obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7581 en DECT
Gondelier

fuzzybear schreef:

grave schreef:

Volgens xs4all zou dit probleem zich alleen voordoen met dect van Avm zelf, iemand ervaring met andere merk dect toestellen ? Heb ook last dat 5ghz soms wel soms niet werkt en dat je kanaal handmatig op bv 6 zet en deze gewoon op 1 blijft uitzenden. Half Duits half Engels zie ik ook veel voorbij komen. Gelukkig spenderen ze wel veel tijd bij Avm aan het ontwikkelen van beta versies voor de 7490 die vervangen word door de 7581 ? Sad

Dan is het not erger dat ze iets ontwikkelen waar hun eigen product (lees Telefoon) niet mee werkt. Ik geloof niet dat dit sporadisch voorkomt als ik alle berichten hier op deze forum leest en de mensen bij AVM_NL zijn niet op de hoogte van hun eigen problemen als ik hun reactie leest.

Lees ook mijn bericht van 4 januari 2017 00:07 uur.

fmrama
Het kanaalwisselen had ik ook last van. Ik heb daarvoor op de pagina, bij extra instellingen onder de kanalen de vinkjes weggehaald. Daarna werkte het wel.
Ik heb wel dat de fb na ca 5 dagen herstart. Ik ben hiervoor met avm in contact.

HWteE

grave schreef:

Volgens xs4all zou dit probleem zich alleen voordoen met dect van Avm zelf, iemand ervaring met andere merk dect toestellen ? Heb ook last dat 5ghz soms wel soms niet werkt en dat je kanaal handmatig op bv 6 zet en deze gewoon op 1 blijft uitzenden. Half Duits half Engels zie ik ook veel voorbij komen. Gelukkig spenderen ze wel veel tijd bij Avm aan het ontwikkelen van beta versies voor de 7490 die vervangen word door de 7581 ? Sad

Mijn ervaringen betreffen een mix van FRITZ!Fon MT-F, FRITZ!Fon C5, een oude Siemens Gigaset en enkele FRITZ!DECT 200 stekkers. Alles was samen werkend op de oude vertrouwde 7340.

De telefoontoestellen zijn als een lot uit de loterij na diverse pogingen soms succesvol te registreren. Met de FRITZ!Fons kan dan soms niet, soms wel ook nog worden gebeld. De Gigaset heb ik wel geregistreerd, maar niet werkend gekregen. Geen beltoon, geen kiestoon, maximaal wat gekraak. Hoe dan ook verliezen ze allemaal hun connectie binnen minuten tot enkele uren of bij een eventuele herstart van de 7581.

De FRITZ!DECT 200 stekkers heb ik op de 7581 op geen enkele manier werkend gekregen.

Van de AVM analisten krijg ik nu de vraag of die situatie anders is na een factory reset van de 7581 en als er geen LAN, USB of Wifi aansluitingen zijn. Alsof de 7581 bedoeld is sec een DECT basis station te zijn!?! Ik dacht dat ik een alles-in-één modem/router van XS4ALL had gekregen. Of dachten ze bij AVM dat ik een collega van hun eigen interne testteam was?

poehoes
Ik heb dus een FritzBox 7581, de FRITZ!Powerline 1000E, en twee dect-telefoons, de FRITZ!Fon M2, en de FRITZ!Fon MT-F.

In de FritzBox heb ik onder Dect/Base Station/Radio Field Strenght/Dect Eco Mode uitgevinkt (cq niet aangevinkt).
En onder Wireless/Schedule/Enable Wireless LAN Schedule is ook uitgevinkt.

Daarvoor had ik continue problemen met beide FritzFon-toestellen. De M2 deed het soms nadat ik Eco Mode had uitgezet, maar de MT-F wilde vaak niet registreren, en als hij registreerde was hij binnen een minuut het base staion weer kwijt.
Nadat ik het wireless lan schedule had uitgezet wilden ze beiden meteen registeren, en nu werken ze al een paar dagen achter elkaar.

Suc6

PS. Firmware FRITZ!OS: 06.54
Radio channel 52 (automatic)
Language English
Regional Netherlands
Geen FON, alleen Dect
Gewijzigd door poehoes op 05 januari 2017, 23:31

Gondelier
Ik ga het proberen !!
Jullie zal ik op de hoogte houden !!

19:50 uur, ook bij mij werkt de tip van poehoes niet.
Ook niet als je de 7581 na het instellen opnieuw opstart.
Gewijzigd door Gondelier op 04 januari 2017, 19:54

RonvanVeen
Helaas, ook de tip van Poehoes werkt niet. De genoemde opties stonden reeds uit. Registraties van 3 telefoons en 3 dect 200 duurden slechts een enkele minuut.

kblokland
Ingediend bij Klachtenkompas (consumentenbond)

Xs4all levert instabiele modems bij een Internet abonnement.

Klachtnummer # 251732

DE KLACHT
Sinds kort levert Xs4all bij verlenging van je Internet abonnement of ter vervanging van een defecte modem een nieuwe AVM Fritz!Box 7581 Internet modem. In deze geavanceerde modem is o.a. een DECT telefooncentrale voor 6 toestellen en andere voorzieningen opgenomen. In de praktijk blijken deze voorzieningen niet of slechts instabiel te werken: een handset is niet of slechts moeizaam te registreren bij het basisstation en verliest spontaan weer zijn registratie na verloop van enige tijd.
Xs verwijst voor een oplossing naar AVM de leverancier van de modems. AVM ontkent eerst het bestaan van de problematiek maar moet door de overdaad van klachten (zie https://xs4all.gebruikers.eu/forum/) wel (schoorvoetend) in actie komen. Ze kondigen nieuwe firmware aan maar weten nog niet wanneer die beschikbaar komt en of dat dan ook daadwerkelijk een oplossing biedt. De oorzaak zou ook net zo goed instabiele hardware (componenten) kunnen zijn, of zelfs een combinatie van hard- en software oorzaken. Het gerucht gat dat deze firmware misschien nog dit kwartaal beschikbaar komt. Dan zitten sommigen abonnees al 4 maanden te wachten. En dan is het nog niet zeker of ze hiermee ook de oplossing te pakken hebben.
DE OPLOSSING
Biedt de betrokken abonnees (tijdelijk?) een vervangende modem aan met voldoende functionaliteit en/of compenseer in de abonnementstarieven.

Fritzje
Mooi, ik hoop dat dit wat (re)actie teweeg brengt. Heb al, en ik denk ik niet alleen, een mail gestuurd naar xs4all, maar dat duurt een dag of 5....Waarschijnlijk zitten ze zelf ook met een 7581, duurt alles een beetje lang mee ROFL

Maar even afwachten dan. Goede actieicon_thumleft
2iw7q0wWil je internet en geen bellen? Neem dan een Fritz!box 7581.
Die avatar van mij, mag je ook gebruiken, even copy / paste Wink
Momenteel 2 andere telefoons in gebruik, een draaischijftelefoon, oude techni

Fritzje
Heb de tip van @poehoes ook geprobeerd, maar helaas, gaat ook hier niet op, dus maar weer in de hoek gegooid.... Smile
2iw7q0wWil je internet en geen bellen? Neem dan een Fritz!box 7581.
Die avatar van mij, mag je ook gebruiken, even copy / paste Wink
Momenteel 2 andere telefoons in gebruik, een draaischijftelefoon, oude techni

grave
Ik heb zojuist even een compleet nieuwe installatie gedaan met mijn 7581 en heb deze eens op Duitsland gezet. Nu krijg ik mijn C4 ineens aangemeld en kan er nog een gesprek mee voeren ook ! Ik laat hem nu eens een tijdje liggen en kijk of die vanavond nog werkt. Maar normaal kreeg ik meteen na de aanmelding al dat de dect weg viel, een gesprek voeren was dus al helemaal niet mogelijk. Ik houd jullie op de hoogte.

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ BOX 7581 geen/slechte wifi: Macbook Air ''13 early 2014 Snelheid : 63 30 mrt 2020
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3829 23 mrt 2020
VLAN met Fritzbox 7581, fritzbox 7360 en tp-link tl-sg108e switch Algemeen : 5 20 mrt 2020
Fritz!OS 7 Fritzbox : 485 19 mrt 2020
fritz tools Fritzbox : 2 29 feb 2020