obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack

Quote

ericje schreef:

En dat is het nou net.. Ik heb glasvezel en heb niets aan de pairbonding... Hoe simpel zou het zijn om mij een andere router te geven en daarmee mijn problemen op te lossen?


Hoe simpel is het om zelf, een ander modem te kopen Eric? Als ik geen pair-bonding had, had ik dat allang gedaan.
 
ericje
Dat is ook niet zo moeilijk. Maar ik betaal xs4all voor een dienst met werkend modem, dus verwacht ik van xs4all een werkend modem
 
tubejack

Quote

ericje schreef:

Dat is ook niet zo moeilijk. Maar ik betaal xs4all voor een dienst met werkend modem, dus verwacht ik van xs4all een werkend modem


Eric ik snap je 100%. Maar de term "werkend" is natuurlijk ruim uit te leggen. Je kunt het beperken tot de standaard diensten van je provider. Alles wat het meer kan is meegenomen. Mijn jongste heeft ook glas van XS4ALL en een 7490 werkt inderdaad uitstekend.
 
ericje
Dat is ook niet zo moeilijk. Maar ik betaal xs4all voor een dienst met werkend modem, dus verwacht ik van xs4all een werkend modem
 
fmrama
Dan kun je ook wel een dectcentrale erbij kopen. Probleem opgelost!
 
loekf

Quote

tubejack schreef:

Quote

ericje schreef:

Dat is ook niet zo moeilijk. Maar ik betaal xs4all voor een dienst met werkend modem, dus verwacht ik van xs4all een werkend modem


Eric ik snap je 100%. Maar de term "werkend" is natuurlijk ruim uit te leggen. Je kunt het beperken tot de standaard diensten van je provider. Alles wat het meer kan is meegenomen. Mijn jongste heeft ook glas van XS4ALL en een 7490 werkt inderdaad uitstekend.


Je hebt volgens mij het recht om bv. de maandelijkse machtiging stop te zetten als een provider niet in staat is om de beloofde diensten te leveren. Vraag is idd wat die diensten zijn waarvoor je betaalt.

Meerdere reboots per dag, uitvallende WIFI etc. die vooral in H1 vorig jaar optraden met dit modem kun je rustig als het niet leveren van diensten beschouwen. Wat dat betreft zijn we te aardig voor XS4ALL geweest.

Iets als VOIP en DECT is een ander verhaal. AVM modems kunnen als DECT basis station gebruikt worden, maar denk dat XS4ALL dit niet als een standaard dienst ziet. Je kunt altijd een RJ11 kabel achter in prikken en en externe DECT gebruiken... wat waarschijnlijk hele "volksstammen" doen.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
tubejack

Quote

loekf schreef:

Quote

tubejack schreef:

Quote

ericje schreef:

Dat is ook niet zo moeilijk. Maar ik betaal xs4all voor een dienst met werkend modem, dus verwacht ik van xs4all een werkend modem


Eric ik snap je 100%. Maar de term "werkend" is natuurlijk ruim uit te leggen. Je kunt het beperken tot de standaard diensten van je provider. Alles wat het meer kan is meegenomen. Mijn jongste heeft ook glas van XS4ALL en een 7490 werkt inderdaad uitstekend.


Je hebt volgens mij het recht om bv. de maandelijkse machtiging stop te zetten als een provider niet in staat is om de beloofde diensten te leveren. Vraag is idd wat die diensten zijn waarvoor je betaalt.

Meerdere reboots per dag, uitvallende WIFI etc. die vooral in H1 vorig jaar optraden met dit modem kun je rustig als het niet leveren van diensten beschouwen. Wat dat betreft zijn we te aardig voor XS4ALL geweest.

Iets als VOIP en DECT is een ander verhaal. AVM modems kunnen als DECT basis station gebruikt worden, maar denk dat XS4ALL dit niet als een standaard dienst ziet. Je kunt altijd een RJ11 kabel achter in prikken en en externe DECT gebruiken... wat waarschijnlijk hele "volksstammen" doen.


Als een provider niet de diensten kan verlenen die het beloofd, kun je volgens mij opzeggen. Dat kan Eric ook nog doen. Een ander modem afdwingen dan standaard geleverd wordt lijkt me lastig. Bij andere providers kan of mag je niet eens een ander modem aansluiten. Dat wordt wel eens vergeten...

Wat VOIP betreft zit ik er anders in. Op alle voorgaande en nieuwe Fritzboxen werkt het, behalve de 7581. En tot voor kort stond daar ook uitgebreide info over op de site van XS4ALL.

Ikzelf heb een extra Fritzbox gekocht en achter de 7581 aangesloten als DECT station. Dat werkt behoorlijk, maar lang niet zo handig dan als de DECT functies in de 7581 zouden werken.

Verder wacht ik af, ook de Consumenten Bond zit er nu bovenop. Ik ga van het mooie weer genieten. Bye-happy
Gewijzigd door tubejack op 21 februari 2018, 12:23
 
rembert
Bij xs4all krijg je diensten en al die diensten werken naar behoren. Plak je met een RJ11 kabeltje een externe DECT-set achter je Fritz-Box dan werkt de telefoon-dienst goed. Je koopt voor de prijs van 1 AVM C5 telefoon zo'n stralingsarme Gigaset DECT set met drie toestellen. Ik heb naast zo'n gigaset ook een AVM C5 telefoon, heel mooi. Deze gekoppeld met de 7581: werkt best ok totdat het DECT probleem plotseling de kop op steekt: reboot modem en het werkt weer een tijdje.

De internet-dienst is stabiel, stabieler dan die ooit is geweest met eerdere Fritzbox modems. Ook veel ervaring met andere modems en die zijn veelal een stuk beroerder. Maar, ik heb wel meerdere Gideon medewerkers en twee KPN-ers over de vloer gehad, de laatste is gebleven tot alle test-grafiekjes perfect waren voor beide kabelparen (de binnenkomende kabelboom was op dat moment 30 cm ingekort). Dus met al die andere modems zal het nu vast ook beter werken.

VPN werkt ook prima maar dat is geen specifieke dienst van XS4All.
Televisie werkt ook gewoon goed. Dat ik af en toe problemen heb komt doordat mijn AVM Powerline spul moeite heeft met de belabberde bekabeling bij mij in huis. Andere merken (NetGear, TP-Link, Devolo) geprobeerd: was een stuk beroerder.

Al met al, de diensten van XS4All zijn in orde. Het modem levert echter niet wat AVM beweert dat het moet leveren: stabiele DECT. Maar da's dus geen XS4All dienst. XS4All levert tegenwoordig die 1750E WiFi versterker erbij. Die werkt bij mij niet lekker met mijn 7581: ik moet dagelijks rebooten (meerdere 1750E apparaten geprobeerd, met allen exact zelfde probleem, dus of firmware 1750E is niet ok of 7581 is niet ok). Wat dit betreft heb ik mijn hoop gevestigd op de komende Mesh-update voor de 7581. Die laat nog op zich wachten al heeft AVM op 12 feb nog beloofd dat die update er zeker aan komt, inclusief DECT update.

Als het na die update nog steeds niet goed werkt, dan ga ik wel weer met XS4All in gesprek met als inzet vervanging van de 7581. Pair bonding gebruik ik niet.

En ik hoop dat AVM hiervan leert: kom niet op de markt met producten die niet goed getest zijn. Lanceer producten pas als ze echt klaar zijn. Maar AVM lijkt wat hardleers: de eerste WLAN repeaters van AVM waren ook al zo'n rampzalig product.
 
ericje
Zojuist ben ik teruggebeld door xs4all. Ze kunnen nu wel een ander modem leveren, het wordt een 5490. Het heeft even geduurd, enkele uren boze telefoontjes, maar ik heb vertrouwen in een goede oplossing van mijn probleem. Dit is de service die ik van xs4all gewend ben.
 
Gondelier

Quote

ericje schreef:

Zojuist ben ik teruggebeld door xs4all. Ze kunnen nu wel een ander modem leveren, het wordt een 5490. Het heeft even geduurd, enkele uren boze telefoontjes, maar ik heb vertrouwen in een goede oplossing van mijn probleem. Dit is de service die ik van xs4all gewend ben.


@ericje Graag gedaan Ericje.
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie