obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7581 en DECT
turfsmurfje
Voor wat het waard is heb ik vorige week een kwartier gebeld met de XS4All helpdesk via de MT-F. Dat ging aan beide kanten zonder problemen op kwaliteitsgebied, terwijl ik een antwoordapparaat niet eens op een fatsoenlijke manier kon inspreken op de Frtiz!Box 7581 via dat toestel.
Klant bij XS4All sinds 2009
 
rudivd
Hallo,
Nu een week de 7581 (6.85) in gebruik, met 4 dect toestellen. Vooralsnog lijk ik geen problemen te hebben met de (wat oudere (zie https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f2/Landline_text_messaging.JPG/320px-Landline_text_messaging.JPG ) ) gigaset toestellen die ik heb, maar ik heb gisteren (voor het eerst) gemerkt dat een gesprek met een van de nieuwe gigaset toestellen (A415) (naar extern GSM) bruut werd onderbroken door een heleboel geruis en gekraak.

Is dit het gewraakte "DECT Probleem " ?

Ik zie dat de nieuwe handsets naast G726 ook G.722 "doen", verder begrijpen de nieuwe toestellen ook "eco" mode (wat in de fritz uit staat) en en expanded security (wat "aan" staat) Misschien helpt deze info het debuggen...

Rudi
 
Roger

Quote

rudivd schreef:
Nu een week de 7581 (6.85) in gebruik, met 4 dect toestellen. Vooralsnog lijk ik geen problemen te hebben met de (wat oudere (zie https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f2/Landline_text_messaging.JPG/320px-Landline_text_messaging.JPG ) ) gigaset toestellen die ik heb, maar ik heb gisteren (voor het eerst) gemerkt dat een gesprek met een van de nieuwe gigaset toestellen (A415) (naar extern GSM) bruut werd onderbroken door een heleboel geruis en gekraak.

Is dit het gewraakte "DECT Probleem " ?
Ja.

Quote

rudivd schreef:
Ik zie dat de nieuwe handsets naast G726 ook G.722 "doen", verder begrijpen de nieuwe toestellen ook "eco" mode (wat in de fritz uit staat) en en expanded security (wat "aan" staat) Misschien helpt deze info het debuggen...
Er is over de DECT-problemen al heel wat geschreven op dit forum. Welkom bij onze zelfhulpgroep Smile

De 7581 gebruikt G.722 alleen bij HD Audio gesprekken. Dit zal primair het geval zijn bij gesprekken tussen DECT toestellen met HD Audio die gekoppeld zijn aan dezelfde 7581. Als je VoIP-aanbieder geen HD Audio ondersteunt (bv. XS4ALL: G.711 is standaard audio), dan selecteert de 7581 altijd G.726. Ik heb qua DECT problemen geen verschil kunnen vinden tussen de verschillende instellingen (eco aan/uit, HD Audio aan/uit, expanded security of niet) en tussen verschillende toestellen. Het probleem treedt eigenlijk altijd op als het gesprek maar lang genoeg is: het gaat een tijdje goed en dan opeens plof.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
sukkel
Iemand ervaring met de Gigaset N300A IP in combinatie met de Fritz Fon toestellen? Het gerucht gaat dat XS4ALL dit als een oplossing voor de problemen met de 7581 <-> Fritz Fon toestellen ziet.
 
sukkel

Quote

Roger schreef:

Quote

Gondelier schreef:

Quote

Roger schreef:
Vandaag kreeg ik bij een inkomend gesprek de naam van de beller te zien terwijl die niet in het telefoonboek staat van mijn 7581. Interessante functie...
Info: gigaset A58H via DECT gekoppeld aan de 7581.
Staat deze beller ook niet toevallig in het telefoonboek van je gigaset A58H ??
Absoluut niet (de beller was iemand die ik niet eens kende). Verder is het zo dat de A58H het lokale adresboek niet gebruikt voor naamweergave als een 7581 als DECT basisstation wordt gebruikt. Je kunt het lokale adresboek van het toestel wel gebruiken om te bellen.


Hier ook. Op een 7581 waar geen gebruik wordt gemaakt van Fritz!Fon's maar een ouderwetse telefoon via een kabeltje aan de 7581. Opeens zie ik op de 7581 in de Call List ipv het nummer staan "Tandarts X". Eerst zelf gebeld en daarna teruggebeld. Niets ingevoerd in het telefoonboek want geen Fritz!Fon. Hoe komt de 7581 daar nu achter?
 
Roger

Quote

sukkel schreef:
Hier ook. Op een 7581 waar geen gebruik wordt gemaakt van Fritz!Fon's maar een ouderwetse telefoon via een kabeltje aan de 7581. Opeens zie ik op de 7581 in de Call List ipv het nummer staan "Tandarts X". Eerst zelf gebeld en daarna teruggebeld. Niets ingevoerd in het telefoonboek want geen Fritz!Fon. Hoe komt de 7581 daar nu achter?
Zo te zien is het een standaardfaciliteit van SIP (zie RFC 3261, sectie 8.1.1.3).
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
keesjan
Goedemiddag,
sinds half jaar hier ook het gerwaakte modem in gebruik.

Op aanraaden AVM de beta software versie 06.85-46834 PLUS geinstalleerd
en daarna per 3 weken opneiwue alle siemes Gigasets opnieuwe erin hangen.

Ondertussen klacht neergelegd bij XS4ll want ze sturen nu bestaande klanten de 'nieuwe' 7581 op.
Qua internet niets te klagen hoor maar DECT werkt gewoon erg slecht.

En dan de reactie van xs4all:
"Uit uw e-mail begrijp ik dat u problemen met de DECT functie van de FRITZ!Box ondervindt. U wilt graag dat daar een oplossing en een vergoeding voor. Allereerst spijtig te moeten vernemen dat u problemen met de DECT functie ervaart.

Ik moet u alleen informeren dat wij het gebruik van de DECT functie van de FRITZ!Box zelf niet ondersteunen. Het gebruik van de DECT functie van de FRITZ!Box is wat dat betreft "op eigen risico". Hierdoor is het niet mogelijk u van een oplossing te voorzien of kosten te vergoeden. Het spijt mij u hier niet anders over te kunnen berichten.

Het raadzaam de telefoon(s) enkel bedraad op het modem aan te sluiten. Hierdoor zult u geen problemen meer vanuit de DECT functie van de FRITZ!Box ondervinden.

De leverancier van het FRITZ!Box modem geeft wel aan bezig te zijn met een update met betrekking tot de DECT functie. Het is alleen niet bekend wanneer deze zal worden uitgebracht.

Ik wil u er overigens nog op wijzen dat u eventueel gebruik kunt maken van de FRITZ!Box App. Middels deze App kunt u de vaste telefoongesprekken ook met uw mobiel opnemen (als u thuis bent). Meer informatie hierover vindt u via: https://nl.avm.de/producten/fritzapps/"

Dus ik had en modem waarvoor ik de DECT functie aan had staan. ja, ja je kon zelfs het antwoordapparaat op je gigaset basisstation niet meer gebruiken want je he, heel modern de fritzbox doet nu de DECT.

En nu met deze 7581 kan dat ineens niet meer en verwacht xs4all -zonder dit vooraf te communiceren met mij- de DECT functie ondersteuning eruit: "Ik moet u alleen informeren dat wij het gebruik van de DECT functie van de FRITZ!Box zelf niet ondersteunen." Ze bedeolen "niet meer want r zijn teveel problemen"

Ik denk dat een advocaat hier wel raad mee weet. Welke schadeadvocaat ziet hier brood in? XS4all doe wat!
 
keesjan
net uit frustratie ook maar een review geschreven hier:
https://tweakers.net/productreview/182883/avm-fritz!box-7581.html

dus als iedereen hier met klachten dat nu hier doet komt AVM misschien wel in beweging. Soms moet je je ze eerst in de portemonnee raken voordat er beweging in komt.
 
HvD
Als er al beweging komt heeft AVM/Xs4All daar meer dan een jaar voor nodig gehad, zeer onwaarschijnlijk dus dat dit nog gaat gebeuren.
Er wordt ook geen enkele indicatie afgegeven, nog door Xs4All nog door AVM wanneer een oplossing beschikbaar komt.
Tot op heden heb ik ook nergens een waarschuwing kunnen vinden dat Xs4All Dect niet ondersteund, wel de informatie hoe Dect in te stellen op de support pagina's: https://www.xs4all.nl/zoeken/?q=Dect+instellen.
Hoezo Dect niet ondersteunen, dat wordt niet gestaafd door de feiten.
 
turfsmurfje
Ook ik ben totaal niet blij met de gang van zaken. Ik koop voortaan geen AVM / Fritz! spullen meer. Wifi 5 Ghz problemen, DECT problemen , MyFritz! problemen en geen oplossingen. Ik denk dat het tijd is om de druk eens wat op te voeren zodat AVM en XS4All met oplossingen komen in plaats van pappen en nathouden. Het is niet acceptabel dat er geen recente firmware update is voor dit apparaat. Dat getuigt van onkunde en onwil. Daar zal eens wat aan moeten gebeuren. Desnoods via consumentenbond / juristen en welke mogelijkheden er dan ook meer zijn. In gebreke stellen van de leverancier XS4All ? Want communicatie is er ook niet.
Gewijzigd door turfsmurfje op 10 februari 2018, 19:08
Klant bij XS4All sinds 2009
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie