obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack

Quote

fmrama schreef:

Wat is “niet ver uit elkaar”. Bij mij is de eerste lijn 33 en de tweede 28. Als ik een abo heb tot 50 (nog geen snelheidsverhoging) en de eerste zit al op 33 dan houd je weinig erxtra over. Overigens is het allemaal rete stabiel.


Als ik het goed hen begrepen, bij lange lijnen zoals bij ons, met profiel 8B zo dicht mogelijk. Momenteel zelfs maar 787Kbits/sec verschil tussen beide lijnen. Profiel 8B stelt dat continu dynamisch bij. Zo ver ik kan beoordelen élke seconde. Leuk om te zien, hoe dat werkt.

Jij woont een stuk dichter bij de centrale of wijkkast met profiel 17a. Kennelijk is dat minder kritisch.

Als het stabiel blijft, ben ik tevreden Smile

[img][/img]
tubejack voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door tubejack op 22 september 2017, 12:09
 
GeerS
Bij mij is de eerste lijn 94 en de tweede lijn 78, dus samen vrij hoog. Ik heb de Gigaset Dect telefoons ook nog steeds op de de 7369 staan. Werkt prima.
Not remediable crc errors staat in de 7581 op 0.01 per min. Ik ben niet zo technisch, dus heb geen idee of dit goed of slecht is.
Ik kreeg een week of wat geleden de suggestie van de helpdesk om toch de DECT telefoons weer op de 7581 te gaan proberen, maar twijfel nog om dat ik er hier in dit forum nog weinig positiefs over heb gelezen.
Of zouden er veel XS4All klanten zijn die er geen problemen mee hebben en daarom niet op dit forum schrijven??
VDSL Pairbonding. 7583VDSL voor internet, DECT en Wifi. Als repeater: 1750e Wifi, 1750e en 7583 beiden in Lan bridge
 
fmrama
Ik zit op ca 720 mtr van de centrale. Nu beide op 8b. Is ook al eens 17a en 8b geweest. Restart ik de fritz vanaf de interface dan zijn de wwaardes verschillend. Onderbreek ik de stroom, dan komt ie terug op beide 8 b.
 
RuudvanMunster
Even een vraag of iemand hier iets in herkent: De afgelopen week heb ik op onze iPhone's 5S problemen met de Wifi verbinding. Bij instellingen Wifi zie ik dan "geen internetverbinding" en de iPhone heeft een ander IP adres gekregen, buiten het bereik van mijn instellingen. Dus i.p.v. een 192.168.0.z adres een 192.xxx.yyy.z adres. Soms is een reboot van de iPhone voldoende. Soms moet ik hem zelfs helemaal afmelden en weer aanmelden.
Ik gebruik naast de 7581 twee 1750's voor de Wifi.
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
fmrama
Heb je ios 11 op de iphone gezet? Ik had het bij de iphone 7. Na de upgrade geen wifi meer. Ik heb hem even op een ander netwerk aangemeld 5ghz en daarna weer terug op de 2,4. Probleem verholpen.
 
tubejack

Quote

fmrama schreef:

Ik zit op ca 720 mtr van de centrale. Nu beide op 8b. Is ook al eens 17a en 8b geweest. Restart ik de fritz vanaf de interface dan zijn de wwaardes verschillend. Onderbreek ik de stroom, dan komt ie terug op beide 8 b.


Wij gemeten 1590meter.
Dat koper is dus hier blijkbaar wel goed. Het is een relatief moderne wijk van half jaren 90.
Effectief halen we nu 38,6Mb en 6 up. Dat klopt precies met de waardes die Fourstack opgeeft.
Als dat nu lekker stabiel blijft, is dat voorlopig genoeg. Smile
 
tubejack

Quote

fmrama schreef:

Heb je ios 11 op de iphone gezet? Ik had het bij de iphone 7. Na de upgrade geen wifi meer. Ik heb hem even op een ander netwerk aangemeld 5ghz en daarna weer terug op de 2,4. Probleem verholpen.


Inderdaad, hier moest ik onze iPad ook een zetje geven.
 
tubejack

Quote

GeerS schreef:
Of zouden er veel XS4All klanten zijn die er geen problemen mee hebben en daarom niet op dit forum schrijven??


Ik vermoed dat veel mensen DECT niet eens gebruiken. En gewoon hun telefoon of DECT basisstation op FON1 of FON2 aansluiten zoals in de handleiding staat. Een van de 5 toestellen hier is een Siemens, die gaat met fritz os versie 06.85 keurig over. Met maar ietsje vertraging t.o.v. de Fritz FON C5 toestellen. Als dat "gekraak" alleen met Fritz telefoons is. Zou je dat inderdaad kunnen proberen. Wink
 
helderzicht
Ik zou de DECT nog niet terug zetten naar 7581. Heb ondanks een nieuwe FB 7581 nog steeds probleem van onverwachtse onverstaanbaarheid door gekraak. Vandaag mijn oude FB 7340 voor DECT achter de 7581 gehangen in de hoop zo van het probleem af te zijn. Instructie daarvoor op mijn verzoek per mail van XS4all helpdesk gekregen. Helpdesk zegt dat er nog steeds een kleine groep klanten met dit probleem zit en dat AVM beterschap belooft.
Had de zaak ook weer bij AVM aangekaart, lange vragenlijst beantwoord, log opgestuurd en gisteren weer het advies gekregen de HD op de handsets uit te schakelen.
 
Prutser

Quote

helderzicht schreef:

Ik zou de DECT nog niet terug zetten naar 7581. Heb ondanks een nieuwe FB 7581 nog steeds probleem van onverwachtse onverstaanbaarheid door gekraak. Vandaag mijn oude FB 7340 voor DECT achter de 7581 gehangen in de hoop zo van het probleem af te zijn. Instructie daarvoor op mijn verzoek per mail van XS4all helpdesk gekregen. Helpdesk zegt dat er nog steeds een kleine groep klanten met dit probleem zit en dat AVM beterschap belooft.
Had de zaak ook weer bij AVM aangekaart, lange vragenlijst beantwoord, log opgestuurd en gisteren weer het advies gekregen de HD op de handsets uit te schakelen.


Klopt, ik ben één van die klanten. 't Gaat dagen goed, maar dan treedt de aloude klacht op dat de tegenpartij mij vreselijk slecht kan verstaan, terwijl ik een spectaculaire goede ontvangst heb. Dit treedt overigens op met aan de andere kant mobiel of vast, dat maakt niet uit. HD uitzetten verhelpt het niet. DECT draait nu op een 7490 ...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie