obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7581 en DECT
jabesse
Ik ben nieuw op dit forum, maar de DECT-problemen zijn voor mijn 7581 zeker niet nieuw... Ben uiteindelijk ook overgegaan met een 7460 achter m'n 7581.

Heb m'n klachten bij xs4all gemeld. Zojuist teruggebeld, en ze gaan de nieuwe beta naar me pushen. Ben benieuwd...
 
meppele
Zie ook:
https://www.consumentenbond.nl/snelle...-telefonie
 
keesjan
ik zie nu op
https://service.avm.de/downloads/beta/fritzbox-7581/other/

fritzbox-beta-7581-06.85-50446.zip 2018-03-21 14:27 47M

Dat is dus een nieuwe versie? is dit diezelfde die de xs4all helpdesk nu op afstand voor je kan installeren? ik heb ergesn eidn vorig ejaar al FRITZ!OS: 06.85-50446 PLUS geïnstalleerd via een link van de avm helpdesk. dat is hetzelfde nummer als deze versie die nu online staat maar dan met een andere datum. Wie snapt het nog als ze geen nummers updaten?

ps; door al het goede heb ik de DECT van de fritzbox uitgeschakeld en mijn Siemens Gigaset basisstations bedraad in de meterkast aangesloten. Dit werkt maar wel is inmiddels op 1 lijn 2 van de 3 toestellen alweer uitgevallen. Dat kan niet met de fritzbox te maken hebben lijkt me?

ps 2: @meppele: ik zag dat stukje ook in de papieren consumentenbond gids staan. Wie weet helpt het.
 
keesjan
Installed on: 05.03.2018 3:13

blijkbaar heeft xs4all deze beta ook bij mij gepushed op 5 maart zonder dit mij te laten weten en daardoor is de bedrade DECT nu weer deels uitgevallen?

ga weer eens bellen... wordt vervolgd.
 
mimisiku
Het lijkt hier langzaam aan wel een SM club.. Als dat ding na een jaar niet werkt gaat die echt niet meer werken. Er is al aangetoond dat de DECT en WLAN chips niet afgeschermd en té dicht bij elkaar zitten. Daar gaat geen lieve update ook maar iets aan veranderen.
Gewoon (net als ik) dumpen dat ding. Niet een jaar wachten.
 
Roger

Quote

keesjan schreef:
ik heb ergesn eidn vorig ejaar al FRITZ!OS: 06.85-50446 PLUS geïnstalleerd via een link van de avm helpdesk.
Dat kan niet. 6.85-50446 is van begin februari 2018. Sinds begin oktober 2017 was wel versie 6.85-46834 beschikbaar als handmatig te installeren beta.

Quote

keesjan schreef:
dat is hetzelfde nummer als deze versie die nu online staat maar dan met een andere datum. Wie snapt het nog als ze geen nummers updaten?
Het is gewoon dezelfde versie...

Quote

keesjan schreef:
ps; door al het goede heb ik de DECT van de fritzbox uitgeschakeld en mijn Siemens Gigaset basisstations bedraad in de meterkast aangesloten. Dit werkt maar wel is inmiddels op 1 lijn 2 van de 3 toestellen alweer uitgevallen. Dat kan niet met de fritzbox te maken hebben lijkt me?
DECT basisstations kunnen elkaar storen als ze dicht bij elkaar staan.

Quote

keesjan schreef:
ps 2: @meppele: ik zag dat stukje ook in de papieren consumentenbond gids staan. Wie weet helpt het.
Feit is dat XS4ALL en AVM pas in beweging kwamen toen de Consumentenbond zich ermee ging bemoeien. Jammer dat het zo is moeten gaan. Kennelijk is het voor technologiebedrijven moeilijk om klantgericht te werken. Overigens zijn voor zover ik kan beoordelen nog niet alle DECT-problemen opgelost, maar er is vooruitgang.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack

Quote

mimisiku schreef:Gewoon (net als ik) dumpen dat ding. Niet een jaar wachten.


Het vervelende is, dat er bij VDSL pair-bonding. nog geen serieus alternatief is voor de 7581.
Die van ons is nu 24 dagen op. Zonder problemen met DECT of andere narigheden.
Bugs zitten er nog wel in, maar versie 06.85-50446 richt zich met name op DECT.
Gewijzigd door tubejack op 29 maart 2018, 13:45
 
cggelde
Zojuist de firmware plus voor de fritzbox 7581 geinstaleerd gekregen door xs4all.
Kon gewoon mijn twee fritphone c5,s aanmeldden.
Gaan nu ook weer vol frisse moed proberen om de box in de lucht te houden en zo het dect probleem uit de lucht te helpen.

Gr Chris

Gebruik dit stukje even ter update:
Vanaf Vrijdag diverse telefoontjes gepleegd en ontvangen waaronder 1 waar ikzelf 55 min gebeld heb inverband met een werkoverleg, tot op heden geen probleem met de dect waargenomen.
Internetsignaal is ook mooi stabiel geen herstarts en dergelijke meer.
Wifi signaal in samenwerkinwerking met eenfritzwlan 1750e is ook prima door het hele huis.

Kort samengevat ben toch eigelijk best weer een beetje tevreden met de huidige situatie.

Prettige paasdagen aan iedereen op het forum
Gewijzigd door cggelde op 01 april 2018, 12:17
 
EvertB
Ik heb al geruime tijd DECT uitgeschakeld op de 7581 en er een 7369 achter gehangen. Dat was de laatste maanden overigens ook hommeles, zodat mijn mobiele kosten extra hoog zijn opgelopen (ga ik nog wel met xs4all over praten).

Maar ik zag vandaag toevallig de gunstige berichten over de 06.85-50446 PLUS versie (die ik overigens ook ongevraagd en onaangekondigd gekregen heb terwijl ik toch alleen de Notify-optie heb aan staan). En ik heb zojuist DECT op de 7369 uit en op de 7581 aan gezet.
En bij alle toestellen gaat de bel nu over (winst), terwijl de geluidskwaliteit perfect is. Ook de Frirtz.fon applicaties (apple èn Android) doen het.

Nu maar afwachten hoe stabiel het allemaal is.

Voorlopig goed nieuws in elk geval
 
rudivd
HoiHoi

Hmmm, zou ook wel de nieuwe firmware willen hebben geiinstalleerd hebben
door xs4all, kan ik overgaan naar het gebruik van een C5, heb nu nog oude
gigasetjes.
alleen heb het volgende probleem: Ik kan niet
(ik heb nu 06.85. versie: 152.06.85) de optie aanzetten in internet-accountinformatie
om automagisch xs4all de firmware te laten updaten. Ik heb wel netje s xs4all
als provider gekozen, maar zie alleen de internet connection- IPv6-DNS tabjes,
niet het tabje waarop ik de provider service zou kunnen aanzetten.

Heeft iemand een idee ?! mijn 7581 kont gewoon van xs4all, en ik gebruik
hem voor tv, bellen en internet. vreemd !?

Enig idee hoe de provider service wel aante kunnen zetten !?

Rudi
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie