obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7581 en DECT
Woody
Ja, dat weet ik.

Bij mij werd dat veroorzaakt doordat ik de instellingen van mijn oude 7390 heb overgezet naar de 7581. Alles werkte daarna, behalve de 'Provider Services' tab. Die was weg.

Na lang uitstellen en proberen om een andere oplossing te vinden heb ik uiteindelijk de 7581 een factory reset gegeven en 'm vervolgens opnieuw ingericht. Kostte wel even tijd, maar daarna had ik wel weer de 'Provider Services' tab.

Je kunt pijnloos proberen of dit bij jou ook helpt; maak dan eerst een backup van je 7581. Doe daarna een factory reset. Doorloop de basisinstellingen (taal, provider, annex type), reboot, log aan en kijk of je nu de tab hebt. Doe daarna een restore van de backup die je net hebt gemaakt en hup, weg is de tab weer. Waarom? Joost mag het weten.

Als je liever de FW met de hand update zodat je die provider instellingen helemaal niet nodig hebt dan kun je de laatste beta FW (06.85-50446 PLUS) hier downloaden:

https://service.avm.de/downloads/beta...581/other/

Let op, het opvolgen van mijn adviezen is geheel op eigen risico. Ik ben niet onfeilbaar. Altijd zelf blijven denken Smile
 
EvertB
Volgens mij kan dat (in Advanced View) bij System=>Update, tabblad Automatic Update
 
Woody
Daarmee krijg je niet de XS4ALL beta's.
 
Roger

Quote

Woody schreef:
Daarmee krijg je niet de XS4ALL beta's.
Inderdaad. Die instelling (default AAN) staat in dat omineuze tabje Provider Services dat bij sommigen op mysterieuze wijze is verdwenen. Het was wel zo handig geweest als alle instellingen voor firmware update bij elkaar hadden gestaan. Maar er zijn wel meer instellingen in Fritz!OS die een beetje verdwaald lijken te zijn.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
EvertB
Dank, weer iets geleerd.
Ik blijk het tabje Provider Services wèl te hebben, onder Internet=>Account Information, en de optie "Permit automatic updates" stond inderdaad aan.

Wat betreft de plaatsing: dit gaat over acties door de provider, i.t.t. System=>Update wat betrekking heeft op de leverancier. Er zit dus wel enige logica in, maar je moet het als gebruiker allemaal maar weten.
 
Yobotje
Mijn 7390 wordt vervangen door een 7581 en ik heb de intentie een backup van de 7390 naar de 7581 te restoren. Dit omdat ik VPN en dect telefonie heb. Het telefoonboek wordt dus ook over gezet.

Wil iemand hierop reageren en zijn mening geven?
Groet, Theo.
Groet, Theo
 
Gondelier

Quote

Yobotje schreef:

Mijn 7390 wordt vervangen door een 7581 en ik heb de intentie een backup van de 7390 naar de 7581 te restoren. Dit omdat ik VPN en dect telefonie heb. Het telefoonboek wordt dus ook over gezet.

Wil iemand hierop reageren en zijn mening geven?
Groet, Theo.


I.v.m. de lopende problemen met de 7581, (al bijna 1,5 jaar) wil ik je het advies geven om de 7581 niet te accepteren als je glasvezel hebt. Neem alleen genoegen met de Fritz!Box 5490 dan is het zo gepiept en deze 5490 kan je via glas- als utp-kabel aansluiten.
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Yobotje
Afgelopen week diverse keren contact gehad met technische ondersteuning van XS4ALL dat de dect problemen voorbij zijn sinds de laatste update. .........
Groet, Theo.
Groet, Theo
 
Roger

Quote

Yobotje schreef:
Afgelopen week diverse keren contact gehad met technische ondersteuning van XS4ALL dat de dect problemen voorbij zijn sinds de laatste update.
Met de laatste beta (6.85-50446) is de situatie flink verbeterd. Met Fritz!Fon toestellen lijken er weinig of geen problemen meer te zijn. Met Gigaset toestellen (zowel oudere als moderne) zijn er nog steeds problemen.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Yobotje
Ik heb dus Siemens gigaset telefoontoestellen en ben niet van plan Fritz! telefoons te kopen.
Er wordt gesproken over een beta, is er geen definitieve versie dan?
Ik wordt hier niet vrolijk van.
Groet, Theo
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie