obey-robots.txt
20 Oktober 2018, 10:53
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen!

Ja.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Ja. 77% [162 stemmen]
77% [162 stemmen]

Nee.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Nee. 2% [4 stemmen]
2% [4 stemmen]

Maakt niet uit, ik download het wel van internet.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Maakt niet uit, ik download het wel van internet. 6% [13 stemmen]
6% [13 stemmen]

Niet van toepassing.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Niet van toepassing. 15% [31 stemmen]
15% [31 stemmen]

Stemmen: 210
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 jun 2012

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
XS4ALL Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Fritz!box 7581 en DECT

Roger
Gondelier schreef:
Roger schreef:
Vandaag kreeg ik bij een inkomend gesprek de naam van de beller te zien terwijl die niet in het telefoonboek staat van mijn 7581. Interessante functie...
Info: gigaset A58H via DECT gekoppeld aan de 7581.
Staat deze beller ook niet toevallig in het telefoonboek van je gigaset A58H ??
Absoluut niet (de beller was iemand die ik niet eens kende). Verder is het zo dat de A58H het lokale adresboek niet gebruikt voor naamweergave als een 7581 als DECT basisstation wordt gebruikt. Je kunt het lokale adresboek van het toestel wel gebruiken om te bellen.
Speedtouch 510i / FB 7170 / FB 7340 / FB 7581 (6.98-62301 BETA) + Repeater 1750E (6.98-61957 BETA)
 
data-full-width-responsive="true">
BernardW
Vandaag wéér problemen met het geluid. Te zot voor woorden. Dus de 7369 weer aan het netwerk van de 7581 gehangen. De 7369 doet dan alleen dienst als DECT basis station (die de vijf Fritz!Fon toestellen aanstuurt). Dat werkt wel goed alleen dan kan ik niet meer zien wie er gebeld heeft (met de Fritz App en de BoxToGo app). Of is dat nog op een of andere manier mogelijk met deze setup ? Iemand?
 
kazie
tijdens een weekje vrij weer aan de slag gegaan met de 7581 DECT restore to factory settings ,oude firmware geflashed ,
geflashed naar :FRITZ.Box_7581.en-de-es-it-fr-pl.06.85.recover-image.exe
, alle instellingen gedaan
, 2 dect fritz toestellen aangemeld intern naar het "andere"dect toestel gebeld direct het zelfde probleem
, met de service / help desk gebeld van XS4ALL
, kreeg te horen dat de update naar 6.85 niet voor de fritz fone problemen was maar voor de Siemens dect toestellen ,
die hadden het probleem dat ze niet werkte.

dus als je de "oude"fritz box 7369 nog hebt houden !
 
meppele
kazie schreef:

tijdens een weekje vrij weer aan de slag gegaan met de 7581 DECT restore to factory settings ,oude firmware geflashed ,
geflashed naar :FRITZ.Box_7581.en-de-es-it-fr-pl.06.85.recover-image.exe
, alle instellingen gedaan
, 2 dect fritz toestellen aangemeld intern naar het "andere"dect toestel gebeld direct het zelfde probleem
, met de service / help desk gebeld van XS4ALL
, kreeg te horen dat de update naar 6.85 niet voor de fritz fone problemen was maar voor de Siemens dect toestellen ,
die hadden het probleem dat ze niet werkte.

dus als je de "oude"fritz box 7369 nog hebt houden !

Goed om nog een keer te proberen kazie, maar het negatieve eindresultaat was voorspelbaar. Heb het ook een aantal keren geprobeerd zonder het gewenste resultaat. Ik laat voorlopig mijn eigen 7360 als DECT basis fungeren achter de 7581, dan gaat het goed. Ik gebruik 1 Fon 5C en 1 Siemens Giga en beide doen het prima i.c.m. de 7360. Totdat een firmware update voor de 7581 het bel-spraakprobleem gegarandeerd oplost laat ik het zo. Dan maar tijdelijk twee FB's aan het net.
eggie.
Gewijzigd door meppele op 06 januari 2018, 07:25
 
turfsmurfje
Ik heb helaas hetzelfde probleem ook. Kan de Fritz!Fon MT-F aanmelden maar de geluidskwaliteit is waardeloos. Ik heb eerst maar een Siemens telefoontje op de kop getikt. dan ga ik die wel aanmelden op de 7581 fw 06.85). De MT-F is op dit moment niet te gebruiken voor het bellen.
 
tubejack
Even wat geks. Eh laat maar Blush
Gewijzigd door tubejack op 06 januari 2018, 22:23
 
lefthans
Beste gebruikers van Fritzboxen.
Indien jullie ook gebruik maken van de Fritzbox als DECT station en er Gigaset handsets op registreren,
houdt er dan rekening mee dat er diverse Gigaset handsets zijn voorbereid om dit ook daadwerkelijk te kunnen.
Ik zie allerlei verouderde types Gigaset uit de A serie (bijvoorbeeld A58H) voorbij komen die "Niet" voldoende compatibel zijn waarbij conflicten omtrent geluidskwaliteit merkbaar zijn.

Gigaset ontwierp een protocol genaamd CAT-yq, dit protocol wordt ingezet ten behoeve van compatibiliteit tussen de handsets van Gigaset en diverse routers.
http://www.gigaset.com/nl_nl/cms/information/cat-iq.html

Waar op te letten:
1. Schaf jezelf een Gigaset handset aan met extensie HX, bijvoorbeeld C530HX/ E630HX, enz..
2. Zorg dat in de fritzbox het protocol CATYQ 2.0 aanwezig is en geactiveerd is.
Enkel dan is de perfecte compatibiliteit en geluidskwaliteit een garantie.
Ik weet steeds minder doordat ik steeds meer weet.
 
turfsmurfje
Dank je voor je tips. Gelukkig kon ik voordelig een C530 aanschaffen als vervanger voor de MT-F en deze lijkt het goed te doen icm de 7581. Nou nog maar hopen dat in de nabije toekomst een firmware versie wordt uitgebracht waarin de MT-F het ook weer fatsoenlijk gaat doen.

lefthans schreef:

Beste gebruikers van Fritzboxen.
Indien jullie ook gebruik maken van de Fritzbox als DECT station en er Gigaset handsets op registreren,
houdt er dan rekening mee dat er diverse Gigaset handsets zijn voorbereid om dit ook daadwerkelijk te kunnen.
Ik zie allerlei verouderde types Gigaset uit de A serie (bijvoorbeeld A58H) voorbij komen die "Niet" voldoende compatibel zijn waarbij conflicten omtrent geluidskwaliteit merkbaar zijn.

Gigaset ontwierp een protocol genaamd CAT-yq, dit protocol wordt ingezet ten behoeve van compatibiliteit tussen de handsets van Gigaset en diverse routers.
http://www.gigaset.com/nl_nl/cms/information/cat-iq.html

Waar op te letten:
1. Schaf jezelf een Gigaset handset aan met extensie HX, bijvoorbeeld C530HX/ E630HX, enz..
2. Zorg dat in de fritzbox het protocol CATYQ 2.0 aanwezig is en geactiveerd is.
Enkel dan is de perfecte compatibiliteit en geluidskwaliteit een garantie.

Klant bij XS4All sinds 2009
 
lefthans
Dank voor je feedback
Ik weet steeds minder doordat ik steeds meer weet.
 
BernardW
Hieronder een mailwisseling tussen mij en AVM support.
Mijn interpretatie is dat AVM toegeeft dat er een probleem is maar dat ze het probleem (nog) niet hebben kunnen reproduceren. Dat geeft m.i. wel aan dat het nog wel even kan duren.

Bernard

---------------------------------------------------

17 jan. Goedendag meneer Wortelboer,
het spijt ons, dat u het zo ondervind.
maar het is absoluut niet waar, dat wij hier niets an doen.
AVM onderzoekt de door u beschreven fout heel precies.
Zelfs hebben wij al meerdere FRITZ!Box 7581 van klanten opgevraagd.
Deze hebben wij hier in gebruik en de fout tred dus niet op.
Ook hebben klanten hun eigen niet goed werkende FRITZ!Box op een andere
locatie getest en da werkt de FRITZ!Box zonder problemen.
De fout is dus niet zo makkelijk op te lossen. Maar AVM doet alles om deze fout
alsnog op te kunnen lossen. Wij begrijpen natuurlijk ook u kant heel goed.
Vriendelijke groeten uit Berlijn, AVM Support

Bernard Wortelboer, 16 jan.
Hartelijk dank voor je reactie. Ik begrijp dat AVM een hoop doet maar daar heb ik zelf niets aan. Ik zit nu al een jaar met een Fritz! Topmodel apparaat wat dus niet werkt. Nu, een jaar later, is dit model al weer bijna verouderd, er is al weer een nieuw topmodel. Prachtig natuurlijk maar ik blijf opgescheept met een apparaat wat dus niet kan samenwerken met mijn (vijf!) Fritz!Fon toestellen. Ik hoop dat dit met een nieuw OS wordt opgelost maar ik krijg toch het vermoeden dat het de hardware is. De wijze waarop AVM met haar klanten omgaat is op dit punt bedroevend en dat is iets wat bij mij wel degelijk blijft hangen.
Met vriendelijke groet, Bernard Wortelboer


Van: AVM Support, Verzonden: maandag 15 januari 2018, Aan: Bernard Wortelboer, 15 jan.
Goedendag meneer Wortelboer,ik weet dat ik niet hoef te reageren en kan je ook heel goed begrijpen dat je teleurgesteld bent.
Echter het is niet zo dat AVM hier helemaal niets doet. Er wordt nog steeds hieraan gewerkt en ook willen
wij dat de klanten tevreden zijn. AVM is bekend voor goede producten en een goed support en niemand moet een bèta tester zijn om problemen op te lossen.
Wij hebben in het afgelopen jaar vele bestanden van klanten ontvangen en hier wordt nog steeds het probleem van de slechte spraak kwaliteit onderzocht
maar het probleem wordt nog niet gevonden.Hier is een FRITZ!Box 7581 met een FRITZ!Fon C5 in gebruikt welke 24/7 aan het bellen is en meerdere product managers zijn bezig met het onderzoek. Dit probleem is alleen met de FRITZ!Box 7581 voorhanden en niet met andere FRITZ!Boxen, ook niet met het nieuwe topmodel FRITZ!Box 7590. Wij hopen hier allemaal, dat het probleem eindelijk opgelost zal worden met een komende FRITZ!OS.
Ik wens je als nog een fijne week.
Vriendelijke groeten uit Berlijn, AVM Support

Bernard Wortelboer, 12 jan.
U hoeft hier niet op te reageren maar ik wil wél kwijt bijzonder teleurgesteld te zijn in Fritz!. Vorig jaar heb ik (via XS4all) mijn Fritzbox 7581 mogen ontvangen. Ik heb mijn oude Fritzbox teruggestuurd en mijn vijf FrizFon toestellen via DECT (en internet telefonie van XS4all) gekoppeld. Na een tijdje kreeg ik te horen van mensen die mij belden (of hen belde) dat zij mij niet konden verstaan. Ik moest de verbinding verbreken (en via mijn mobiele telefoon kon ik het gesprek afmaken). FriztBox aan/uit hielp vaak maar voor slechts een bepaalde tijd. Heel vervelend. Na melding bij jullie, het opsturen van allerlei traces enz en vervolgens ook melding via XS4all leverde helemaal niets op (het probleem is er na een jaar!, nog steeds).
Van XS4all heb ik uiteindelijk een extra Fritz! box ontvangen, de 7369, welke nu in mijn netwerk als telefonie/DECT station dienst doet.
Twee apparaten en onhandig in het gebruik. Wat mij toch het meest bevreemd is dat Friz! hier helemaal niets aan doet, het apparaat is nog steeds te krijgen. Voor mij is helder dat de hardware niet deugt. Het probleem is bij Xs4all bekend, het is geen incidenteel probleem maar er zijn veel meer gebruikers in Nederland die hier last van hebben, zie ook https://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=774&rowstart=0
Ik hoef geen antwoord en ik ben ook niet (meer) bereid om jullie te helpen met het oplossen van dit probleem, ik heb er al alles aan gedaan en ik ben er echt klaar mee, dit kost enorm veel tijd en frustratie en ik ben géén beta tester. Het product voldoet domweg niet, zelfs niet na een jaar.
Het neemt bij mij alle vertrouwen weg van Fritz! producten. Hoe zit dat met het topmodel, waarom zou dat dan wel werken? Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Bij mij is het vertrouwen nu wel weg.
met vriendelijke groet, Bernard Wortelboer
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fritzbox 7581 - met OS 7 - voor WLAN Mesh Fritzbox 52 19 oktober 2018, 14:16
Fritz!OS 7 Fritzbox 156 19 oktober 2018, 14:12
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox 2931 19 oktober 2018, 11:14
FRITZ!Box 5490 DNS server werkt niet Fritzbox 9 08 oktober 2018, 11:23
USB probleem 7581 Fritzbox 9 06 oktober 2018, 07:12
Goedemorgen bezoeker
FritzBox info
FritzBox infohttps://fritzbox-info.nl/
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wim1064Online
| GeerS00:44:09
| jo01:02:42
| fwteb01:07:58
| RonWitman02:23:02
| meppele02:24:18
| Dio02:31:53
| hurriwillem10:08:47
| Access11:23:32
| FredG11:48:25
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 september 2018, 01:06
test

19 januari 2018, 08:44
Internet&telefoon weer down sinds ca 7:45 in Zwolle, anderen ook?

24 december 2017, 11:47
Is er een snelcode om de Fritzbox 7581 automatisch te herstarten ?

20 december 2017, 13:56
Melding in FB: DNS error.

20 december 2017, 13:53
Geen internet in Den Hoorn, Achterdijkshoorn 30 (2635 MK). En storingsnummer neemt niet op.