obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
RuudvanMunster

Quote

Prutser schreef:

Iemand de WiFi versterker al mogen ontvangen wellicht?

@Tubejack, wat zijn de lokale klachten in het netwerk? De 6.83 Beta draait hier identiek aan de "officiële" 6.83. Dect heb ik al maanden op de 7490 draaien die op de Ziggo aansluiting aangesloten is als router, die draait toch al en daarvan weet ik zeker dat het werkt ... Wel balen dat het nog niet helemaal je-van-het is ...


Hier de 1750 ook ontvangen. Stuk betere dekking in ons huis nu met 2 1750's. Helaas zit de nieuwe op een plaats zonder vaste aansluiting. Dus werkt ie echt in "wireless bridge mode". En dat blijkt weer een nieuw nadeel te hebben. Van de draadloze devices die eraan zijn gekoppeld wordt naar de FritzBox niet het mac adres van het device doorgezonden... Mijn netwerk monitor denkt nu dus dat mijn iPhone een nieuw device is, met het Mac adres van de nieuwe 1750...
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
tubejack
Tja Ruud, geen voordeel zonder nadeel Bye-happy Heb je de Beta software al geprobeerd?

https://service.avm.de/downloads/beta...ter_1750E/
 
Daan

Quote

tubejack schreef:

Gewoon vast op kanaal 36 Daan. Thumbs Up


Ik heb de 7581 en de 1750E nu allebij op kanaal 36 staan, en dat gaat i.d.d. veel beter.Clap
 
RuudvanMunster

Quote

tubejack schreef:

Tja Ruud, geen voordeel zonder nadeel Bye-happy Heb je de Beta software al geprobeerd?

https://service.avm.de/downloads/beta...ter_1750E/


Jazeker die heb ik als eerste stap erop gezet!
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
tubejack

Quote

RuudvanMunster schreef:

Quote

tubejack schreef:

Tja Ruud, geen voordeel zonder nadeel Bye-happy Heb je de Beta software al geprobeerd?

https://service.avm.de/downloads/beta...ter_1750E/


Jazeker die heb ik Thinkals eerste stap erop gezet!


Dan toch maar een kabeltje trekken Think
 
Daan
Iemand die na 4 juli een snelheidsverhoging heeft gekregen?
Ik zit met mijn glas 50/50 nog steeds op 50/50.
 
loekf
Niets van gemerkt, maar meer dan 100 Mbps is er ook te halen uit 112 Mbps ingetraind enkel ader.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
Prutser
Hier ook niet, een tijdje geleden (juni?) naar 80Mb gegaan, maar daarmee was het feest weer afgelopen (ingetraind op 107Mb down, 30Mb up over één paar. En ik vraag de buurtjes altijd voorzichtig in te parkeren bij die grijze kast.)
 
tubejack
Niks van gemerkt, het is hier niet sneller geworden.

Daarom puur uit frustratie en al het gedoe van de afgelopen maanden, paar maanden terug zelf van Smart naar Basic gedowngraded.

Eenmaal gedowngraded, blijkt terug naar Smart niet te kunnen. Omdat het maximaal haalbare hier 50Mb is. Dat is verschil tussen 40 en 50 is blijkbaar te weinig om naar Smart te kunnen. Het "past niet in het system van XS4ALL" Sad

Beetje domme actie van mezelf, liep daardoor achteraf ook een 1750E repeater mis. (minst erg) Geef toe, het is mijn eigen schuld. Maar ik ben er zolangzamerhand wel een beetje klaar met XS4ALL. Vanaf de oplevering oktober vorig jaar "gedoe" Helpless

Telefonie via de 7581 is op dit moment weer een drama, niet te verstaan, "robot stemmen" ondanks dat ik meer dan €270 in 4 nieuwe Fritz telefoons heb geïnvesteerd.

Vandaag een verzoek voor support bij AVM gedeponeerd, wanneer er een Fritz OS versie komt waarbij dit eindelijk opgelost is. Shock
Gewijzigd door tubejack op 22 juli 2017, 20:36
 
mimisiku
DECT gaat niet meer opgelost worden voor dit modem! AVM heeft zich toegelegd op nieuwere modellen. De 'oude' MT-F modellen worden al niet meer verkocht. Na de evoluatie van alle problemen zijn ze tot de conclusie gekomen dat ze het gewoon niet weten en niet zelf kunnen reproduceren. Als "work-around" kreeg je een 7390.
In Duitsland gebruiken ze alweer de volgende telg en de 7580 druipt vanzelf af...

Ik heb de oude modem maar teruggeplaatst. Hierop werkt de MT-F uitstekend.
De 7581 is terug naar XS4ALL en het abo terug naar Basic... Meer doet het oude modem toch niet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie