obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
RuudvanMunster

Quote

fmrama schreef:

Heb je ios 11 op de iphone gezet? Ik had het bij de iphone 7. Na de upgrade geen wifi meer. Ik heb hem even op een ander netwerk aangemeld 5ghz en daarna weer terug op de 2,4. Probleem verholpen.


Nee, die hou ik nog ff tegen... Smile Ik heb nog geen idee of ik het in de iPhone moet zoeken. Of in de Fritz!Box. Het zou, denk ik ook goed kunnen dat de FB een verkeerd IP adres uitgeeft. Al hoop ik van niet, want dat zou echt zorglijk zijn...
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
tubejack

Quote

RuudvanMunster schreef:

Even een vraag of iemand hier iets in herkent: De afgelopen week heb ik op onze iPhone's 5S problemen met de Wifi verbinding. Bij instellingen Wifi zie ik dan "geen internetverbinding" en de iPhone heeft een ander IP adres gekregen, buiten het bereik van mijn instellingen. Dus i.p.v. een 192.168.0.z adres een 192.xxx.yyy.z adres. Soms is een reboot van de iPhone voldoende. Soms moet ik hem zelfs helemaal afmelden en weer aanmelden.
Ik gebruik naast de 7581 twee 1750's voor de Wifi.


Heb jij het netwerk dan bewust op 192.168.0.X gezet Ruud? Standaard vanuit de Fritz box is dat 192.168.178.0
 
tubejack

Quote

Prutser schreef:
Klopt, ik ben één van die klanten. 't Gaat dagen goed, maar dan treedt de aloude klacht op dat de tegenpartij mij vreselijk slecht kan verstaan, terwijl ik een spectaculaire goede ontvangst heb. Dit treedt overigens op met aan de andere kant mobiel of vast, dat maakt niet uit. HD uitzetten verhelpt het niet. DECT draait nu op een 7490 ...


Ik wist niet dat je Siemens telefoons had Prutser Think Als je alleen dit soort toestellen hebt, kun je het m.i. gerust proberen. Het kan hooguit niet werken....Nou dan zet je de Fritz box die als DECT centrale fungeert weer aan. Zo gebeurt.
 
Prutser

Quote

tubejack schreef:

Quote

Prutser schreef:
Klopt, ik ben één van die klanten. 't Gaat dagen goed, maar dan treedt de aloude klacht op dat de tegenpartij mij vreselijk slecht kan verstaan, terwijl ik een spectaculaire goede ontvangst heb. Dit treedt overigens op met aan de andere kant mobiel of vast, dat maakt niet uit. HD uitzetten verhelpt het niet. DECT draait nu op een 7490 ...


Ik wist niet dat je Siemens telefoons had Prutser Think Als je alleen dit soort toestellen hebt, kun je het m.i. gerust proberen. Het kan hooguit niet werken....Nou dan zet je de Fritz box die als DECT centrale fungeert weer aan. Zo gebeurt.


'k Heb er twee, van het type 2000C om precies te zijn. Alleen werkt de lader niet meer. En om nu telkens batterijen te gaan lopen wisselen, da's ook niks. De workaround met de 7490 is niet fraai, maar geeft een hoop rust. Ik heb mezelf voorgenomen om die Fritz Dect toestellen nooit meer op de 7581 te proberen. En mezelf kennende is "nooit" tot minstens 2 weken na een nieuwe firmware versie Wink
 
tubejack

Quote

Prutser schreef: En mezelf kennende is "nooit" tot minstens 2 weken na een nieuwe firmware versie Wink

Grin HerkenbaarGrin

Er schijnt er een nieuwe Beta te zijn FRITZ.Box_7581_LabPLUS.en-de-es-it-fr-pl.152.06.85-46834
Dat las ik op tweakers. Ik heb hem per mail aan gevraagd AVM, maar nog geen antwoord gehad.
 
BernardW
Volgens mij waren alle updates 'beta's'. Nog steeds zo nu en dan problemen met de geluidskwaliteit van DECT (krakerig geluid bij de andere kant). Ik zou nu wel eens een goed werkend apparaat willen. Hoe ze dat oplossen, verbeterde hardware of firmware, maakt me niet uit, als het maar een keer gaat werken. Duurt nu al 8 maanden!
 
Prutser
Mocht er iemand meelezen van AVM of XS4ALL, ik heb een telefoonnummer "over" die ik met alle plezier openzet om mee te kunnen testen, tot nu toe is het altijd nog binnen enkele dagen misgegaan ... Laat maar weten of het gewenst is en wat er dan moet gebeuren ...
 
tubejack
Ja hoor, kom maar op die Firmware Smile

Zeg Prutser niet een idee om het goede nummer te gebruiken?
Met een beetje geluk kan je schoonmoeder niet meer bellen Argue
 
zaza2002
Hier ook nog steeds klachten met DECT i.c.m. FRITZ!Fon C5 en FRITZ!Fon MT-F.
Verder geen klachten met pair bonding: zeer stabiele lijn.
 
Prutser

Quote

tubejack schreef:

Ja hoor, kom maar op die Firmware Smile

Zeg Prutser niet een idee om het goede nummer te gebruiken?
Met een beetje geluk kan je schoonmoeder niet meer bellen Argue


Dat beste mens heeft meer nummers van ons genoteerd staan dan wij dachten Smile Ze kan alleen niet naar ons faxen Yeah

't Stamt nog uit de ISDN tijd, daar had je 4 nummers bij, ik heb er drie in gebruik en nog één voor de lol. En aangezien het nu SIP is, kan ik ze makkelijk scheiden. Dus mocht het helpen, ik zet hem daar graag voor in en dan mogen ze nog realtime toegang hebben tot de interface ook.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie