duren.
Ik hoop, dat AVM met de Update dan ook echt alle problemen opgelost heeft en u weer uw 7581 kunt
gebruiken.

Wie weet gaat het werken, "Lang gewacht. stil gezwegen......"
 
Jan Doedel
Er is weer een nieuwe Beta-versie uit->06.83-45646.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie