obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
SecretGarden
Aangezien de klant er wel klaar mee was heb ik daar de 7360 teruggeplaatst, uitsluitend voor DECT icm met de M2's en DECT Repeater en dat werkt. Toen stond er (wederom) een 7581 in de doos en had ook het idee om maar eens te testen..

De 7581 hangt sinds 1,5 week achter een Ziggo aansluiting en geconfigureerd als DECT station met hierop aangemeld 2 Gigaset C300 toestellen en jullie mogen raden.......zelfde problemen.

De 7581 (3e ex.) gaat retour, ik wens AVM en XS4ALL succes, maar ik haak af als tester van apparatuur die niet productieklaar is en het m.i. ook niet zal worden.
 
loekf

Quote

tubejack schreef:

Quote

Prutser schreef: En mezelf kennende is "nooit" tot minstens 2 weken na een nieuwe firmware versie Wink

Grin HerkenbaarGrin

Er schijnt er een nieuwe Beta te zijn FRITZ.Box_7581_LabPLUS.en-de-es-it-fr-pl.152.06.85-46834
Dat las ik op tweakers. Ik heb hem per mail aan gevraagd AVM, maar nog geen antwoord gehad.


Vraag me alleen of waarom ik die firmware ook op een Italiaans forum terug vind:

http://www.hwupgrade.it/forum/showthread.php?p=45042573

Waarom zou je in hemelsnaam een AVM "broddelwerk" voor XS4ALL buiten NL gebruiken ?

Ik zal AVM ook eens mailen, ook om eens te vragen wanneer ze de zogenaamde 6.90 versie voor de internationale 1750E eens gaan uitbrengen. Zie geen reden waarom niet. Ik heb anders ook nog een "duitse" 1750E, ooit bij Saturn gehaald.

EDIT: @AVM_NL, @AVM_DE, @XS4ALL ook maar een tweet gestuurd om ze te feliciteren met het feit dat na bijna een jaar (wanneer werden de eerste 7581s losgelaten op argeloze klanten van XS4ALL ?) de firmware van de 7581 nog steeds niet feature compleet en bug vrij is. Hele prestatie wat mij betreft voor de afdelingen inkoop van XS4ALL, productmarketing van AVM en niet te vergeten de arme firmware code kloppers bij AVM.
Gewijzigd door loekf op 25 september 2017, 11:20
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
Prutser

Quote



Waarom zou je in hemelsnaam een AVM "broddelwerk" voor XS4ALL buiten NL gebruiken ?

Ik zal AVM ook eens mailen, ook om eens te vragen wanneer ze de zogenaamde 6.90 versie voor de internationale 1750E eens gaan uitbrengen. Zie geen reden waarom niet. Ik heb anders ook nog een "duitse" 1750E, ooit bij Saturn gehaald.


Loek, de software is internationaal, niet alleen voor XS4ALL. En ik heb kortgeleden de 6.90 versie op de 1750E gezet, met de optie om een bestand te uploaden. En dat werkte vlekkeloos, een paar pagina's terug in deze thread kan je daar iets over vinden.
 
tubejack

Quote

loekf schreef:
EDIT: @AVM_NL, @AVM_DE, @XS4ALL ook maar een tweet gestuurd om ze te feliciteren met het feit dat na bijna een jaar (wanneer werden de eerste 7581s losgelaten op argeloze klanten van XS4ALL ?) de firmware van de 7581 nog steeds niet feature compleet en bug vrij is. Hele prestatie wat mij betreft voor de afdelingen inkoop van XS4ALL, productmarketing van AVM en niet te vergeten de arme firmware code kloppers bij AVM.


Ok....Even concreet.

Er is toch in de tussentijd heel wat gebeurt. ?
VDSL2 pair-bonding werkt nu toch heerlijk stabiel met deze 7581 LoekF? Bye-happy WiFi erg goed als het aandacht geeft. Je krijgt nu zelfs een extra 1750E vanaf een Smart abonnement als de WiFi dekking niet goed is. Alleen DECT nog niet, maar daarvoor hebben we een extra Fritz box gekregen.Smile

Ik ben zo tevreden. Dat DECT opgelost wordt is m.i. AVM min of meer aan zichzelf verplicht, omdat nu software updates voor AVM randapparatuur uitgerold worden bij een nieuwe Fritz!OS Wink
 
loekf

Quote

Prutser schreef:

Quote



Waarom zou je in hemelsnaam een AVM "broddelwerk" voor XS4ALL buiten NL gebruiken ?

Ik zal AVM ook eens mailen, ook om eens te vragen wanneer ze de zogenaamde 6.90 versie voor de internationale 1750E eens gaan uitbrengen. Zie geen reden waarom niet. Ik heb anders ook nog een "duitse" 1750E, ooit bij Saturn gehaald.


Loek, de software is internationaal, niet alleen voor XS4ALL. En ik heb kortgeleden de 6.90 versie op de 1750E gezet, met de optie om een bestand te uploaden. En dat werkte vlekkeloos, een paar pagina's terug in deze thread kan je daar iets over vinden.


Ik dacht dat je schreef dat de 1750 wel "verduitst", maar kan het mis hebben. Zal hem er vanavond eens opzetten. Heeft de 6.90 versie nu al "mesh features" ? Dacht dat je kon kiezen hoe/wat bv. een andere 1750E met de router verbinding houdt of een andere 1750E.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
tubejack

Quote

[url=https://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=787&pid=5420#post_5420][b]loekf s
Ik dacht dat je schreef dat de 1750 wel "verduitst", maar kan het mis hebben. Zal hem er vanavond eens opzetten. Heeft de 6.90 versie nu al "mesh features" ? Dacht dat je kon kiezen hoe/wat bv. een andere 1750E met de router verbinding houdt of een andere 1750E.


6.90 draait hier ook in de 1750E gewoon bij taal Engels kiezen. Daar zie ik nog niets wat op mesh duid.
Dat zie je wel op de Duitse AVM site bij 6.90 voor een aantal Fritz boxen.
Zie ook eerdere berichten of hier

https://avm.de/produkte/fritzos
 
zaza2002
Wat ik nog wel opmerkelijk vind is dat geen van mijn apparaten verbinding maakt via 5 GHz. Een deel van die apparaten staat vlak bij de FB. Heel soms zie de Apple TV op 5 GHz maar dat is een incident. Is dit exemplarisch ?
 
tubejack

Quote

zaza2002 schreef:

Wat ik nog wel opmerkelijk vind is dat geen van mijn apparaten verbinding maakt via 5 GHz. Een deel van die apparaten staat vlak bij de FB. Heel soms zie de Apple TV op 5 GHz maar dat is een incident. Is dit exemplarisch ?


Zet het WiFi zendvermogen van je box eens heel laag b.v. 6% en kijk dan nog eens.
 
zaza2002
Ga ik doen natuurlijk! Dank voor de tip. Kun je aangeven waarom dat mogelijk effectief kan zijn?
 
tubejack

Quote

zaza2002 schreef:

Ga ik doen natuurlijk! Dank voor de tip. Kun je aangeven waarom dat mogelijk effectief kan zijn?

Oversturing in sommige gevallen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie