obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack

Quote

zaza2002 schreef:
WE zullen je missen met je vergaande onderzoekshouding!!


Op de valreep mijn 7963, voorzien van de laatste firmware 06.32 voor dit model en opnieuw geconfigureerd. En nu 1 day, 17 hours, 30 minutes stabiel.

Central exchange 0 fouten!. Vanaf de Fritzbox uiteraard een aantal naar de centrale toe. Maar geen honderden binnen 15 minuten. In de dump die je zelf ook kunt draaien. 0 CRC errors in de upload en beide lijnen +/- 400 voor de afgelopen 41,5 uur.

Het zal toch niet he.... Think

Oja 7581 bezitters met DECT problemen installeer in ieder geval de laatste 06.85 plus versie. Daar zitten m.i. wezenlijke verbeteringen voor met name Siemens toestellen. Verder, zet de DECT toestellen op HD disabled. De voor veel telefoon gebruikte codec G7.11 kent namelijk een aantal varianten die meer of minder data nodig hebben.
Reboot na alle wijzigingen.

Zie http://www.en.voipforo.com/codec/new-...-g7291.php
Gewijzigd door tubejack op 22 november 2017, 09:50
 
Roger
Een mooi resultaat! Alleen jammer dat de 7369 softwarematig al meer dan een jaar niet meer wordt onderhouden.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack

Quote

Roger schreef:

Een mooi resultaat! Alleen jammer dat de 7369 softwarematig al meer dan een jaar niet meer wordt onderhouden.


Dat is zeker jammer. Ik heb dat al een tijd terug voorgelegd aan AVM. Waarom ze dat niet doen, is een raadsel. Temeer ze dat voor de veel oudere boxen zoals de 7490, nog steeds doen.
 
Roger

Quote

tubejack schreef:

Quote

Roger schreef:
Een mooi resultaat! Alleen jammer dat de 7369 softwarematig al meer dan een jaar niet meer wordt onderhouden.
Dat is zeker jammer. Ik heb dat al een tijd terug voorgelegd aan AVM. Waarom ze dat niet doen, is een raadsel. Temeer ze dat voor de veel oudere boxen zoals de 7490, nog steeds doen.
Kreeg je een (zinnig) antwoord van AVM?

Kijkend van buitenaf lijkt het ondersteuningsbeleid van AVM sterk gericht op producten die nog worden verkocht. Zodra een model niet meer wordt gemaakt, komt er al snel ook geen nieuwe firmware meer. Nogal opportunistisch dus. En ook behoorlijk nadelig voor producten die maar kort worden gemaakt (wat zo te zien geldt voor alle modellen waarvan het typenummer niet op een nul eindigt). Het zou AVM sieren als ze eens een helder supportbeleid zouden formuleren. Van een fabrikant die zich graag in het premium marktsegment positioneert, zou je ook premium gedrag willen zien. De software lifecycle policy van Microsoft vind ik op dit punt een lichtend voorbeeld (misschien met uitzondering van Windows 10).
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack

Quote

Roger schreef:Kreeg je een (zinnig) antwoord van AVM?



hartelijk dank voor uw aanvraag bij AVM Support.

Helaas, voor het model 7369 wordt geen nieuwe FRITZ!OS meer verwacht.
Dit model wordt ook niet meer geproduceerd en binnenkort wordt ook de support niet meer aangeboden.
Hier heb ik helaas geen positieve oplossing voor u. Heeft u dit model van XS4ALL ontvangen, kunt u navragen of deze geruild kan worden in een FRITZ!Box 7581.
 
kblokland

Quote

.. navragen of deze geruild kan worden in een FRITZ!Box 7581.


Een zinnig antwoord van AVM?
 
richard01
@AVM_NL .
Dacht al dat ik zoiets eerder heb gelezen en moest even goed zoeken.
Hieronder genoemd minor probleempje/bugje FB7581-06.85 hier ook geconstateerd.
Onder Wireless / Schedule een schedule ingesteld waardoor de WiFi 's nachts uit gaat en in de ochtend weer aan moet gaan. Dat gebeurt niet.
Via de Apple MyFRITZ! App weer de Wireless LAN aangezet. De volgende nacht gaat die volgens schedule weer uit, maar niet weer aan volgens schedule.
Kortom: de schedule functie werkt zeg maar voor 50% (wel uit, niet aan).

Quote

RobEdith schreef:

Heb vanmorgen weer wat ontdekt. Ik heb het modem zo ingesteld, dat 's-nachts de WiFi uitgeschakeld wordt en 's-ochtends om 06.00 uur weer wakker wordt. Vanmorgen werd ie dus niet wakker en bleef staan knipperen, dat de WiFi nog niet actief was. Heb vervolgens de spanning eraf en er weer op moeten zetten.

Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
RobEdith

Quote

richard01 schreef:

@AVM_NL .
Dacht al dat ik zoiets eerder heb gelezen en moest even goed zoeken.
Hieronder genoemd minor probleempje/bugje FB7581-06.85 hier ook geconstateerd.
Onder Wireless / Schedule een schedule ingesteld waardoor de WiFi 's nachts uit gaat en in de ochtend weer aan moet gaan. Dat gebeurt niet.
Via de Apple MyFRITZ! App weer de Wireless LAN aangezet. De volgende nacht gaat die volgens schedule weer uit, maar niet weer aan volgens schedule.
Kortom: de schedule functie werkt zeg maar voor 50% (wel uit, niet aan).

Quote

RobEdith schreef:

Heb vanmorgen weer wat ontdekt. Ik heb het modem zo ingesteld, dat 's-nachts de WiFi uitgeschakeld wordt en 's-ochtends om 06.00 uur weer wakker wordt. Vanmorgen werd ie dus niet wakker en bleef staan knipperen, dat de WiFi nog niet actief was. Heb vervolgens de spanning eraf en er weer op moeten zetten.


Hoi Richard,

Tot nu toe heb ik deze issue 1 keer meegemaakt.

Gaat sindsdien elke ochtend weer uit zichzelf aan.
Huidig modem : Fritz!Box 7581 (07.01) Mesh master
Router : Fritz!Box 4020 (07.01) Mesh repeater
Eerder gebruikt : Fritz!Box 7170, 7360
 
zaza2002

Quote

RobEdith schreef:

Quote

richard01 schreef:

@AVM_NL .
Dacht al dat ik zoiets eerder heb gelezen en moest even goed zoeken.
Hieronder genoemd minor probleempje/bugje FB7581-06.85 hier ook geconstateerd.
Onder Wireless / Schedule een schedule ingesteld waardoor de WiFi 's nachts uit gaat en in de ochtend weer aan moet gaan. Dat gebeurt niet.
Via de Apple MyFRITZ! App weer de Wireless LAN aangezet. De volgende nacht gaat die volgens schedule weer uit, maar niet weer aan volgens schedule.
Kortom: de schedule functie werkt zeg maar voor 50% (wel uit, niet aan).

Quote

RobEdith schreef:

Heb vanmorgen weer wat ontdekt. Ik heb het modem zo ingesteld, dat 's-nachts de WiFi uitgeschakeld wordt en 's-ochtends om 06.00 uur weer wakker wordt. Vanmorgen werd ie dus niet wakker en bleef staan knipperen, dat de WiFi nog niet actief was. Heb vervolgens de spanning eraf en er weer op moeten zetten.



Hoi Richard,

Tot nu toe heb ik deze issue 1 keer meegemaakt.

Gaat sindsdien elke ochtend weer uit zichzelf aan.


Bij ons wordt het gebruikt op het gastnetwerk, waar de kinderen mee verbonden zijn. Naar mijn ervaring, en soms tot verdriet van de kinderen, werkt het prima. Verschil is dat het hier over het gastnetwerk gaat maar of dat verschil maakt?
 
Marcel
Nu krijgt mijn broer ook nog een 7581 van Xs4all en gelukkig ben ik nu tot de tanden gewapend tegen het 7581 geweld.

Zet mijn helm alvast op en doe de Beta Plus firmware in mijn holster. ;-)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie