obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
richard01
Vraagje: zijn er net als bij de FRITZ!Box 7360 meerdere versies van de FB7581 in omloop?
Is de FB 7581 in de tijd gezien aangepast en wordt er nu een v2 versie uitgeleverd (waar de problemen uit zijn)?


Quote

Prutser schreef:

Quote

hansvandermeer schreef:

Quote

Marcel schreef:

Onder welk deurtje zit een werkende 7581:

https://xmas.avm.de/nl/


Mijn deurtje. Geen crc fouten, geen dect problemen, altijd up, werkende vpn, geen bonding, 80 down , 30 up, werkende 1750 repeater, werkende powerline. Foutloze tv ontvangst. Mis alleen nog mash. Het kan dus wel maar waarom wel bij mij.
Tja, dan vraag je je af of dat aan de 7581 ligt, aan de lijn, aan de DECT toestellen (Welke trouwens?) aardstralen, alu hoedjes of nog andere dingen. Ik snap het niet meer ...

Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
Prutser

Quote

richard01 schreef:

Vraagje: zijn er net als bij de FRITZ!Box 7360 meerdere versies van de FB7581 in omloop?
Is de FB 7581 in de tijd gezien aangepast en wordt er nu een v2 versie uitgeleverd (waar de problemen uit zijn)?


Goede vraag, op mijn werk deze week een net geïnstalleerde 7581 opengemaakt, de nummers op de print zijn identiek aan die van mij (ca 9 maanden oud). Zegt ook niet alles, maar ik denk dat er geen V2 is ...
 
Roger

Quote

richard01 schreef:

Vraagje: zijn er net als bij de FRITZ!Box 7360 meerdere versies van de FB7581 in omloop?
Is de FB 7581 in de tijd gezien aangepast en wordt er nu een v2 versie uitgeleverd (waar de problemen uit zijn)?
Het is best mogelijk dat er van de 7581 meerdere hardware revisies zijn (zoiets is bepaald niet ongebruikelijk). Zolang ze softwarematig niet verschillen zul je het denk ik alleen kunnen zien door de revisies van de printplaten te vergelijken. Van de 7360 verschilden de twee versies ook softwarematig (vandaar de _v2).
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Prutser

Quote

Roger schreef:

Quote

richard01 schreef:

Vraagje: zijn er net als bij de FRITZ!Box 7360 meerdere versies van de FB7581 in omloop?
Is de FB 7581 in de tijd gezien aangepast en wordt er nu een v2 versie uitgeleverd (waar de problemen uit zijn)?
Het is best mogelijk dat er van de 7581 meerdere hardware revisies zijn (zoiets is bepaald niet ongebruikelijk). Zolang ze softwarematig niet verschillen zul je het denk ik alleen kunnen zien door de revisies van de printplaten te vergelijken. Van de 7360 verschilden de twee versies ook softwarematig (vandaar de _v2).


Dat had te maken met de grotere flash in de V2 versie ... De nieuwe software is domweg te groot voor de V1 ...
 
misja
na maand of zes weer eens op deze pagina's gekeken en beetje verbaasd dat dezelfde verhalen zich blijven herhalen. bijna niet te doen om het allemaal te lezen want heel weinig nieuws.

na de eerste maanden en tot de laatste update was ik heel ongelukkig met de 7581 maar sindsdien ben ik heel blij. mijn oplossing is om Dect niet te gebruiken. ik kan daar geen nadeel aan bedenken anders dan een extra adapter voor gigaset ip basisstation dat doet alles wat ik wil en zonder ooit een storing.

onderhand lijkt me dat én wifi én dect teveel van het goede is voor (veel van) de 7581 en dat hoort niet maar is zo dus misschien niet doen (of inderdaad hardware aanpassen om interferentie te voorkomen maar heb ik echt geen zin in). mogelijk is uitschakelen van dect slechte oplossing als je fritz dect telefoons hebt maar ook dan is er een los basisstation mogelijk of je kiest ervoor om wifi uit te zetten en met een extern ap te werken. zo erg is het niet om niet alles in een apparaat te hebben.

ondertussen is mijn verbinding ongelofelijk snel in Amsterdam met ouderwetse koperdraadjes (en bonding) dus heel tevreden.

wel een nieuw issue wat ik nergens op het forum kan vinden dus dan hier maar inbreng omdat het hier lekker actief is hier dus wie weet:
als ik de fritzbox vraag om bij wegvallen van de dsl verbinding over te schakelen naar 4G Huawei dongle dan gebeurd dat niet. ik kan wel handmatig omschakelen. terugschakelen zodra de dsl weer opkomt werkt wel maar automatisch overnemen bij uitvallen van de dsl werkt volgens mij niet. iemand ervaring hiermee?
 
Robdea
ik heb ten einde raad een fritz 7490 gekocht bij de fritzshop en het dectprobleem is opgelost.
De 7581 heb ik platgestampt.
De rekening van de 7490 ga ik naar xs4all sturen met de vriendelijke groeten.
Rob
 
meppele

Quote

Robdea schreef:

ik heb ten einde raad een fritz 7490 gekocht bij de fritzshop en het dectprobleem is opgelost.
De 7581 heb ik platgestampt.
De rekening van de 7490 ga ik naar xs4all sturen met de vriendelijke groeten.
Rob

Heb de mijne (nog) niet in elkaar gestampt maar hij staat wel werkloos in een hoekje. Mijn eigen (op marktplaats) gekochte 7360 draait weer als een zonnetje en zonder problemen, duidelijke gesprekken, prima geluid. Mis nu alleen de 5-Ghz en de mogelijkheid tot bonding (heb ik overigens toch niet, de wijkkast staat in de straat, maar de verbinding loopt niet door tot in mijn huis). Verder draait alles veel en veel beter dan met de 7581. Nu nog proberen om mijn max. speed van 21/1,5 Mbit te verdubbelen, daar zou ik al hééééél blij mee zijn!! Terug naar Ziggo kan natuurlijk ook, dit hebben de buren ook gedaan en hebben tegen minder geld nu een stabiele 40/4 verbinding via de coax, tja .....
eggie.
Gewijzigd door meppele op 07 december 2017, 00:23
 
tubejack
Zolang de straatkast bij jou in de buurt, niet geüpgraded wordt naar een actieve, wordt het niet sneller.

Waar die kast staat en wat de mogelijkheden zijn vind je hier https://vvdsl.robinflikkema.nl/straat...kasten.php
Daar moet je alleen de 4 cijfers van je postcode intypen.
 
Marcel
Met de aanvulling dat bonding ook mogelijk is vanuit de centrale (MDF) mits die daar geschikt voor gemaakt is. Je moet dan over op de 7581 als BVDSL (bonding) mogelijk is.
 
tubejack

Quote

Marcel schreef:

Met de aanvulling dat bonding ook mogelijk is vanuit de centrale (MDF) mits die daar geschikt voor gemaakt is. Je moet dan over op de 7581 als BVDSL (bonding) mogelijk is.


Op zijn postcode en huisnummer is geen bonding mogelijk......
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie