obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
loekf
Iemand had de hoop dat er nog deze maand een firmware update zou komen. 1 mei is zeker een vrije dag in Berlijn.

De laatste firmware (6.80) was van 16 februari als ik het goed heb en die zat nog vol fouten.

We zijn nu 2 1/2 maand verder. Afgaande op de andere modems krijgen we eerst 6.83 en dan 6.86. Er gaan al weken verhalen over 6.83, maar zo te zien zijn de issues in de 7581 mega en is de 7581 weer als laatste aan de beurt.

Ik gok nog zeker 1 a 2 weken.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
loekf

Quote

tubejack schreef:

Volgens https://blog.xs4all.nl/wordt-2017-het...of-things/ wordt 2017 mogelijk het Internet of Things. Dan is zo'n 7581 zonder updates
imho weinig toekomst gericht en staat een "vlekkeloze samenwerking" zoals genoemd in dat stuk in de weg....

Als al een 7369 na +/- 2 jaar al niet meer gesupport wordt, heb ik er een heel hard hoofd in. Misschien moeten die afdelingen van XS4ALL eens met elkaar gaan praten.... Van: "wat willen we nou? de komende 5 jaar...."


Beetje off topic, maar:

1) Volgens mij probeert AVM internet-of-things of beter gezegd "Home Automation" met DECT of eigenlijk low-energy DECT te doen, zie hun smart switches. Concurrenten doen het of met WIFI (Belkin, TPLink) of Bluetooth (Apple's Home Kit). Er ziijn dus drie smaken.
2) Modem is niet echt de hub waar het om draait vind ik. Zie bv. Google Home.
3) Het is belangrijker dat systemen met elkaar praten, bv via IFTTT

IFTTT support zou handig zijn. Er zijn maar een paar modems / routers die dat hebben. Dacht Google en nog een.

Je kan dan bv. bij thuiskomst je WIFI aanzetten mocht je dat willen, via een trigger van een app. Of het modem ziet dat je telefoon zich aaneldt bij de WIFI (= thuis) , dan licht aan of verwarming aan.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
bla
Ik heb een Comet DECT thermostaatkraan die special voor een Fritzbox gemaakt is. Enige eis was dat de FB minimaal firmware 6.50 moet hebben. Deze is aangesloten op m'n 7360. Werkt allemaal prima. Maar als ik hem nu Koppel aan de 7581 dan werkt het van geen meter. Wil wel koppelen, maar geeft b.v. aan dat er nog maar 1% batterij is, temperatuur wordt niet doorgegeven, etc. KOrtom, heb nu nog special om die COMET te bedienen een 7360 hangen. De rest loopt wel via de 7581. AL contact gehad met het bedrijf van COMET en AVM, maar ze zijn er nog niet uit.
 
wil

Quote

wil schreef:

Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
SDF, MDF
iTV
2 HD
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
iTV
-
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
100 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
100 Mbit/s
Technologie
Internet Snelheid
Fiber
-


Kijk ik vandaag nog eens zijn de haalbare snelheden ineens hoger. koper 111 en bonded koper 222.
wil voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
loekf

Quote

wil schreef:

Quote

wil schreef:

Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
SDF, MDF
iTV
2 HD
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
iTV
-
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
100 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
100 Mbit/s
Technologie
Internet Snelheid
Fiber
-


Kijk ik vandaag nog eens zijn de haalbare snelheden ineens hoger. koper 111 en bonded koper 222.


Dan heb je mazzel. Bij mij 111 Mbps, maar geen bonding. Gisteren nog gechecked, zit nog steeds op ~100 Mbps/30 Mbps.

Nog vraag ik me wel af hoe dit ik die 111 Mbps moet interpreteren. Is dat internet snelheid (IP pakketjes) of ingetrainde DSL snelheid. Je verliest natuurlijk snelheid door TCP/IP, UDP etc overhead.

Volgens:

http://www.dslreports.com/faq/13841

is de DSL vs. ethernet sneheid overhead ~15%... dus dan klopt het wel ongeveer.

Zou alleen leuk zijn als KPN/XS4ALL nog een extra koperdraad tussen de wijk kast en mijn ISRA zou trekken. Voor zover ik weet zit die er niet.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
wil
Alleen heeft xs4all de snelheid nog niet verhoogd. Ze weten ook niet wanneer dat gaat gebeuren.
 
Prutser

Quote


Nog vraag ik me wel af hoe dit ik die 111 Mbps moet interpreteren. Is dat internet snelheid (IP pakketjes) of ingetrainde DSL snelheid. Je verliest natuurlijk snelheid door TCP/IP, UDP etc overhead.


De DSL snelheid is de snelheid tussen de DSLAM en jouw modem. En die traint op VDSL zo hoog mogelijk in. In mijn geval op 107Mb, terwijl ik "maar" een 50Mb pakket heb. Op TCP niveau (laag 3) wordt de snelheid dan ook op die 50Mbps gemaximeerd, ook al is de DSL snelheid dubbel zo hoog. De upload snelheid wordt niet afgekapt, dus dat is dan ook de maximale waarde (in mijn geval 30Mb). De overhead is een vast aantal bytes en procentueel afhankelijk van de pakketgrootte. Een IP pakket is zo'n 1500 bytes groot, je kan je voorstellen dat een volledig gevuld pakket relatief minder overhead heeft dan een pakket waar maar één bruikbare byte in zit.

In met name voice pakketten zitten zo'n 64 bytes, daar is de overhead relatief dus groter. Maar gemiddeld klopt die 10-15% wel aardig denk ik.
Gewijzigd door Prutser op 01 mei 2017, 18:20
 
bla
Ik denk dat zolang de Max. DSLAM throughput kbit/s 111216 down en 33032 up blijft aangeven, de snelheid nooit hoger zal worden, als zit je met je modem op 1 meter van de straat kast. Dus het ziet er naar uit dat die aankondiging van 160 Mb/s leuk is, maar dan zal of die limiet eraqf moeten, of duidelijk aangegeven worden in die brief dat het alleen met BONDING plaats gaat vinden. Op dit moment vind ik dat ze die brief beter hadden kunnen houden. Geeft nu alleen maar veel verwarring en irritatie. Ook zal de Seamless rate adaptation op "on on" moeten. Dan kan je tenminste nog een hogere upload verwachten. Bij m'n nichtje staat die de laatste weken wel aan als ik in het modem kijk. Voordeel is dat dus ook de upload zich na hetstart van het modem dan gaat verhogen. Bij mij staat hij op "Seamless rate adaptation on off". Hierdoor moet het modem direct de max kiezen en zal zich nooit aanpassen. Mijn DOWNLOAD loopt dan ook van 93 uiteindelijk op naar 111214, maar de upload blijft op 30888 staan.

Ook is de XS4ALL limiet zelf nog steeds niet aangepast. Mijn nichte heft dus een 50/5 , modem staat op 97/21, maar max is nog steeds 50/21. Zou dus zonder problem die 80 dan moeten halen.
 
mvdeutrnl
Dit is een mail van AVM
1
sorry, dan heb ik uw laatste mail echter niet correct begrepen.
Dus u kunt de bèta wel downloaden, echter niet installeren.
Ik geef dit zo door en meld mij bij u zodra ik iets nieuws heb.
------------------------------------------------------------------
ik heb gevraagd naar de stand van zaken. Dit is het antwoord.

2

mijn collega vind het vrij vreemd, dat u de bèta firmware niet kunt installeren.
dus de update wordt uitgevoerd maar de FRITZ!OS is hierna nog steeds 06.80?
Is het mogelijk van de update voorgang screenshots te maken en mij deze opsturen?

Andere klanten hebben succes gehad en hiermee was dit probleem opgelost.

-------------------------------------------------------------------------

Is dit een help/support waar wij op moeten vertrouwen.....
 
loekf
Maar waar is die beta dan ?

Ik heb al een paar keer lopen zeuren bij AVM om die beta, maar loop iedere keer tegen een muur aan. Bij de laatste poging
kreeg ik een mail terug van een support medewerker die reageerde met "zijn er issues met de firmware dan ?". Tja...

Mocht iemand een recente beta hebben die reboots oplost zet hem eens op een dropbox of onedrive. Ik wil na 3 maanden wel eens zien
wat de voorgang is.

Komt soms voor dat de beta een versie nummer gelijk als de stabiele heeft, maar heeft dan een postfix met build nummer en/of datum.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie