obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7581 en DECT
richard01
Zorgelijk is dat de DFS gewoon te snel actief wordt. Dit wordt een serieus helpdesk probleem bij XS4All met klanten die klagen over WiFi bij de 7581. Betwijfel of hier over nagedacht wordt en wordt opgelost in de komende firmware release. Dit is functionaliteit van AVM versus helpdesk belasting XS4All .....
Maar goed, dit is maar een heel erg klein 7581 probleempje ....
Gewijzigd door richard01 op 05 januari 2017, 23:05
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
RonvanVeen
Op de problemen met de dect-toestellen, dect 100 en dect 200, de 1750E range extender, het verwisselen van de Fon-poorten na werkt het modem prima. Om de problemen op te vangen heeft de helpdesk vandaag een modem 7369 toegezegd. Deze kan je als switch achter de 7581 plaatsen. Dan hebben we van beiden het beste. Dat is dan weer service van XS4ALL Thumbs Up
 
guido66
Mij werd gisteren een 5490 aangeboden. Toen ik vroeg of dat wel ging werken op VDSL werd het stil aan de andere kant... Ik zou vandaag teruggebeld worden maar ze kunnen me niet bereiken want mijn 7581 crashte 3x in het laatste half uur.

Of ik krijg een 7490, of tijdelijke een 7369 terug of ik zeg per direct alles op.

EDIT: Na een half uur in de wacht en 1 minuut iemand aan de lijn te hebben van de helpdesk, klapte de telefooncentrale van XS4ALL er uit. Ze zijn voor mij op dit moment onbereikbaar.
Gewijzigd door guido66 op 06 januari 2017, 19:17
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh
 
grave
Ik heb gisteren ook maar weer naar de TD gebeld , weer 20 min moeten wachten voordat ik iemand aan de lijn had. Uiteindelijk alles een uur geduurd en krijg maandag weer een guidion monteur om mijn 5490 aan te sluiten voor de dect en de 7581 voor de WiFi want de 5490 heeft 5ghz issues met mijn mac apparatuur, zodra een bestand wat groter is met downloaden hangt de WiFi zich op. Ik had die combinatie ook wel kunnen verzinnen als tijdelijke oplossing maar kennelijk zien ze nog steeds heil in het feit dat de monteur het wel geregeld krijgt om de dect aan de praat te krijgen op de 7581 of de 5490 een WiFi wat zich niet ophangt. Benieuwd wat deze monteur in een uur gaat doen behalve modem omwisselen en constateren dat het niet werk, bellen met xs4all en tot conclusie komen dat de monteur weer te weinig tijd heeft om het te fixen.. wat zou het toch simpel zijn om gewoon te zeggen dat er inderdaad problemen zijn met dect op de 7581 en dat ze alleen een noodoplossing kunnen bieden en sorry voor het ongemak en als blijk voor de ellende een paar tientjes korting. Handiger als een 5e monteur van guidion die het wiel opnieuw wil uitvinden. Is toch ook allemaal zonde vh geld iedere keer iemand sturen. Ze zijn wel altijd heel
Vriendelijk en willen je ook echt helpen daar kun je niks van zeggen.
 
guido66
Er is een stroomstoring op de helpdesk....
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh
 
HWteE
Hier vanmiddag op verzoek van onze AVM vrienden in Berlijn de 7581 en een paar Fritz!Fon toestellen teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Toch nog maar weer een keer uitvoering gegeven aan het zoveelste test en informatie verzoek dat ik eergisteren van ze kreeg.

Op de zo blanko mogelijke 7581 achtereenvolgens het registratieproces van een MT-F, een C5 en een DECT 200 uitgevoerd. Althans gepoogd. Dit keer wilde alleen de MT-F verbinden. De C5 verbond in tweede instantie wel, maar verloor gelijk daarna de verbinding en de DECT 200 deed niets. Kortom 3 pogingen en alle 4 mogelijke resultaten.

De email met kort verslag, DTrace en Support Data als gevraagd naar AVM in Berlijn gestuurd.

Hopelijk wordt er dit weekend nog iets mee gedaan. In ieder geval heb ik de toezegging dat AVM mij maandagmiddag gaat bellen om de situatie te bespreken.

Eerder contact met AVM Nederland resulteerde in een ontwijkende terugverwijzing naar XS4ALL.
Bij XS4ALL werd ik deze week ook niets wijzer. Geen oplossing, geen alternatief en geen termijn waarop de telefonie wel bruikbaar is.

En zo eindigt hier dan de tweede week met de 7581.
 
gait
STOOMstoring ...
 
gait
@AVM_NL: dat lijkt mij meer een Duitser die Nederlands probeert te schrijven.
 
HWteE
Zouden ze bij XS4ALL zich nu hebben teruggetrokken om:
- één beleid te bepalen
- een echt alternatief te bedenken
- te zorgen dat iedereen dezelfde informatie krijgt

Eigenlijk had dat vorig jaar al moeten gebeuren. Althans, dat is wat ik van de beste provider van NL zou verwachten.
Gewijzigd door HWteE op 06 januari 2017, 19:58
 
gait
Dit alles is toont gelijkenis met de toestand van de stuw te Grave en de bijbehorende flexibiliteit van Rijkswaterstaat.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie