obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
RobEdith
Mooi, dan ligt het dus niet alleen aan mij. Dan ga ik dat aan ze terugkoppelen.

Bij mij blijft alleen de bovenste van de Receive direction (Intended signal-to-noise ratio) staan, wanneer ik het gewijzigd heb en naar bijv. Overview ga en weer terug naar Line Settings.

Ik heb het met Firefox ESR 52.4.0 geprobeerd, maar ook met Safari. Nog andere browsers, die ik kan toevoegen (mag eventueel via een prive bericht).
Huidig modem : Fritz!Box 7581 (07.01) Mesh master
Router : Fritz!Box 4020 (07.01) Mesh repeater
Eerder gebruikt : Fritz!Box 7170, 7360
 
Prutser

Quote

RobEdith schreef:

Mooi, dan ligt het dus niet alleen aan mij. Dan ga ik dat aan ze terugkoppelen.

Bij mij blijft alleen de bovenste van de Receive direction (Intended signal-to-noise ratio) staan, wanneer ik het gewijzigd heb en naar bijv. Overview ga en weer terug naar Line Settings.

Ik heb het met Firefox ESR 52.4.0 geprobeerd, maar ook met Safari. Nog andere browsers, die ik kan toevoegen (mag eventueel via een prive bericht).


En hier met Chrome versie 61.0.3163.100 ...
 
helderzicht
Heb ook al een keer meegemaakt dat de schuijfjes niet bleven staan. Met Safari als browser. AVM doet weer alsof de neus bloedt en schrikt je af met een ellenlange protocol van onderzoek. Dit is een bug!!
Net zoiets als het overzicht waarin ik altijd meer geupload heb dan gedownload, absolute nonsense.
Net zoiets als het ontbreken van mijn eigen gebruik in de wekelijkse grafiekrapportage.
Hebben ze in Berlijn wel 7581’s staan?

Dat XS4all dit allemaal zo laat is een gotspe!
 
tubejack
In Duitsland kun je zo ver ik weet geen pair-bonding krijgen. Er is ook nauwelijks snel internet.

Qua infrastructuur loopt het achter, weet ik sinds kort.
Dat had ik echt niet verwacht, van zo' n economisch sterk, machtig en mooi land.

Verbaas je.

https://nos.nl/artikel/2194414-dit-is...arden.html
 
meppele

Quote

helderzicht schreef:

Heb ook al een keer meegemaakt dat de schuijfjes niet bleven staan. Met Safari als browser. AVM doet weer alsof de neus bloedt en schrikt je af met een ellenlange protocol van onderzoek. Dit is een bug!!
Net zoiets als het overzicht waarin ik altijd meer geupload heb dan gedownload, absolute nonsense.
Net zoiets als het ontbreken van mijn eigen gebruik in de wekelijkse grafiekrapportage.
Hebben ze in Berlijn wel 7581’s staan?

Dat XS4all dit allemaal zo laat is een gotspe!


Ter aanvulling: zowel met Chrome (op Chromebook), met Edge (met Win10) en leeggemaakte browsercaches blijft ook bij mij alleen van de receive direction de Intended signal-to-noise ratio staan bij de gekozen positie, de anderen gaan terug naar max. performance. 7581 meld dat na Applay de verbinding 'will be established'. De verbinding verbreken en opnieuw weer opbouwen gebeurt echter niet.
Overigens is mijn 7581 met firmware 06.85-46834 PLUS uiterst stabiel en verneem sinds deze update geen gekraak meer. Wel, en dat was nieuw, één keer werd spontaan de verbinding geheel verbroken en één keer hoorde de 'andere kant' mij helemaal niet meer en ik die 'andere kant' wel. Na opnieuw inbellen door 'gene zijde' was het contact weer oké.

eggie
 
Roger

Quote

meppele schreef:
Overigens is mijn 7581 met firmware 06.85-46834 PLUS uiterst stabiel
Ook hier draait 06.85-46834 PLUS zonder problemen. Zo te zien heeft deze versie het probleem opgelost dat mijn oudere DECT toestellen (Gigaset A58H) soms wel en soms niet belden bij een inkomend gesprek. Als het goed blijft functioneren, dan wil ik al mijn DECT toestellen overzetten naar de 7581. Dan heb ik tenminste geen last meer van de oproepvertraging op FON1/FON2. Maar voor het zover is, ga ik eerst nog wat stoeien met telefoonboek en antwoordapparaat in de 7581.

Weet iemand overigens wat dat 'PLUS' in de naam van dit image betekent? Ik heb tot nu toe geen nieuwe functies kunnen ontdekken Think
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack

Quote

Roger schreef:
Weet iemand overigens wat dat 'PLUS' in de naam van dit image betekent? Ik heb tot nu toe geen nieuwe functies kunnen ontdekken Think


Ik vermoed, ondersteuning van dat oude DECT protocol waar o.a. Siemens telefoons mee werken.
 
Prutser

Quote

tubejack schreef:

Quote

Roger schreef:
Weet iemand overigens wat dat 'PLUS' in de naam van dit image betekent? Ik heb tot nu toe geen nieuwe functies kunnen ontdekken Think


Ik vermoed, ondersteuning van dat oude DECT protocol waar o.a. Siemens telefoons mee werken.


Of extra code die de DECT functionaliteit in de gaten houden ...
 
tubejack

Quote

Prutser schreef:
Of extra code die de DECT functionaliteit in de gaten houden ...


Misschien wel beide. Met voorgaande Fritz OS versies, kon ik mijn oude Gigaset AS18H niet gebruiken.
Het aanmelden lukte soms wel, maar de telefoon ging niet over, of pas heel laat.
Nu reageren en werken ze praktisch net zo goed, als onze nieuwe Fon C5's.
Gewijzigd door tubejack op 14 oktober 2017, 00:44
 
Roger

Quote

tubejack schreef:

Quote

Roger schreef:
Weet iemand overigens wat dat 'PLUS' in de naam van dit image betekent? Ik heb tot nu toe geen nieuwe functies kunnen ontdekken Think
Ik vermoed, ondersteuning van dat oude DECT protocol waar o.a. Siemens telefoons mee werken.
Een bug fix verkopen als een nieuw feature? Dat zou best brutaal zijn, maar het zou ook niet de eerste keer zijn.

Quote

tubejack schreef:
Met voorgaande Fritz OS versies, kon ik mijn oude Gigaset AS18H niet gebruiken. Het aanmelden lukte soms wel, maar de telefoon ging niet over, of pas heel laat.
Idem hier met de A58H.

Quote

tubejack schreef:
Nu reageren en werken ze praktisch net zo goed, als onze nieuwe Fon C5's.
Is er nog iets wat niet werkt zoals het hoort?
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie