obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack

t541hoo wrote:

rivake wrote:

... Het is nu met thuiswerken aardig irritant dat dat ding 2 tot 3 keer per dag onderuitgaat.
Is dit je eerste modem van Xs4all?

Zo niet dan heb je toch niet toevallig voor het gemak de oude voeding gebruikt hè.
De opvolgende Fritzen hebben steeds een iets zwaardere voeding gekregen.

Goeie tip Thumbs Up De 7581 is m.i. wel wat gevoeliger voor slechte lijnen. Sinds een KPN monteur voor ons 2 goede aderparen heeft uitgemeten en aangesloten heeft werkt hij mooi stabiel.

De 7583 hebben we ook geprobeerd, vond hem minder goed dan de 7581 want de upload snelheid werd gehalveerd. Maar mocht je op een actieve straatkast aangesloten zijn met vectoring zal dat waarschijnlijk geen probleem zijn.

Verder als je geen pair-bonding hebt, vraag een 7590.
Gewijzigd door tubejack op 21 maart 2020, 12:16

rivake
Hoi, iedereen bedankt voor de tips. Ik heb van Xs4all inmiddels de 7583 ontvangen.
Hopen dat de problemen nu verholpen zijn. Zal wel een maandagochtend 7581 geweest zijn.

Toch vreemd, heeft een half jaar zonder problemen gewerkt.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Rick

t541hoo

rivake wrote:

...Toch vreemd, heeft een half jaar zonder problemen gewerkt...
Maar wel misschien net het OS geüpdatet naar 7.13?

tubejack
7581 met 7.13 al ruim 20 dagen stabiel.
tubejack voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

rivake
Gisteren tot 2 x de DSL synchronisatie weg. Fritz zelf bleef overeind (geen herstart dus).
Ik zie wel dat ie nog 7.12 heeft. Updaten naar .13 of nie?

zaza2002
Mijn Thermosmart is erg gevoelig voor slechte WiFi. Die is beduidend stabieler sinds 7.13.

tubejack

rivake wrote:

Gisteren tot 2 x de DSL synchronisatie weg. Fritz zelf bleef overeind (geen herstart dus).
Ik zie wel dat ie nog 7.12 heeft. Updaten naar .13 of nie?

Hangt er vanaf wat voor lijn je hebt.
De 7.12 Test is speciaal bedoelt voor mensen met ADSL die sync problemen hebben na 7.12. 7.13 met VDSL werkt met de lijnen hier stabieler dan de 2 voorgaande versies.

tubejack
Vandaag heb ik een vrije dag genomen. Gewoon even nergens zin in. Ik heb voor de gein dit topic weer eens doorgelezen. Hoogtepunten met 6.85-plus en 7.01 en dieptepunten DECT en Wifi met de 7581. Teleurstellingen met G.INP. Een aantal keer zelfs opgegeven, het ding teruggestuurd naar XS4ALL.

Een tijd terug zelf toch maar een 2e hands 7581 gekocht omdat er geen enkel ander modem is, die zo'n sterke VDSL-stack heeft. Eigenlijk is er geen alternatief bij 1600 meter lange pair-bonded lijnen.

En inmiddels draait 7.13 best goed, WiFi Mesh werkt ook met 5Ghz als je het met een beetje gevoel instelt. DECT al een tijd geen probleem meer.

Om zo' n zelfde traject mee te maken als met de 7583 zit ik eigenlijk niet op de wachten. Aan de andere kant, was het gepruts en de communicatie met velen hier best bijzonder.

Gewijzigd door tubejack op 20 april 2020, 21:07

tubejack
Ook Apple spullen werken prima met Mesh, de truc is hier: Zet het WiFi zendvermogen zo laag mogelijk (hier 6% op alles). Zet WiFi 2,4 en 5Ghz op een vast kanaal, en gebruik één SSID voor zowel 2,4 als 5Ghz.

jvdo
Van dat laatste heb ik nog nooit gehoord: het WIFI zendvermogen tweaken. Ik heb geen noodzaak met onze Apple-spullen om iets te veranderen aan mijn setup, maar ben toch wel nieuwsgierig. Leg eens uit waarom je dat zou doen en hoe je het doet?

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
7581 100% upload, welk device? Fritzbox : 1 02 jun 2020
Fritz Labor: DSL-FritzBoxen erhalten neue Betaversion Fritzbox : 3 28 mei 2020
range poorten UDP openzetten 7581 Algemeen : 4 19 mei 2020
Andere router dan de Fritz! 5491 met glas Algemeen : 1 12 mei 2020
Fritz!OS 7 Fritzbox : 527 07 mei 2020