obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Prutser

Quote


Ja, met de wetenschap, dat VDSL+ dit probleem zou gaan opleveren, had ik meteen S/FTP in huis genomen, maar op het moment, dat mijn nieuwe vloer gelegd werd en ADSL/VDSL geen probleem was, heb ik de leverancier gevraagd of hij de UTP kabel meteen wilde meenemen tijdens het leggen. Dan zou ik het nu boven de vloer moeten laten lopen, hmm.
Ik kijk deze nieuwe optie met die TP-Link even aan en eerdaags weer eens verder met de metalen kast.


Achteraf is alles veel makkelijker ... Die lichtnetdingen moet je ook net mazzel mee hebben, een collega zendamateur in Gouda heeft kortgeleden bij een buurman uit pure ellende UTP lopen trekken omdat die dingen zo'n beetje de hele korte golf aan barrels hielpen - en daarmee zijn contest hobby, die heeft als een moderne Sherlock Holmes lopen peilen wie de boosdoener in de buurt was Smile
 
RobEdith

Quote

Prutser schreef:

Quote


Ja, met de wetenschap, dat VDSL+ dit probleem zou gaan opleveren, had ik meteen S/FTP in huis genomen, maar op het moment, dat mijn nieuwe vloer gelegd werd en ADSL/VDSL geen probleem was, heb ik de leverancier gevraagd of hij de UTP kabel meteen wilde meenemen tijdens het leggen. Dan zou ik het nu boven de vloer moeten laten lopen, hmm.
Ik kijk deze nieuwe optie met die TP-Link even aan en eerdaags weer eens verder met de metalen kast.


Achteraf is alles veel makkelijker ... Die lichtnetdingen moet je ook net mazzel mee hebben, een collega zendamateur in Gouda heeft kortgeleden bij een buurman uit pure ellende UTP lopen trekken omdat die dingen zo'n beetje de hele korte golf aan barrels hielpen - en daarmee zijn contest hobby, die heeft als een moderne Sherlock Holmes lopen peilen wie de boosdoener in de buurt was Smile


Ja, daar zeg je wat, deze TP-Link wist ik van, dat het goed is, want hij komt bij een collega zendamateur vandaan, die hem in gebruik heeft gehad. Op het moment van aanleg van zijn camera-systeem, was het 1e wat hij zei tegen die monteur : O wee, als dat apparaat RFI sproeit, dan mag je hem meteen weer mee retour nemen. Voor zover, zie ik niets op mijn bijzonders op mijn HF spectrum.
Huidig modem : Fritz!Box 7581 (07.01) Mesh master
Router : Fritz!Box 4020 (07.01) Mesh repeater
Eerder gebruikt : Fritz!Box 7170, 7360
 
Prutser

Quote

RobEdith schreef:

Quote

Prutser schreef:

Quote


Ja, met de wetenschap, dat VDSL+ dit probleem zou gaan opleveren, had ik meteen S/FTP in huis genomen, maar op het moment, dat mijn nieuwe vloer gelegd werd en ADSL/VDSL geen probleem was, heb ik de leverancier gevraagd of hij de UTP kabel meteen wilde meenemen tijdens het leggen. Dan zou ik het nu boven de vloer moeten laten lopen, hmm.
Ik kijk deze nieuwe optie met die TP-Link even aan en eerdaags weer eens verder met de metalen kast.


Achteraf is alles veel makkelijker ... Die lichtnetdingen moet je ook net mazzel mee hebben, een collega zendamateur in Gouda heeft kortgeleden bij een buurman uit pure ellende UTP lopen trekken omdat die dingen zo'n beetje de hele korte golf aan barrels hielpen - en daarmee zijn contest hobby, die heeft als een moderne Sherlock Holmes lopen peilen wie de boosdoener in de buurt was Smile


Ja, daar zeg je wat, deze TP-Link wist ik van, dat het goed is, want hij komt bij een collega zendamateur vandaan, die hem in gebruik heeft gehad. Op het moment van aanleg van zijn camera-systeem, was het 1e wat hij zei tegen die monteur : O wee, als dat apparaat RFI sproeit, dan mag je hem meteen weer mee retour nemen. Voor zover, zie ik niets op mijn bijzonders op mijn HF spectrum.


'k Heb overigens ook nog een 7340 liggen, ik ga er van uit dat daar die stabiliteitssettings ook vastgezet kunnen worden omdat dat ding een "poor mans 7360" is. Mocht je er mee willen testen dan wil ik hem wel even uitlenen, ooit als spare unit bedoeld, maar dat is al zo lang geleden dat ik even heel goed moest zoeken waar die lag ...
 
Roger

Quote

Prutser schreef:
'k Heb overigens ook nog een 7340 liggen, ik ga er van uit dat daar die stabiliteitssettings ook vastgezet kunnen worden omdat dat ding een "poor mans 7360" is. Mocht je er mee willen testen dan wil ik hem wel even uitlenen, ooit als spare unit bedoeld, maar dat is al zo lang geleden dat ik even heel goed moest zoeken waar die lag ...
Mijn oude 7340 onthield deze instellingen zonder problemen, de 7170 die ik daarvoor had ook. De 7340 had bij mij helaas problemen met VDSL2: tijdens het stapsgewijs verhogen van de DSL-sync stortte de PPPoE sessie af om niet meer terug te komen (XS4ALL: "bekend probleem, uw 7581 is onderweg"). Zo had ik na een reboot telkens ongeveer 30 seconden internet... De exacte oorzaak van dit probleem was onbekend.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Prutser

Quote

Roger schreef:

Quote

Prutser schreef:
'k Heb overigens ook nog een 7340 liggen, ik ga er van uit dat daar die stabiliteitssettings ook vastgezet kunnen worden omdat dat ding een "poor mans 7360" is. Mocht je er mee willen testen dan wil ik hem wel even uitlenen, ooit als spare unit bedoeld, maar dat is al zo lang geleden dat ik even heel goed moest zoeken waar die lag ...
Mijn oude 7340 onthield deze instellingen zonder problemen, de 7170 die ik daarvoor had ook. De 7340 had bij mij helaas problemen met VDSL2: tijdens het stapsgewijs verhogen van de DSL-sync stortte de PPPoE sessie af om niet meer terug te komen (XS4ALL: "bekend probleem, uw 7581 is onderweg"). Zo had ik na een reboot telkens ongeveer 30 seconden internet... De exacte oorzaak van dit probleem was onbekend.


Mmmm, bedankt voor de tip. Dat is nog wel even de moeite waard om even die 7340 op de VDSL lijn te testen, anders is het ook maar schijnveiligheid om die achter de hand te houden. Dan heeft Rob daar ook niks aan vrees ik. De 7581 met de laatste LAB versie draait nu 15 dagen en DECT werkt nog steeds, dat houdt me alleen tegen om hem te onderbreken. Anders een leuk klusje voor de herfstvakantie Smile
 
Marcel
Erg is overigens ook nog een beta voor de 7340. Ik heb zelf glas en kan die niet testen met VDSL en weet ook niet of het wat toevoegd.

https://service.avm.de/downloads/beta/fritzbox_7340/english/
 
RobEdith
N.a.v. mijn melding van een probleem met het instellen van de Line Settings, die weer teruggezet worden, krijg ik het volgende retour van AVM. Is er iemand, die dit ook eens wil uitproberen, zodat er vastgesteld kan worden of er meerdere zijn, die hier last van hebben.

Dit is het antwoord :

We are not aware of any such issues on side of the FRITZ!Box in this context. I therefore assume a local cause and recommend to perform the following measures and to test the behaviour after each step:

Clear the cache of your Internet browser as described in step 2 of this guide:

- Only blank, white or incomplete page is displayed instead of the FRITZ!Box user interface
- Deactivate all plugins, add-ons and extensions in the browser that may block the communication to the FRITZ!Box.
- Test the behaviour with a different up-to-date browser (e.g. Firefox, Opera etc.) in its default settings, without any plugins and add-ons.
- Check the settings of installed security software (e.g. anti virus, firewall) and that the latest version is installed.
- Also test the behaviour on other network devices, e.g. a different computer.

Is the issue still present, now? if so, please provide the following information for investigation:

- How does the error present itself, exactly?
- How often and at which instances does the issue occur?
- Can you reproduce this issue on demand?
- Which browsers and browser versions and on which operating systems have you tested?
- Please compile the FRITZ!Box support data directly after you have applied the changes:
Generating support data for the FRITZ!Box (https://en.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7581/knowledge-base/publication/show/1426_Generating-support-data/)

Please document the settings with screenshots of the FRITZ!Box page, with the desired setting before applying it and then once again when you enter it again.


Alvast bedankt voor de moeite,

Rob
Huidig modem : Fritz!Box 7581 (07.01) Mesh master
Router : Fritz!Box 4020 (07.01) Mesh repeater
Eerder gebruikt : Fritz!Box 7170, 7360
 
Roger
@XS4ALL @AVM_NL

Quote

RobEdith schreef:
Is er iemand, die dit ook eens wil uitproberen, zodat er vastgesteld kan worden of er meerdere zijn, die hier last van hebben.
Ik heb het uitgeprobeerd. Bij mij staan alle instellingen standaard op Maximum Performance. Vervolgens heb ik alle instellingen op Maximum Stability gezet en op Apply geklikt. Daarna stond alleen Intended signal-to-noise ratio nog op Maximum Stability. De overige instellingen stonden weer terug op Maximum Performance. Het legen van de browser cache maakte geen verschil.

Wat mij verder opviel dat de Fritz!Box aangeeft dat de verbinding op nieuw zal worden opgebouwd, maar dat dit feitelijk niet gebeurt.

Edit: Ik heb nog wat verder geëxperimenteerd. Als je de instellingen één voor één op Maximum Stability zet, dan lijken ze wel te houden. Echter... als je de instellingen dan opnieuw ophaalt, dan blijkt alleen Intended signal-to-noise ratio nog op Maximum Stability te staan. De rest is terug bij af.

Quote

We are not aware of any such issues on side of the FRITZ!Box in this context. I therefore assume a local cause[...]
Voor wat het eerste betreft: bij deze nu wel. Voor wat het tweede betreft: het is een bug.

Edit 2: bovenstaande is met FireFox 56. Met Internet Explorer 11 kan ik wel alle instellingen tegelijk op Maximum Stability zetten, maar ook dan gaan alle instellingen behalve Intended signal-to-noise ratio weer vanzelf terug naar Maximum Performance als ik de instellingen opnieuw ophaal.
Gewijzigd door Roger op 12 oktober 2017, 16:45
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Prutser

Quote

RobEdith schreef:

N.a.v. mijn melding van een probleem met het instellen van de Line Settings, die weer teruggezet worden, krijg ik het volgende retour van AVM. Is er iemand, die dit ook eens wil uitproberen, zodat er vastgesteld kan worden of er meerdere zijn, die hier last van hebben.
Rob

Wat een flauwe reactie, dit is met één eenvoudige test toch direct aan te tonen? Mijn 7581 doet exact hetzelfde als bij Roger, die Intended signal-to-noise ratio blijft staan, de rest is bij het opnieuw ophalen van de pagina weer gereset in de stand uiterst rechts.
 
tubejack

Quote

Prutser schreef:
Mijn 7581 doet exact hetzelfde als bij Roger, die Intended signal-to-noise ratio blijft staan, de rest is bij het opnieuw ophalen van de pagina weer gereset in de stand uiterst rechts.


De mijne ook. Bij de 7369 gaat hij opnieuw met de VDSL lijn syncen. Dij de 7581 niet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie