obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
jabesse

chrisvi wrote:

ik kom niet meer bij de Fourstack site

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Gieter

jabesse wrote:

chrisvi wrote:

ik kom niet meer bij de Fourstack site

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Of https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ Smile

RuudvanMunster

Roger wrote:

RuudvanMunster wrote:

Ze zijn wel nu echt bezig geweest met de wijkkast. Ik heb monteurs daar echt bezig gezien, bij ons in de straat en vlakbij in het winkelcentrum. Er zijn ook nieuwe kabels gelegd. Volgens het ArcGIS van de Gemeente Zoetermeer was er vergunning voor graafwerkzaamheden tussen o.a. de centrale en de bewuste straatkast. Die liep tot 1 december en ik heb ze ook op diverse plaatsen van dat traject bezig gezien. We zijn benieuwd!

Als er gegraven wordt, zit er schot in de zaak Cheer De centrale zal neem ik aan Zoetermeer-Meerzicht zijn (aan de Abdissenbos).

Er hoeft overigens niet altijd tot aan de centrale te worden gegraven. Vaak ligt er al een glasvezelring waarop kan worden aangesloten of liggen er nog lege HDPE-buizen waar een kabel in kan worden geblazen. Maar het graafwerk is meestal de beperkende factor (en ook de kostbaarste).

Vanmorgen kreeg ik (denk ik) goed nieuws: een e-mail van KPN NetwerkNL met de mededeling "Op dit moment hebben we de straatkast in uw straat verbonden met de glasvezelkabels in de wijkcentrale."

Er zit dus wel beweging in. Maar er is ook nog veel onduidelijk. Als je het bericht leest, is alles technisch klaar. In mijn optimisme dacht ik, ik zit nu op de halve snelheid van waarvoor ik betaal. Dus, eventueel modem rebooten en opnieuw connecten... Maar zo simpel is het niet. Misschien moet er in de wijkkast nog wel een snoertje worden omgeprikt? Het bericht laat helemaal in het midden welke stappen je zelf moet doen en welke van zelf gaan. Ook staat er nog niets op Fourstack.
Fritz!Box 7583 (7.14) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U

Roger

RuudvanMunster wrote:

Vanmorgen kreeg ik (denk ik) goed nieuws: een e-mail van KPN NetwerkNL met de mededeling "Op dit moment hebben we de straatkast in uw straat verbonden met de glasvezelkabels in de wijkcentrale."

Er zit dus wel beweging in. Maar er is ook nog veel onduidelijk. Als je het bericht leest, is alles technisch klaar.

Interessant dat ze dit nu al communiceren. Ik denk dat ze bang zijn dat je nog gauw even wegloopt naar bv. Ziggo. Maar er moet nog wel wat meer gebeuren voordat een aansluiting via de nieuwe infrastructuur leverbaar wordt. Om te beginnen moet e.e.a. worden verwerkt in de administratie zodat changes kunnen worden ingeschoten in de leverstraat (anders komt er geen monteur in beweging). Ik weet niet of het dan meteen ook te zien is in fourstack.

In mijn optimisme dacht ik, ik zit nu op de halve snelheid van waarvoor ik betaal. Dus, eventueel modem rebooten en opnieuw connecten... Maar zo simpel is het niet. Misschien moet er in de wijkkast nog wel een snoertje worden omgeprikt?

Momenteel is je lijn nog aangesloten op de DSLAM in de centrale. Het aansluiten op de DSLAM in de straatkast is een fysieke actie op de kabelverdeler in diezelfde straatkast (nieuwe kruisdraden prikken).

Het bericht laat helemaal in het midden welke stappen je zelf moet doen en welke van zelf gaan. Ook staat er nog niets op Fourstack.

Dat is mij ook nooit duidelijk. Misschien krijg je nog nader bericht. En anders kun je het beste even contact opnemen met de helpdesk van XS4ALL zodra in fourstack te zien is dat levering vanuit de straatkast mogelijk is.

Als ik KPN was zou ik de aansluitingen groepsgewijs over willen zetten (dan hoeft de monteur maar één keer in de auto te stappen). Zoiets zullen ze pas gaan inplannen (wat op zich al een paar weken duurt) als alles ook administratief klaar is voor levering.

Alles in ogenschouw nemende denk ik dat het zeker nog 4-5 weken gaat duren voordat je kunt genieten van een snelle lijn.
FB 7590 (7.13) + Repeater 1750E (7.12)

RuudvanMunster

Roger wrote:

RuudvanMunster wrote:

Er zit dus wel beweging in. Maar er is ook nog veel onduidelijk. Als je het bericht leest, is alles technisch klaar.

Interessant dat ze dit nu al communiceren. Ik denk dat ze bang zijn dat je nog gauw even wegloopt naar bv. Ziggo. Maar er moet nog wel wat meer gebeuren voordat een aansluiting via de nieuwe infrastructuur leverbaar wordt. Om te beginnen moet e.e.a. worden verwerkt in de administratie zodat changes kunnen worden ingeschoten in de leverstraat (anders komt er geen monteur in beweging). Ik weet niet of het dan meteen ook te zien is in fourstack.

In mijn optimisme dacht ik, ik zit nu op de halve snelheid van waarvoor ik betaal. Dus, eventueel modem rebooten en opnieuw connecten... Maar zo simpel is het niet. Misschien moet er in de wijkkast nog wel een snoertje worden omgeprikt?

Momenteel is je lijn nog aangesloten op de DSLAM in de centrale. Het aansluiten op de DSLAM in de straatkast is een fysieke actie op de kabelverdeler in diezelfde straatkast (nieuwe kruisdraden prikken).

Het bericht laat helemaal in het midden welke stappen je zelf moet doen en welke van zelf gaan. Ook staat er nog niets op Fourstack.

Dat is mij ook nooit duidelijk. Misschien krijg je nog nader bericht. En anders kun je het beste even contact opnemen met de helpdesk van XS4ALL zodra in fourstack te zien is dat levering vanuit de straatkast mogelijk is.

Als ik KPN was zou ik de aansluitingen groepsgewijs over willen zetten (dan hoeft de monteur maar één keer in de auto te stappen). Zoiets zullen ze pas gaan inplannen (wat op zich al een paar weken duurt) als alles ook administratief klaar is voor levering.

Alles in ogenschouw nemende denk ik dat het zeker nog 4-5 weken gaat duren voordat je kunt genieten van een snelle lijn.

Je slaat weer helemaal de spijker op zijn kop. Ik heb inderdaad XS4ALL gebeld en die verwachten dat vooral het administratieve proces nog even tijd nodig heeft. Afijn die paar weken wachten kan ik nog wel opbrengen.
Fritz!Box 7583 (7.14) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U

hkoster1
Ik heb het eindelijk wel gehad met die FB7581 met een WiFi om van te huilen...

In navolging van anderen op dit forum heb ik net een eigen FB7590 geïnstalleerd,
en wat een verschil. Ik had eerder al eens een FR3000 geïnstalleerd om fatsoenlijke
WiFi-dekking te krijgen in mijn huis, maar die is nu niet langer nodig en gaat naar
Marktplaats.

XS4ALL hebben toegezegd de pairbonding op te heffen en VPlus op een van de lijnen
aan te zetten, dus ga ik er (op 150 meter van de actieve wijkkast) niet op achteruit
qua snelheid.Yeah

Roger
De 7590 is in vrijwel alle opzichten superieur t.o.v. de 7581. En daarbij wordt deze box door AVM ook nog eens goed ondersteund (dit i.t.t. de 7581 die van meet af aan een stiefkindje is geweest en nu alweer end-of-maintenance is verklaard). Hoe langer ik erover nadenk, hoe triester ik het vind dat XS4ALL zo lang aan die Prut!Box heeft vastgehouden.

Ik heb ook eens de proef op de som genomen met de WiFi. I.v.m. het zwakke WiFi-signaal van de 7581 op de bovenverdieping had ik een 1750E aangeschaft (aangesloten via LAN). Die blijkt met de 7590 niet meer nodig, al blijft de signaalsterkte met de 1750E wel zichtbaar beter. De gemeten snelheid op de bovenverdieping is echter weer hoger met de 7590 dan met de 1750E, ik vermoed door de veel krachtigere processor van de 7590.
FB 7590 (7.13) + Repeater 1750E (7.12)

Prutser

Roger wrote:

De 7590 is in vrijwel alle opzichten superieur t.o.v. de 7581. En daarbij wordt deze box door AVM ook nog eens goed ondersteund (dit i.t.t. de 7581 die van meet af aan een stiefkindje is geweest en nu alweer end-of-maintenance is verklaard). Hoe langer ik erover nadenk, hoe triester ik het vind dat XS4ALL zo lang aan die Prut!Box heeft vastgehouden.

Ik heb ook eens de proef op de som genomen met de WiFi. I.v.m. het zwakke WiFi-signaal van de 7581 op de bovenverdieping had ik een 1750E aangeschaft (aangesloten via LAN). Die blijkt met de 7590 niet meer nodig, al blijft de signaalsterkte met de 1750E wel zichtbaar beter. De gemeten snelheid op de bovenverdieping is echter weer hoger met de 7590 dan met de 1750E, ik vermoed door de veel krachtigere processor van de 7590.

Maar geen bonding ... De 7583 doet dat weer wel, maar doet het merkbaar slechter op VDSL t.o.v. de 7581 en krijg ik met geen mogelijkheid in "bridge" mode. De 7590 met bonding (7592?) zou een heel deftig ding zijn ...

rhuijben

hkoster1 wrote:

XS4ALL hebben toegezegd de pairbonding op te heffen en VPlus op een van de lijnen
aan te zetten, dus ga ik er (op 150 meter van de actieve wijkkast) niet op achteruit
qua snelheid.Yeah

Qua download zal dat wel goed komen, maar pas op je upload. Die kan met binding wel eens beter zijn, dan de max die ze op 1 lijn instellen.

Ik mis soms echt de upload van mijn glas op mijn oude adres.

tubejack
Met 07.12-72473M TEST werkt de 7581 hier tot nu toe stabiel.
Sinds 14 dagen, 19 uur, 25 minuten

Op de lijnen zelf, nauwelijks enige storing Thumbs Up De upload kan lekker pieken naar 8Mbit/sec Precies wat ik nodig heb. Smile

Gezien de infrastructuur hier. Is er niets beters en komt er niets beters. Maar voorlopig is dit werkbaar Bye-happy
Gewijzigd door tubejack op 30 januari 2020, 11:26

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
fritz tools Fritzbox : 2 29 feb 2020
Fritz!OS 7 Fritzbox : 472 29 feb 2020
Fritz!box repeater: wordt dect ook gerepeated? Fritzbox : 6 15 jan 2020
Fritz!Box 7590 en TV werkt slecht TV Problemen : 31 15 jan 2020
Fritz 7590 Bridge Mode XS4ALL met eigen modem/router : 8 12 nov 2019