obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
bla
Ik zou het graag verklappen, maar van deze versie heb ik ook geen idee wat er in zit. Zojuist een e-mail aan AVM gezonden. In de vorige versie weet ik het wel. Deze heeft er voor gezorgt dat mijn modem van 4 keer per dan een crash naar geen crashes meer in 1 week is gegaan. Misschien gaat hij nog langer door, maar helaas moest ik hem rebooten omdat er een andere vervelende bug in sluipt dan. De 2.4 Ghz verliest de mogelijkheid om te communiceren. 5 Ghz devices kunnen nog wel babbelen, maar de 2.4 Ghz kan je dan niet eens meer pingen. Ik hoop dat ze dit dus nu in de laatste versie hebben opgelost. Ik ga het meemaken.
 
Joopm
hallo allemaal,
zojuist maar eens geregistreerd hier, na al vaak gekeken te hebben. Veel info over @XS4ALL en @AVM_de maar ik word er niet vrolijk van. AL 10 jaar of zo zeer tevreden geweest TOT het moment dat ik een FB7581 kreeg omdat ze mij pair bonded VDSL hadden aangeboden aangezien de beloofde snelheden niet werden gehaald. de eerste dagen was het gewoon bagger, alle hier genoemde problemen voorbij zien komen. Guidion hier geweest, wist te vertellen dat het modem wschl "rot" was en de monteur gaf me een nieuw modem waarin hij handmatig een update deed met de laatste versie FW6.54. Zag er goed uit, 46MB downlink van de beloofde 50 MB. Tevreden... TOT de FW werd updated naar versie 6.80, toen zakte de snelheid via 42 naar nog geen 40 Mb meer. Stabiliteit bleef goed, 2 maanden onlineSmile.
Door de brief van XS4ALL over snelheidsverhoging medio april werd ik vandaag nieuwsgierig.. snelheid was nog steeds 39 Mb... cold reboot gedaan.. snelheid nog maar 27 Mb... op beide (CoolVDSL lijnen verschillend profiel 8b/17a... 5x rebooted.. 39 Mb was weer terug en beide lijnen op profiel 8b. Dus is er niets gewijzigd. Voor de compleetheid: ik heb (dank aan dit forum!) DECT uitgezet, WiFi was vanaf begin te zwak en heb dus een extern (bedraad) WiFi access point in gebruik, alsmede een separaat DECT setje op FON1 aangesloten.
Iemand een suggestie over die wisselende BVDSL snelheden? De HW installatie is zeker goed, ik ben zelf RF-techneutSmile
Gewijzigd door Joopm op 22 april 2017, 23:42
 
Prutser

Quote

Joopm schreef:
Iemand een suggestie over die wisselende BVDSL snelheden? De HW installatie is zeker goed, ik ben zelf RF-techneutSmile


Niet zo heel veel te melden, behalve dat er twee volledig identieke chipsets zijn voor VDSL, die zullen dan ook separaat intrainen. Pasgeleden de 7581 opengemaakt en foto's gemaakt. Dus zou het best kunnen zijn dat ze op verschillende snelheden en profielen intrainen, ik neem aan dat ze in de hardware volledig los van elkaar werken. Ik moet wel zeggen dat die 7581 beter - en hoger - intraint dan wat ik ook heb hier (7490/7390)
 
fmrama
Ik heb ook bonding, lijnen staan op 8b en 17 a. Wat de snelheidsverhoging betreft...dit kan even duren. Het wordt geleidelijk ingevoerd. Kan wel tot 4 weken duren.
 
mvdeutrnl
Ik word er zo langzamerhand knetter van, ik zit deze maand al op 80 verbindingen waarvan deze week alleen al 34 na een betaversie die niet werkt.
Als ik mijn pc opstart geeft de pc aan geen verbinding met internet ( LANVERBINDING) Open ik de pagina’s van de Fritz! box 7581 en Fritz! box 4040 staat alles gewoon online.
Net maar weer even zoals iedere dag de supportgegevens gemaild naar AVM.
 
fmrama
Ik neem aan dat je de 4040 achter de 7581 heb staan? En de 7581 als client? Heb je de 4040 wel aan lan 1 van de 7581 . Dit ivm de ip uitgifte.
 
Gondelier

Quote

loekf schreef:

Quote

Gondelier schreef:

Het is niet bedoelt als stemmingmakerij maar hier wordt je toch niet vrolijk van met je FRITZ!Box 7581 met de laatste firmware 6.80 !!

Dit staat op de Duitse AVM-Site:

Update 19.4.2017

In den Medien wird aktuell über eine mögliche Schwäche in der veralteten FRITZ!OS-Version 6.80/6.81 berichtet. Es ist kein Fall von Missbrauch bekannt. Auch nach intensiven Untersuchungen durch AVM zeigt sich keine Möglichkeit dazu. Die Version 6.80/6.81 war nur kurzfristig im Markt und ist per Auto-Update vollständig durch die Version 6.83 ersetzt worden.


XS4ALL claimed dat dit issue niet voor de internationale versies geldt. Beter gezegd voor de NL versies van de firmware, maar dat is kul. Echter ik ben nog steeds niet overtuigd....


Dan vraag ik me toch af waarom het wel op de internationale website staat. Nederland is niet belangrijk, en ik wacht wel tot de 6.86 versie komt dan kunnen we weer testen.

https://en.avm.de/news/short-notes/2017/fritzos-683-rolled-out-for-fritzbox-dsl-fiber-optic-and-lte/
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
mvdeutrnl
Nee, WAN vs WAN internet router as IP cliënt. echter zitten er ook veel bugs in de firmware 4040 06.83 dit is ook bekend bij AVW. daarom 100 dagen niet goed geld terug garantie.
 
japio
Om het beeld wat aan te vullen/nuanceren:

Na wat opstartproblemen met de eerste firmware (dect, lan, fonpoort, etc) nu met 7581 2,5 mnd stabieler vdsl met iets hogere snelheid (getraind) dan de 7360. De 7340 daar weer voor gaf soms 20 reconnects (geen reboots) per dag dus ik weet hoe het voelt...
Met de 7581 één spontane reboot gehad maar in de nacht dus verder niet gemerkt. Lijkt voor mij qua dsl de beste tot nu toe.

Wacht nu nog op werkende dect eco en volledig werkende vpn functionaliteit.

offtopic
snelheidsverhoging blijkt hier al doorgevoerd na speedtest van 20 naar 40.
PING 10 ms DOWNLOAD 40.81 Mbps UPLOAD 28.78

De snelheidsverhoging in combinatie met prijsverhoging voelt mij wel een beetje aan als het verkapt naar een hoger abo tillen.
japio voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Daan
Ik gebruik mijn hoofdcomputer (Mac mini 2012) altijd bedraad.
Overdag stream ik 3FM altijd naar een Sonos speaker via AirPlay.
Dit gaat redelijk goed, maar zeker niet foutloos. Enkele keren per dag heb ik wel even een kleine kortdurende stilte.

Wegens verbouw werkzaamheden de Mac mini nu draadloos in gebruik. Signaal is op die plek prima, dicht bij de router.
Eerst via 2,4 GHz, maar dan heb ik echt wel 10 keer per uur een seconde stilte. Nu ben ik het aan het proberen via 5GHz, en dat gaat tot mijn verrassing al een paar uur goed, zonder hinderlijke onderbrekingen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie