obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack
Helaas ook hier weer DECT problemen met de 7581. We zijn telefonisch niet te verstaan terwijl de tegenpartij prima hoorbaar is. Weer een 7369 ingezet.
 
mimisiku
Aan de ene kant veel bewondering voor het doorbijten in deze materie, maar je gezond verstand zegt tot na een jaar dat deze 7581 een zeperd is en blijft. De WiFi en DECT componenten zitten te dicht op elkaar en zijn niet goed afgeschermd. Zelfs AVM heeft allang de handdoek in de ring gegooid. XS4ALL doet er niets mee en de nieuwere modellen worden al uitgeleverd. Een firmware update gaat deze problemen nooit oplossen. Vervanging is de enige oplossing (of zoals ik gewoon een andere provider nemen)
 
helderzicht
@XS4ALL_NL @AVM_DE @AVM_NL

De FB 7581 en de FFon zijn AVM producten die niet met elkaar {kunnen?) samenwerken. AVM kan het probleem niet oplossen. Het wordt daarom tijd dat we de FB 7581 mogen inruilen voor een beter werkend recent systeem, alls dat tenminste bestaat.
 
Roger

Quote

mimisiku schreef:
..., maar je gezond verstand zegt tot na een jaar dat deze 7581 een zeperd is en blijft.
Hier moet ik het helaas mee eens zijn Sad

Quote

mimisiku schreef:
Zelfs AVM heeft allang de handdoek in de ring gegooid..
Waar leid je dit uit af? Is er een persbericht geweest? Of een andere uiting waarin dit wordt medegedeeld of in elk geval gesuggereerd?

Quote

mimisiku schreef:
XS4ALL doet er niets mee en de nieuwere modellen worden al uitgeleverd.
We horen inderdaad bitter weinig van XS4ALL. Maar welk modem leveren ze nu dan uit? Voor VDSL-bonding is er in elk geval geen andere FB.

Quote

mimisiku schreef:
De WiFi en DECT componenten zitten te dicht op elkaar en zijn niet goed afgeschermd. ... Een firmware update gaat deze problemen nooit oplossen.
Hardware lijkt inderdaad een deel van het probleem. Maar mijn stellige indruk is dat het pas echt misgaat door een softwareprobleem. Bij een gesprek zie ik vaak een hele tijd goede waardes in de DECT monitor (5 GHz WiFi UIT, dat wel) maar vanaf het moment dat de CRC-errors beginnen op te lopen kan het snel tot een crash komen.

Het lijkt soms net een auto bij Idioten op de Weg: de auto raakt een sneeuwrandje (hardware) en begint te slingeren (oplopende CRC-errors). Door een onbekwame bestuurder (brakke software) loopt het slingeren helemaal uit de hand (harde ruis) en knalt de auto uiteindelijk keihard tegen de vangrail (crash).
Gewijzigd door Roger op 20 november 2017, 15:09
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack

Quote

mimisiku schreef:

Aan de ene kant veel bewondering voor het doorbijten in deze materie, maar je gezond verstand zegt tot na een jaar dat deze 7581 een zeperd is


Inderdaad. Dat DECT is allemaal niet zo' n probleem, met een extra Fritz box als DECT centrale. Irritanter is dat de VDSL pair-bonding lijn hier niet stabiel te krijgen is. Het gaat een aantal dagen heel erg goed, daarna dondert het er weer uit. De ene keer de ene lijn en de andere keer de andere. Afgewisseld met PPP errors of honderden CRC errors in 15 minuten of een combinatie van die 3.

Zit waarschijnlijk ergens in de infrastructuur. Of toch in de 7581. Dat kan ik XS4ALL niet eens kwalijk nemen. Irritant is het wel, af en toe stopt het internet of wordt traag. Bij TV kijken merk je dat ook beelden bevriezen soms even en/of je hoort getik in het geluid.

De buren één huis verder, hebben KPN en geen enkel probleem. Ik ga een jaartje bij hun proberen.

Groeten Bye-happy
Gewijzigd door tubejack op 20 november 2017, 16:10
 
zaza2002

Quote

tubejack schreef:

Quote

mimisiku schreef:

Aan de ene kant veel bewondering voor het doorbijten in deze materie, maar je gezond verstand zegt tot na een jaar dat deze 7581 een zeperd is


Inderdaad. Dat DECT is allemaal niet zo' n probleem, met een extra Fritz box als DECT centrale. Irritanter is dat de VDSL pair-bonding lijn hier niet stabiel te krijgen is. Het gaat een aantal dagen heel erg goed, daarna dondert het er weer uit. De ene keer de ene lijn en de andere keer de andere. Afgewisseld met PPP errors of honderden CRC errors in 15 minuten of een combinatie van die 3.

Zit waarschijnlijk ergens in de infrastructuur. Of toch in de 7581. Dat kan ik XS4ALL niet eens kwalijk nemen. Irritant is het wel, af en toe stopt het internet of wordt traag. Bij TV kijken merk je dat ook beelden bevriezen soms even en/of je hoort getik in het geluid.

De buren één huis verder, hebben KPN en geen enkel probleem. Ik ga een jaartje bij hun proberen.

Groeten Bye-happy


Onbegrijpelijk is dit! Je kunt je lijnen toch laten monitoren? Een aantal jaren geleden had ik, uiteraard voor de pair binding, een periode veel schommelingen. Wat bleek na een periode van monitoren: de aansluiting in de straat bleek geraakt te zijn tijdens rioleringswerkzaamheden.
 
zaza2002

Quote

zaza2002 schreef:

Quote

tubejack schreef:

Quote

mimisiku schreef:

Aan de ene kant veel bewondering voor het doorbijten in deze materie, maar je gezond verstand zegt tot na een jaar dat deze 7581 een zeperd is


Inderdaad. Dat DECT is allemaal niet zo' n probleem, met een extra Fritz box als DECT centrale. Irritanter is dat de VDSL pair-bonding lijn hier niet stabiel te krijgen is. Het gaat een aantal dagen heel erg goed, daarna dondert het er weer uit. De ene keer de ene lijn en de andere keer de andere. Afgewisseld met PPP errors of honderden CRC errors in 15 minuten of een combinatie van die 3.

Zit waarschijnlijk ergens in de infrastructuur. Of toch in de 7581. Dat kan ik XS4ALL niet eens kwalijk nemen. Irritant is het wel, af en toe stopt het internet of wordt traag. Bij TV kijken merk je dat ook beelden bevriezen soms even en/of je hoort getik in het geluid.

De buren één huis verder, hebben KPN en geen enkel probleem. Ik ga een jaartje bij hun proberen.

Groeten Bye-happy


Onbegrijpelijk is dit! Je kunt je lijnen toch laten monitoren? Een aantal jaren geleden had ik, uiteraard voor de pair binding, een periode veel schommelingen. Wat bleek na een periode van monitoren: de aansluiting in de straat bleek geraakt te zijn tijdens rioleringswerkzaamheden.


Ik lees het nog een keer: niet onbegrijpelijk van tubejack, verre van dat:-) maar dat dat binnen een netwerk van kpn mogelijk zou zijn
 
tubejack

Quote

zaza2002 schreef:

Onbegrijpelijk is dit! Je kunt je lijnen toch laten monitoren? Een aantal jaren geleden had ik, uiteraard voor de pair binding, een periode veel schommelingen. Wat bleek na een periode van monitoren: de aansluiting in de straat bleek geraakt te zijn tijdens rioleringswerkzaamheden.


Quote


Ik lees het nog een keer: niet onbegrijpelijk van tubejack, verre van dat:-) maar dat dat binnen een netwerk van kpn mogelijk zou zijn


De lijnen zijn al een aantal keer doorgemeten, behalve dat ze relatief lang zijn, meten ze goed. Met een enkele lijn is er geen vuiltje aan de lucht. Maar met pair-bonding, werkt het al vanaf het begin -nu een jaar terug- niet lekker.

Uiteraard een aantal Fritz boxen geprobeerd, maar dat helpt ook niet. Betaalbare alternatieve pair-bonding modems zijn er niet.

Ook nog even gedacht om weer terug te gaan naar één lijn. Maar heb ik net even te weinig capaciteit (2,5Mbit up) om mijn webserver lekker te laten draaien. Download snelheid is onbelangrijk.

Nu mag een andere provider het proberen. Ziggo liever niet, dan blijft KPN over. Bye-happy
 
tubejack
Oja ik kon gister niet eens fatsoenlijk bellen naar de helpdesk van XS4ALL ondanks een 7369. Het keuze menu werkte om een of andere vage reden niet. Dat was echt de druppel. Angry

Kostte me nog een tientje pre-pay mobiel bellen om op te zeggen. Want natuurlijk wil je als mens dat dingen opgelost worden. Na wat heen en weer gecommuniceer en in de wacht gestaan te hebben, was er uiteindelijk geen oplossing en mijn beltegoed op, waardoor de verbinding verbroken werd. Gelukkig werd ik wel direct terug gebeld.
Netjes. Thumbs Up

Ondanks alle gedoe rondom de 7581 of misschien juist. Ben ik hier een aantal bijzondere mensen tegengekomen. Het was leuk om met jullie van gedachte te wisselen.

Het beste Bye-happy
 
zaza2002

Quote

tubejack schreef:

Oja ik kon gister niet eens fatsoenlijk bellen naar de helpdesk van XS4ALL ondanks een 7369. Het keuze menu werkte om een of andere vage reden niet. Dat was echt de druppel. Angry

Kostte me nog een tientje pre-pay mobiel bellen om op te zeggen. Want natuurlijk wil je als mens dat dingen opgelost worden. Na wat heen en weer gecommuniceer en in de wacht gestaan te hebben, was er uiteindelijk geen oplossing en mijn beltegoed op, waardoor de verbinding verbroken werd. Gelukkig werd ik wel direct terug gebeld.
Netjes. Thumbs Up

Ondanks alle gedoe rondom de 7581 of misschien juist. Ben ik hier een aantal bijzondere mensen tegengekomen. Het was leuk om met jullie van gedachte te wisselen.

Het beste Bye-happy

WE zullen je missen met je vergaande onderzoekshouding!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie