obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7581 en DECT
kazie
het kraken van het aan de andere kant van de verbinding via een dect telefoon
 
BernardW
Triest dat AVM dat nog steeds niet heeft opgelost
 
tubejack

Quote

kazie schreef:

het kraken van het aan de andere kant van de verbinding via een dect telefoon


Welk toestel of toestellen gebruik je? Hier gaat het al 12 dagen goed. Met Fon C5's . Een record tot nu toe.
 
tubejack

Quote

JaapG schreef:

De C5's heb je werkend, tubejack? Zijn de problemen dan wel grotendeels opgelost met de 7581?
En wat speelt er nog?


Ik heb hier 4 Fritz Fon' s C5 aangesloten en een oud Siemens toestel uit zo' n Gigaset type AS18H.
De C5's reageren razendsnel op een binnenkomend gesprek, veel mensen zijn verbaasd dat we zo snel de
telefoon opnemen. Het Siemens toestel reageert seconden trager met haar belsignaal.

Tot nu toe gaat het bellen en gebeld worden goed, maar ik ben een beetje huiverig om nu al de vlag uit te steken.
Want ook bij voorgaande software versies (ik heb ze geloof ik allemaal wel gehad) was ik soms té optimistisch.
Maar eerlijk, als je nu instapt voor een nieuwe fritzbox dan is software versie 06.85 m.i. de beste tot nu toe.

Ook daar zitten nog kleine foutjes in met name in de interface en logging. Iets wat een normale gebruiker nooit zal opvallen of in ieder geval niet snel.

WiFi werkt goed, als je de moeite neemt om daar tijd en aandacht in te stoppen omdat goed te configureren.
Zie o.a. [url]https://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=787&pid=5221#post_5221
[/url]

Als de noodzaak er niet is om een nieuwe Fritz box te plaatsen, zou ik lekker mijn oude box houden.
Als die er wel is b.v. dat je nog direct op een nummer centrale met lange lijnen bent aangesloten in plaats van een actieve straatkast. Dan kun je het overwegen, de VDSL connectie is vanaf het begin erg goed. Lange tijd, was dat m.i. het enige dat
van de 7581 goed werkte.....
Gewijzigd door tubejack op 16 augustus 2017, 11:25
 
oosterhagen
Vorige week de beta op de Fritz.box gelegd. In eerste instantie was de slechte geluidskwaliteit verdwenen. Maar na amper 10 dagen is het weer terug. Even de batterijen uit de DECT-telefoon halen helpt en is sneller dan een reset van de Fritz) maar het euvel is dus niet verholpen. Ik ga maandag xsall maar eens bestoken met een onverstaanbare telefoon ...
 
mimisiku
Ik heb die 7581 en bijbehorende FritzFon MT-F ruim 8 maanden geleden de de vuilnisbak in geflikkerd. Gedowngrade naar laagste abo vanwege werk e-mail adres. We gebruiken gewoon tablets en dien verder niets met internet. Bellen doen we wel met GSM..

Na maanden ellende allang begrepen dat er niets mee gedaan wordt. Die bevinding mag ik nu na bijna 1 jaar wel als bevestigd zien...

Veel plezier met die bagger van XS4ALL
 
Marcel

Quote

mimisiku schreef:

Ik heb die 7581 en bijbehorende FritzFon MT-F ruim 8 maanden geleden de de vuilnisbak in geflikkerd. Gedowngrade naar laagste abo vanwege werk e-mail adres. We gebruiken gewoon tablets en dien verder niets met internet. Bellen doen we wel met GSM..

Na maanden ellende allang begrepen dat er niets mee gedaan wordt. Die bevinding mag ik nu na bijna 1 jaar wel als bevestigd zien...

Veel plezier met die bagger van XS4ALL


Toch wel naar de kringloop gebracht hoop ik.
 
guido66
Nadat de KPN-monteur 2 weken geleden de aansluitingen bij mij thuis en in de wijkkast heeft vernieuwd is mijn verbinding 100% stabiel.

Maar de krakende DECT verbinding stak toch weer de kop op. Angry Deze heb ik dus maar uitgeschakeld op de 7581 en deze loopt nu weer via mijn oude 7369.
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh
 
tubejack

Quote

guido66 schreef:

Nadat de KPN-monteur 2 weken geleden de aansluitingen bij mij thuis en in de wijkkast heeft vernieuwd is mijn verbinding 100% stabiel.

Maar de krakende DECT verbinding stak toch weer de kop op. Angry Deze heb ik dus maar uitgeschakeld op de 7581 en deze loopt nu weer via mijn oude 7369.


Vraagje Guido. Staat de 7851 en je DECT telefoon op dezelfde verdieping? En wat is de afstand tussen die 2?
 
guido66
Ik heb 3 MT-F's, de meest gebruikte staat op 3m van de Fritzbox (1 wand ertussen). Er staat er 1 boven op 7m afstand en nog 1 beneden op 8m afstand. Maar zelfs als de verbinding niet kraakt, heb ik de indruk dat de spraakkwaliteit via de 7369 beter is.

Het werkt nu prima en ik wil nog wel eens testen als AVM een nieuwe versie uitbrengt.

Ik heb op dit moment geen extra apparaten in mijn meterkast, want de 7369 heeft ook de taken van de netwerkswitch die daar hing overgenomen.
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie