obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Roger
Vrijwel identiek beeld hier. Verschillen: geen bonding en de PPPoE-fout staat niet in de log. Ik vermoed dat de 7581 een fout op de lijn soms niet goed afhandelt en pas via een timeout weer op het rechte pad komt. Foutafhandeling is altijd al een zwak punt geweest van Fritz!OS (met nogal eens een spontane herstart als gevolg).
Gewijzigd door Roger op 13 september 2019, 23:53
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack

Roger schreef:

Vrijwel identiek beeld hier. Verschillen: geen bonding en de PPPoE-fout staat niet in de log. Ik vermoed dat de 7581 een fout op de lijn soms niet goed afhandelt en pas via een timeout weer op het rechte pad komt. Foutafhandeling is altijd al een zwak punt geweest van Fritz!OS (met nogal eens een spontane herstart als gevolg).


Het gekke is dat in de DSL log van de 7581 geen CRC errors zijn te vinden ook het aantal FEC errors is minimaal t.o.v. b.v. de 7583. Voorheen had ik helemaal geen last van. Hij reboot -voorzover ik nu uitgezocht heb- niet.
 
tubejack
Nog even, en je kunt de klok er op gelijk zetten.
14:51 DSL op kabel 1 antwoordt niet.
14:51 DSL op kabel 2 antwoord ook niet...

Binnen 2 minuten is de verbinding weer op. Maar dit is wel heel vreemd. Think
 
fmrama
Zo jammer dat ze dit nu in de 7581 voor elkaar hebben gekregen. Gelukkig heb ik hem nog op 7.01 staan. Voor het geval ik de 7583 er af ga halen. Maar die doet het gelukkig nog . Wel met foutjes en resyncs. Tot nu toe alleen in de nacht. (En dan lig ik te dromen).
 
tubejack

fmrama schreef:

Zo jammer dat ze dit nu in de 7581 voor elkaar hebben gekregen. Gelukkig heb ik hem nog op 7.01 staan. Voor het geval ik de 7583 er af ga halen. Maar die doet het gelukkig nog . Wel met foutjes en resyncs. Tot nu toe alleen in de nacht. (En dan lig ik te dromen).


Zou AVM expres een bug in 7.12 gebouwd hebben? Zo van: "weg met die zooi" ROFL
Het is een kleine moeite om de recovery file van 7.01 terug te zetten, maar ik wacht even wat de conclusies zijn van de monteur van Gudion en/of KPN.
 
t541hoo
Ik heb 3 7581's draaien op 7.12
- één via glasvezel 50/50 (compact)
- één op 500m VDSL2 17a 48/10 (compact)
- één op 1100m VDSL2 8b 20/2 (basis / ouwe meuk in de grond)

Alles draait perfect. De VDSL's 0 (nul) fouten.
WiFi duidelijk dynamischer in toekennen 2,4 en 5 Ghz en de kanaal selectie. Ook de radar detectie is duidelijk actiever. En er worden meer apparaten in de omgeving gedetecteerd, zodat de autochannel ook beter z'n werk kan doen.

Op geen van de 7581's draait dect. Niet omdat het niet kan, maar omdat we het niet nodig hebben.
 
grimson

Roger schreef:

[quote name=tubejack post=10063][quote name=Roger post=10057]Slimmer is waarschijnlijk een 7490 (redelijk geprijsd via Marktplaats) of een 7590 (contractverlenging, al ligt dat wat moeilijk gezien de perikelen bij XS4ALL) op de kop te tikken en de 7581 verder te vergeten. Deze boxen worden i.t.t. de 7581 door AVM wel goed onderhouden. Nadeel van zo'n drastische stap is dat ik dan het gezellige geklaag op dit forum ga missen Cry

Ik vind jouw bijdrages altijd wel interessant en zou deze dan ook missen Thumbs Up. Dit geldt overigens voor iedereen op dit forum .. dank! Smile
 
lsluijter

Roger schreef:

....
Slimmer is waarschijnlijk een 7490 (redelijk geprijsd via Marktplaats) of een 7590 (contractverlenging, al ligt dat wat moeilijk gezien de perikelen bij XS4ALL) op de kop te tikken en de 7581 verder te vergeten. Deze boxen worden i.t.t. de 7581 door AVM wel goed onderhouden. Nadeel van zo'n drastische stap is dat ik dan het gezellige geklaag op dit forum ga missen Cry


Mijn 7581 was defect, 6 restarts of zo per dag (Waarschijnlijk power probeem).
Deze is zonder contractverlenging omgeruild voor een 7590 (Glasvezel).
Loek S
 
fmrama
Geen bonding én glasvezel! Tja, wat wil je nog meer?
 
tubejack

tubejack schreef:

fmrama post=10082

Zo jammer dat ze dit nu in de 7581 voor elkaar hebben gekregen. Gelukkig heb ik hem nog op 7.01 staan. Voor het geval ik de 7583 er af ga halen. Maar die doet het gelukkig nog . Wel met foutjes en resyncs. Tot nu toe alleen in de nacht. (En dan lig ik te dromen).


Zou AVM expres een bug in 7.12 gebouwd hebben? Zo van: "weg met die zooi" ROFL
Het is een kleine moeite om de recovery file van 7.01 terug te zetten, maar ik wacht even wat de conclusies zijn van de monteur van Gudion en/of KPN.


Monteur geweest heeft 2 nieuwe schone aderparen gebruikt. Het ziet er nu perfect uit. Beide lijnen zijn nu even lang, qua route en lengte. Even rustig afwachten nu Cheer
tubejack voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie