obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Prutser

Quote

wouteu schreef:

Fritzbox 7581 werkt niet goed samen met een huiscentrale zoals Homexov 2-6F, die toendertijd door KPN geleverd werd.
Voor de centrale moet eerst een 0 gekozen worden om naar buiten te bellen. Bellen levert meestal echter de melding op er geen geldig nummer gekozen is.

Checken van de log geeft aan dat de Fritzbox 7581 een 0 mist 020-1234567 wordt dan gelogd als 20-1234567.

De HomeVox 2-6F werkte en werkt nog steeds vlekkeloos met de FB7340 samen.

Reactie van XS4ALL: Het gebruik van eigen centrales op FRITZ!Box modems is niet ondersteund.


Kan je in het "Carrier Prefixes" tabje (in Telephony ==> Call Handling) bij de optie "Global Carrier Prefix" dan geen "0" invullen, die wordt als het goed is voor elk uitgaand telefoonnummer geplakt ...
 
wouteu
Dank voor de tip zou wellicht werken. Soms kwam de 0 wel door. Lijkt me dus toch geen volledige oplossing.

Ik kan het helaas niet proberen. Het modem heb ik echter teruggestuurd en ik gebruik nu dus weer de FB7340. Ter info: er is een monteur langs geweest en die heeft geen oplossing aangedragen.
 
Roger

Quote

wouteu schreef:
Fritzbox 7581 werkt niet goed samen met een huiscentrale zoals Homexov 2-6F, die toendertijd door KPN geleverd werd.
Voor de centrale moet eerst een 0 gekozen worden om naar buiten te bellen. Bellen levert meestal echter de melding op er geen geldig nummer gekozen is.

Checken van de log geeft aan dat de Fritzbox 7581 een 0 mist 020-1234567 wordt dan gelogd als 20-1234567.

De HomeVox 2-6F werkte en werkt nog steeds vlekkeloos met de FB7340 samen.

Reactie van XS4ALL: Het gebruik van eigen centrales op FRITZ!Box modems is niet ondersteund.
Je geeft niet aan hoe je e.e.a hebt aangesloten. Ik ga even uit van de volgende situatie: Carrier <--> Fritzbox <--> Homevox <--> Telefoon. Verder neem ik aan dat het probleem optreedt als je een nummer kiest dat opgeslagen is in het geheugen van de telefoon of als je eerst het nummer intoetst en dan op de dialtoets drukt. In dat geval klinkt het als een typisch geval van problemen met "blind kiezen": er wordt kennelijk ergens niet gewacht op de kiestoon. Als het kiezen begint voordat er een kiestoon is, verlies je aan het begin van het nummer één of meer cijfers. Dat het met de FB7340 wel werkt is dan denk ik meer geluk dan wijsheid. Kennelijk is de 7340 net iets sneller klaar om een nummer te ontvangen.

In de handleiding van de Homevox kan ik niet zo snel iets vinden over wachten op kiestoon. Een andere oplossing is dat je in het toestel een pauze programmeert in het nummer. Sommige toestellen hebben deze functie. Zelf heb ik ooit een toestel gehad waarmee dat kon. Dat toestel kon zelfs na de 0 voor een buitenlijn automatisch een pauze inlassen zodat het ook werkte bij handmatig kiezen.

Het antwoord van XS4ALL vind ik een beetje droevig. Ooit kreeg je bij XS4ALL ook een nuttig antwoord buiten hun eigen strikte verantwoordelijkheid. Helaas wordt XS4ALL steeds meer een "gewone" internetprovider.

Edit: herschreven en ingekort.
Gewijzigd door Roger op 08 augustus 2017, 14:07
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
wouteu

Quote

Roger schreef:

Quote

wouteu schreef:
Fritzbox 7581 werkt niet goed samen met een huiscentrale zoals Homexov 2-6F, die toendertijd door KPN geleverd werd.
Voor de centrale moet eerst een 0 gekozen worden om naar buiten te bellen. Bellen levert meestal echter de melding op er geen geldig nummer gekozen is.

Checken van de log geeft aan dat de Fritzbox 7581 een 0 mist 020-1234567 wordt dan gelogd als 20-1234567.

De HomeVox 2-6F werkte en werkt nog steeds vlekkeloos met de FB7340 samen.

Reactie van XS4ALL: Het gebruik van eigen centrales op FRITZ!Box modems is niet ondersteund.
Je geeft niet aan hoe je e.e.a hebt aangesloten. Ik ga even uit van de volgende situatie: Carrier <--> Fritzbox <--> Homevox <--> Telefoon. Verder neem ik aan dat het probleem optreedt als je een nummer kiest dat opgeslagen is in het geheugen van de telefoon of als je eerst het nummer intoetst en dan op de dialtoets drukt. In dat geval klinkt het als een typisch geval van problemen met "blind kiezen": er wordt kennelijk ergens niet gewacht op de kiestoon. Als het kiezen begint voordat er een kiestoon is, verlies je aan het begin van het nummer één of meer cijfers. Dat het met de FB7340 wel werkt is dan denk ik meer geluk dan wijsheid. Kennelijk is de 7340 net iets sneller klaar om een nummer te ontvangen.

In de handleiding van de Homevox kan ik niet zo snel iets vinden over wachten op kiestoon. Een andere oplossing is dat je in het toestel een pauze programmeert in het nummer. Sommige toestellen hebben deze functie. Zelf heb ik ooit een toestel gehad waarmee dat kon. Dat toestel kon zelfs na de 0 voor een buitenlijn automatisch een pauze inlassen zodat het ook werkte bij handmatig kiezen.

Het antwoord van XS4ALL vind ik een beetje droevig. Ooit kreeg je bij XS4ALL ook een nuttig antwoord buiten hun eigen strikte verantwoordelijkheid. Helaas wordt XS4ALL steeds meer een "gewone" internetprovider.

Edit: herschreven en ingekort.


Zoals jij beschrijft was het inderdaad aangesloten.
Overigens kan ik ook melden dat het optreedt als je het nummer langzaam met de hand intoetst,.
 
richard01
@AVM_DE @AVM_NL
.Ik heb een vraag over de FB7581 met 06.85. In de release notes van de 06.85 staat:

New and improved Features in FRITZ!OS 6.80
Internet:
New - Guaranteed data rate for home network devices despite intensive use of the guest network

en verderop:

Priorities in WiFi
With the FRITZ!OS 6.80 update users can be sure to surf, stream or chat without interference even if the guest network is highly used. So you can decide which transmission rates you and your guests are entitled to. If the FRITZ!Box owners are not online, the guests can enjoy higher data rates. The new online monitor is also very handy, since it now displays the data rates of the guest access on top of the usual downstream rates for Internet and IPTV.

Ik kijk er vast overheen, maar ik kan het nergens vinden. Waar kan je dit (de quest access transmission rate) instellen ??
Even afgezien van denk ik een typo waar de 06.80 en 06.85 door elkaar worden gehaald.
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
XS4Me
@XS4ALL; @AVM; Ik kijk er vast ook overheen: de Online monitor (ADSL op koper) geeft nog steeds geen correcte indicatie van het netwerkverkeer.
Ik denk dat het heel erg moeilijk is om dit er in te krijgen.
 
Stef
Ik heb nog steeds veel time outs op het wifi gedeelte. Hebben meer gebruikers hier last van ?
 
RuudvanMunster

Quote

Stef schreef:

Ik heb nog steeds veel time outs op het wifi gedeelte. Hebben meer gebruikers hier last van ?


Ik merk dat bijna alle draadloze apparaten de 1750, die een stukje verder weg is, met een muur ertussen, kiezen i.p.v. de 7581, die op enkele meters afstand in het zicht staat.
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
japio
Het gaat gestaag steeds meer de goede kant uit met de nieuwe firmware.
Persoonlijk mis ik nog de dect eco en de soms handige grafiek bij dsl information in de mail met 'Data on usage and connections'
Als in de bijlages
japio voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
tubejack

Quote

RuudvanMunster schreef:

Ik merk dat bijna alle draadloze apparaten de 1750, die een stukje verder weg is, met een muur ertussen, kiezen i.p.v. de 7581, die op enkele meters afstand in het zicht staat.


Zet het zendvermogen van beide eens flink lager. Beide dezelfde: "beste kanalen" Alles één SSID. Het staat hier op 6%. Werkt prima.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie