obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Prutser

Quote

fmrama schreef:

Ik heb me ook blauw gezocht naar de INP. Zelf zit ik op 4. Nou en!!
Schiet mij maar lek.


4 is even, 79 in mijn geval een priemgetal. Dat voelt niet goed Helpless
 
fmrama
79? 7 + 9 = 16
16. : 4 = 4. !

Yep!
Thumbs Up
 
GladiusMaximus

Quote

Weet iemand overigens de eenheid van de "Impulse Noise Protection (INP)"
Dit artikel legt dat helder uit.
https://pdfs.semanticscholar.org/5c2b...070368.pdf
 
fmrama
Heel mooi.
Helaas heb ik een NAH En kan ik zo, lang artikel niet meer vatten.Voor mij is het voldoende om te weten of hoger beter of slecter is en wat het minimum is. Zover je er wat aan kunt doen.
 
Prutser

Quote

GladiusMaximus schreef:

Quote

Weet iemand overigens de eenheid van de "Impulse Noise Protection (INP)"
Dit artikel legt dat helder uit.
https://pdfs.semanticscholar.org/5c2b...070368.pdf


Thanks, die had ik ook gevonden, maar ik haal daar niet uit wat de eenheid is van die "INP" in de Fritzbox. Spikes per seconde? Per minuut? Ik heb werkelijk geen idee ...
 
GladiusMaximus
Mijn getalletjes zien er niet bepaald goed uit, maar ik heb nog maar een 7360. Kan me geen nieuwe permitteren.

Negotiated Connection Properties

........................................................Receive direction........Send direction
Max. DSLAM throughput......kbit/s........111216......................33032
Min. DSLAM throughput.......kbit/s........784...........................0
Attainable throughput kbit/s................111495......................40028
Current throughput.....kbit/s................110179......................33028
Seamless rate adaptation....................on.............................off

Latency.....................................fast...fast
Impulse noise protection.............72.....78
G.INP........................................on.....on

Signal-to-noise ratio...dB.............5.......5
Bitswap......................................on.....on
Line attenuation....dB...................3......3

Profile....17a
G.Vector.....................................full....full

Carrier record.............................A43...A43

Vooral die A43 baart me zorgen.
 
GladiusMaximus

Quote

fmrama schreef:

Heel mooi.
Helaas heb ik een NAH En kan ik zo, lang artikel niet meer vatten.Voor mij is het voldoende om te weten of hoger beter of slecter is en wat het minimum is. Zover je er wat aan kunt doen.
Dat weet alleen AVM en die zijn niet scheutig met informatie. Zij zeggen niet meer dan: "Impulse noise protection: The higher the value displayed here, the lower the impulse noise."
De gebruikelijke waarden liggen zo tussen 70 en 80.
 
RobEdith
Als ik me niet vergis, komt er op neer, dat hoe hoger het INP waarde is, des te beter je beschermd bent tegen externe invloeden van buitenaf, die storing op de lijn kunnen veroorzaken bijv. plc adapters, slecht afgeschermde opladers van smartphones/tablets/laptops, halogeen verlichting, licht dimmers, Chinese meuk (waar vaak ontstoor componenten weggelaten worden). Dit is niet alleen van jezelf, maar kan ook van buren komen, als je bijv. in een appartement woont.

Ook onweersflitsen kunnen invloed hebben op je verbinding (veroorzaken nog wel eens blokjes op het TV-scherm).

Bij de 7581 zit een adapter, waar een blokje in de kabel is verwerkt. Dat noemt men ferriet en dient ter voorkoming van storing van de adapter op het modem.

Note : ik vond een site http://www.kitz.co.uk/adsl/rein.htm, waarin dit nog beter uitgelegd wordt.
Gewijzigd door RobEdith op 23 juni 2017, 09:24
Huidig modem : Fritz!Box 7581 (07.01) Mesh master
Router : Fritz!Box 4020 (07.01) Mesh repeater
Eerder gebruikt : Fritz!Box 7170, 7360
 
loekf
Ik krijg net een mail van Ziggo over gewijzigde wettelijke (?) regelingen bij storingen. Komt er op neer als provider een dienst niet levert je abbo kan opschorten/niet betalen. Verder heb je recht op storingsvergoeding van 1/30 van abbo bedrag per 24 uur als bv netwerk down is.

Zou wel eens weten of xs4all dit ook zo vindt etc in hun voorwaarden.

Wet gaat per 1 juli in.

Was leuk geweest voor half mei met de modem ellende....
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
XS4Me
Ik heb nog regelmatig onderbrekingen in de wireless verbinding. Dit uit zich in haperende audio van de mediaplayer en slecht laden van internetpagina's op de tablets en mobieltjes. De bedrade verbindingen hebben deze problemen niet. De haperingen duren soms een fractie van een seconde, maar kunnen ook 1 - 2 minuten duren. De frequentie is om en nabij enkele keren per uur. Soms wordt een uur overgeslagen. Ik kan geen enkele verband bedenken.

Ben ik de enige inmiddels omdat dit fenomeen hier niet meer genoemd wordt? Of zijn we inmiddels zo eraan gewend geraakt?
En nee, geen zin om een kabel dwars door de woonkamer te laten lopen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie