obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Prutser

Quote

RobEdith schreef:

Ik ben vanmiddag gebeld door AVM n.a.v. de bug die ik eerder heb gemeld over de LINE SETTINGS.

De tests die een aantal van jullie gedaan hebben, was dat met add-ons gekoppeld aan de browser of zonder, denk aan bijv. AD-BLOCKER o.i.d.

De test moet dus gedaan worden met een "kale" browser. Ik heb zelf al met Safari op een IOS versie 10.3.3 getest, maar het maakt geen verschil, evenals via de app.

Ik denk een overbodige vraag, want bij de LINE SETTINGS kan je er 1 instellen die wel goed blijft staan, de rest niet, maar goed, ik stel de vraag toch even voor de zekerheid.

Ze waren er zelf ook al mee aan het testen, maar wonderbaarlijk werkt het bij hun wel.


Ik heb Firefox op mijn PC op deze manier staan, geïnstalleerd en verder NIETS meer aan gedaan. En daar werkt het echt niet mee. Ik zie exact hetzelfde gedrag in chrome (met adblocker inderdaad) en IE, die ook standaard geïnstalleerd is omdat ik die echt nooit gebruik. Dus, fijn dat het bij hun blijkbaar werkt, maar er zijn er tot nu toe meer waar het blijkbaar NIET werkt ...
 
tubejack

Quote

RobEdith schreef:
Ze waren er zelf ook al mee aan het testen, maar wonderbaarlijk werkt het bij hun wel.


Een realistische testomgeving is: "Wat een gemiddelde gebruiker op zijn pc heeft."
Daarmee, zou je alle instellingen van een netwerk apparaat mee moeten kunnen instellen.

Dat kunnen andere fabrikanten toch ook?
Ik hoef bij een Experia Box V10 van KPN of een Zyxel modem van Online internet echt geen aparte browser te hebben. Bij boxen van Ziggo ook niet....
 
Roger

Quote

RobEdith schreef:
Ze waren er zelf ook al mee aan het testen, maar wonderbaarlijk werkt het bij hun wel.
Dat is inderdaad wonderbaarlijk, want de DSL line settings plakken met geen enkele browser. Misschien stoppen ze bij AVM gewoon iets te vroeg met testen: nadat je op apply hebt geklikt lijken de instellingen weliswaar OK, maar als je dan de pagina ververst zie je dat ze toch weer op hun defaults staan. Waar is de Deutsche Gründlichkeit gebleven?
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
zaza2002
Even een update over mijn correspondentie met XS4ALL.

XS4ALL:
In uw bericht geeft u aan het fijn te vinden op de
hoogte gehouden te worden over de ontwikkelingen omtrent de Fritzbox
7581.

Ik kan mij voorstellen dat u graag op de hoogte gehouden wenst te worden over de ontwikkelen van de Fritzbox 7581. Zoals uzelf al aangeeft zijn wij hierin, helaas afhankelijk van AVM. Als AVM nog geen update heeft of verdere informatie of oplossing kunnen wij onze klanten uiteraard ook niet van meer informatie voorzien.

Ik begrijp uw frustratie maar zodra wij meer weten, zullen wij onze klanten hier direct over informeren.

Mijn oprechte excuses voor het ongemak.


Mijn reactie:


Ik begrijp uw reactie niet in het licht van de vraag die ik gesteld heb.
Het gaat hier over de achterliggende periode. Ik vind het onacceptabel dat er nooit een bericht gestuurd is aan de bezitters van de FB 7581 over de hardnekkige problemen en dat XS4ALL erkent dat dit een model is dat voortijdig is uitgerold bij klanten.

Nogmaals de vraag: wanneer gaat XS4ALL aan de gebruikers een bericht sturen dat het uitgeven van de FB 7581 achteraf gezien te prematuur is geweest en dat er in samenwerking met AVM alles aan gedaan wordt om van de FB een goed functionerend apparaat te maken en het XS4ALL spijt dat bezitters van dit model FB er zo veel last van gehad hebben.

Ook het sturen van dit soort bericht siert de beste ISP van Nederland!

XS4ALL:
Bedankt voor uw bericht over uw suggestie alle gebruikers van de 7581 te informeren over de DECT-problematiek.

Het lastige aan de genoemde problematiek is dat lang niet alle klanten er last van hebben. Vergeet alstublieft niet dat er ook genoeg klanten zijn die erg tevreden zijn over de 7581. We hebben onlangs ook nieuwe firmware uitgebracht die bij 350 klanten is getest. De testresultaten hiervan waren positief. Ik verwacht daarom niet dat XS4ALL uw suggestie zal opvolgen. Maar: ik zie wel dat mijn collega op basis van een telefoongesprek van 10 oktober uw suggestie al intern heeft doorgegeven. Mogelijk zal XS4ALL op basis hiervan besluiten alsnog een bericht de deur uit te doen.

Ik wens u verder een prettige dag toe.
Gewijzigd door zaza2002 op 21 oktober 2017, 13:50
 
Marcel
Dat bericht gaat er nooit uit!
Gewijzigd door Marcel op 21 oktober 2017, 14:37
 
loekf
Welke firmware is dat die bij 350 klanten is getest ?

De 6.85 PLUS beta etc ?

Zijn dat de grootste klagers ? Hoe worden die mensen geselecteerd ? Welke problemen hadden ze ?
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
zaza2002
Je hebt gelijk! Ik heb het gewijzigd
 
tubejack

Quote

Prutser schreef:
Er is vrees ik weinig tot geen keuze in routers die zowel bonding als DECT ondersteunen.
https://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=878&pid=5630#post_5630[/url]


Zyxel en Vigor hebben wel een aantal pair-bonding modellen. Maar DECT en veelal WiFi moet je met externe apparatuur doen. Dan kan ik net zo goed, de 7581 alleen gebruiken voor VDSL2.
 
Joep1948
hallo tubejack,

Ben al meer dan een maand bezig met AVM Berlijn om de 7590 op glasvezel 500/500 Xs4all te krijgen. Steeds het zelfde probleem PPPeO wordt niet gezien door Xs4all.
Daarvoor ruim 4/5 maanden het met een FB7580 met AVM geen verbinding met Xs4all
Jan van VELZEN uit Leusden
 
tubejack
Lekker Joep Frown Ik zou een ander modem vragen aan XS4ALL Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie