obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
fmrama
Ik zie in de 7581 dat mijn iphone en ipad via LAN aan de fritz gekoppeld zit. Rara? Andere ipad wifi.
 
ericje
Ik heb nu vanaf oktober ellende gehad met de 7581 via glasvezel. Deze kreeg ik na mijn verhuizing. Voor mijn verhuizing had ik een 7490 en waren er geen issues. Ik werk veel thuis mbv een cisco vpn client, de verbinding viel meerdere malen per uur weg. xs4all heeft eerder geprobeerd op basis van wifi aanpassingen het beter te maken, maar dat had geen effect. De storingen waren er niet alleen via wifi, maar ook bedraad.
Nu heb ik een 7490 in bruikleen en alle ellende is weg.
Wanneer gaan xs4all EN avm nu toegeven dat de 7581 een brak modem is?
 
Prutser

Quote

ericje schreef:

Ik heb nu vanaf oktober ellende gehad met de 7581 via glasvezel. Deze kreeg ik na mijn verhuizing. Voor mijn verhuizing had ik een 7490 en waren er geen issues. Ik werk veel thuis mbv een cisco vpn client, de verbinding viel meerdere malen per uur weg. xs4all heeft eerder geprobeerd op basis van wifi aanpassingen het beter te maken, maar dat had geen effect. De storingen waren er niet alleen via wifi, maar ook bedraad.
Nu heb ik een 7490 in bruikleen en alle ellende is weg.
Wanneer gaan xs4all EN avm nu toegeven dat de 7581 een brak modem is?


En dat is dan weer het rare, ik gebruik dezelfde anyconnect client van Cisco in combinatie met WiFi op de 7581 en dat gaat letterlijk nooit mis. Echt nooit. Maar net zoals Dect bij sommigen vlekkeloos werkt, is dat bij mij (en veel anderen) zenuwslopend. Al die klachten lijken een soort van random, tamelijk ongrijpbaar allemaal. Maar een topper zal het nooit meer worden vrees ik.
 
tubejack
Het verschil is hier: glasvezel versus DSL
 
obx

Quote

Prutser schreef:

Quote

ericje schreef:

Ik heb nu vanaf oktober ellende gehad met de 7581 via glasvezel. Deze kreeg ik na mijn verhuizing. Voor mijn verhuizing had ik een 7490 en waren er geen issues. Ik werk veel thuis mbv een cisco vpn client, de verbinding viel meerdere malen per uur weg. xs4all heeft eerder geprobeerd op basis van wifi aanpassingen het beter te maken, maar dat had geen effect. De storingen waren er niet alleen via wifi, maar ook bedraad.
Nu heb ik een 7490 in bruikleen en alle ellende is weg.
Wanneer gaan xs4all EN avm nu toegeven dat de 7581 een brak modem is?


En dat is dan weer het rare, ik gebruik dezelfde anyconnect client van Cisco in combinatie met WiFi op de 7581 en dat gaat letterlijk nooit mis. Echt nooit. Maar net zoals Dect bij sommigen vlekkeloos werkt, is dat bij mij (en veel anderen) zenuwslopend. Al die klachten lijken een soort van random, tamelijk ongrijpbaar allemaal. Maar een topper zal het nooit meer worden vrees ik.


Ik gebruik ook de cisco anyconnect client (v4.5) die connect met een Cisco 5500 ASA, zowel bedraad als draadloos. Ook heb ik de openconnect linux client geprobeerd met hetzelfde euvel. Ik heb zeker ook onderbrekingen. Wel met de volgende mitsen en maren:

  • De onderbreking houdt aan tot deze handmatig is opgeheven door een reconnect van de anyconnect client, of fysiek het netwerk in en uit pluggen, je wifi aan en uit etc.
  • De onderbreking lijkt vooral het HTTP(S) en SMB verkeer te treffen, dingen als connecten met een remote machine blijven werken, en bestaande RDP verbindingen met machines blijven in stand.
  • Er is helemaal niks terug te vinden in de logging van de anyconnect client, sterker er wordt zelfs geen disconnect getoond.
  • Aan de VPN Gateway kant is in de Cisco ASA ook helemaal niets te zien, die denkt ook dat de verbinding nog up is.
  • Voor mij is er een workaroud. Zet bv een website in je remote network op autorefresh in een lokale browser als de verbinding nog 100% werkt, en de onderbrekingen stoppen. Het kan zijn dat sommige mensen die geen problemen rapporteren stiekum al zoiets bewust of onbewust doen. Zorg ervoor dat iets vanaf je client een continue stroom http requests afschiet naar het remote netwerk.


VPN is geen eenvoudig protocol, maar ik dicht Cisco toch iets meer kennis toe op dit gebied dan AVM. Dus ik denk dat de FB7581 iets niet helemaal goed doet bij VPN passtrough / encapsulatie icm resumen van een idle connectie. Ik zou graag willen weten wat precies maar ik heb AVM al meer als een jaar geleden logs toegestuurd over dit probleem en tot op heden geen reactie.
 
RuudvanMunster
Misschien is het een goed idee om je problemen met de 7581 ook te melden op het forum van de Consumentenbond: https://community.consumentenbond.nl/computers-elektronica-5/xs4all-pair-bonding-fritz-box-7581-problemen-16357.
De medewerker van CB die dit forum bijhoudt, zit er bovenop, zowel op het onderwerp als XS4ALL en AVSM. Ik heb de indruk dat het helpt.
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
ericje
Ik heb het ook gemeld bij de CB. En ga vandaag een klacht indienen bij de geschillencommissie.
 
tubejack

Quote

RuudvanMunster schreef:

Misschien is het een goed idee om je problemen met de 7581 ook te melden op het forum van de Consumentenbond: https://community.consumentenbond.nl/computers-elektronica-5/xs4all-pair-bonding-fritz-box-7581-problemen-16357.
De medewerker van CB die dit forum bijhoudt, zit er bovenop, zowel op het onderwerp als XS4ALL en AVSM. Ik heb de indruk dat het helpt.


Dat lijkt te helpen Ruud.

Ik heb net de helpdesk van XS4ALL gebeld. Als ik het goed begrepen heb is er vanaf december is een lijst gemaakt van mensen die dit probleem hadden. Alleen binnen DIE groep is een selectie gemaakt van gebruikers die deze nieuwe versie als test krijgen. Bewust een beperkte groep. Als die positief is dan kan iedereen hem installeren.

Wijzelf hebben al vanaf februari 2017 problemen met bellen, maar staan helaas niet op die lijst.
 
loekf

Quote

ericje schreef:

Ik heb het ook gemeld bij de CB. En ga vandaag een klacht indienen bij de geschillencommissie.


Ben vorig jaar ook met TROS Radar etc. bezig geweest, maar nul komma nul interesse. XS4ALL management is net die Iraakse persvoorlichter uit de jaren 80.

Komt er nu na meer dan een jaar de moeder aller firmwares ? 7581 is en blijft een hobby project van AVM voor XS4ALL, omdat zij zo nodig een modem wilde hebben van AVM die pair bonding en 5GHz doet.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
ericje
En dat is het nou net.. Ik heb glasvezel en heb niets aan de pairbonding... Hoe simpel zou het zijn om mij een andere router te geven en daarmee mijn problemen op te lossen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie