obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
diedvdyk
De Fritzbox 7490 moest echt terug dus maar via Marktplaats een Fritzbox 7360 V1 aangeschaft voor mijn FritzFon's.
Iemand op de hoogte van de laatste status van de 50446 Plus versie ?
Ik zie er weinig over in de nieuwsgroepen die ik volg.
Geen nieuws is goed nieuws ?
Glasvezel en Televisie via Ubiquiti Edgerouter Lite
Alleen nog Voip en Dect via FRITZ!Box 7581 !
 
jabesse
Afgelopen nacht spontaan gereboot. Misschien is dat de “fix” om DECT te laten werken. ;-)
 
ReneX
Ik zie een nieuwe beta; 06.85-50446 (20 minuutjes oud ... dus vast nog niemand die er ervaring mee heeft Smile)

https://service.avm.de/downloads/beta/fritzbox-7581/other/

Aanvulling: ik zie dat deze versie al eerder bij een aantal gebruikers was uitgerold .. dus nu ook voor de rest beschikbaar

Improvements in FRITZ!OS 06.85-50446

- fixed: sporadically occuring distortion of the SIP audiostream
- fixed: Gigaset telephones sometimes do not ring or never ring
 
tubejack
06.85-50446 PLUS. Draait hier al een aantal weken. Maar mooi dat deze beta nu vrijgegeven is Smile
 
RuudvanMunster
Sinds 21 februari gebruik ik mijn 7490 achter de 7581 voor DECT en WIFI. Sindsdien heb ik perfecte telefonie en beduidend beter WIFI.
Ongeveer eens per 5 dagen krijgt de 7490 opnieuw een IP adres toegekend vanuit de 7581. Het verschijnsel lijkt een beetje op wat er gebeurde voor ik de 7490 er tussen zette. Toen had ik regelmatig dat de tablets aan de muur hun WIFI verbinding waren kwijtgeraakt en die niet meer was hersteld. Ik moest de tablets dan steeds opnieuw aanmelden. Nu ze aan de 7490 gekoppeld zijn treedt dat niet meer op. Omdat er hier soms sprake is van WIFI problemen met de 7581 vraag ik me af of dat geen DHCP probleem is in de 7581. Soms raken labtops die vast zijn aangesloten op de 7581 ook hun verbinding kwijt, zonder dat de verbinding fysiek weg is. Ik moet dan rebooten om opnieuw een IP adres te krijgen. (Dat moest met die tablets ook).
Herkent iemand hier iets in? Wie heeft suggestie om dit eventueel met een netmonitor te diagnosticeren?
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
Prutser

Quote

RuudvanMunster schreef:

... Omdat er hier soms sprake is van WIFI problemen met de 7581 vraag ik me af of dat geen DHCP probleem is in de 7581. Soms raken labtops die vast zijn aangesloten op de 7581 ook hun verbinding kwijt, zonder dat de verbinding fysiek weg is. Ik moet dan rebooten om opnieuw een IP adres te krijgen. (Dat moest met die tablets ook).
Herkent iemand hier iets in? Wie heeft suggestie om dit eventueel met een netmonitor te diagnosticeren?


Vandaag de hele dag thuisgewerkt, draadloos op de 7581 met de Dell laptop van het werk. En dat gaat vlekkeloos (ik draaide de laatste firmware VOOR de PLUS versie, weet niet meer welke, heb net een halfuur geleden die Plus versie er in gezet), dus ik vrees dat ik je hier niet verder mee kan helpen, behalve dat ik als vuistregel heb dat alles waar een RJ45 stekker in past, ik in principe bedraad wil aansluiten. Tweede vuistregel is dat alles wat bedraad wordt aangesloten een vast IP adres heeft. Mijn 7490 is dan ook bedraad aangesloten op de 7581 met een vast IP nummer en dat draait al vele maanden prima, ook met DECT op de 7490. Die tip kan ik je dan ook meegeven. Ook dochterlief werkt met haar laptop draadloos op de 7581 zonder issues. En met d'r telefoon neemt ze elke dag het volledige internet door. Als jij denkt dat het internet traag is, komt dat hoogstwaarschijnlijk door haar. En dat gaat ook prima zonder haperen (Sony XA Ultra).

Een andere optie: Is er iets in het huis wat veel sessies tegelijk opzet (lees: Torrents)? Nooit gehoord dat de FB daar last van heeft, maar het zal de eerste niet zijn die daardoor onderuit gaat.
 
zaza2002

Quote

Prutser schreef:

Quote

RuudvanMunster schreef:

... Omdat er hier soms sprake is van WIFI problemen met de 7581 vraag ik me af of dat geen DHCP probleem is in de 7581. Soms raken labtops die vast zijn aangesloten op de 7581 ook hun verbinding kwijt, zonder dat de verbinding fysiek weg is. Ik moet dan rebooten om opnieuw een IP adres te krijgen. (Dat moest met die tablets ook).
Herkent iemand hier iets in? Wie heeft suggestie om dit eventueel met een netmonitor te diagnosticeren?


Vandaag de hele dag thuisgewerkt, draadloos op de 7581 met de Dell laptop van het werk. En dat gaat vlekkeloos (ik draaide de laatste firmware VOOR de PLUS versie, weet niet meer welke, heb net een halfuur geleden die Plus versie er in gezet), dus ik vrees dat ik je hier niet verder mee kan helpen, behalve dat ik als vuistregel heb dat alles waar een RJ45 stekker in past, ik in principe bedraad wil aansluiten. Tweede vuistregel is dat alles wat bedraad wordt aangesloten een vast IP adres heeft. Mijn 7490 is dan ook bedraad aangesloten op de 7581 met een vast IP nummer en dat draait al vele maanden prima, ook met DECT op de 7490. Die tip kan ik je dan ook meegeven. Ook dochterlief werkt met haar laptop draadloos op de 7581 zonder issues. En met d'r telefoon neemt ze elke dag het volledige internet door. Als jij denkt dat het internet traag is, komt dat hoogstwaarschijnlijk door haar. En dat gaat ook prima zonder haperen (Sony XA Ultra).

Een andere optie: Is er iets in het huis wat veel sessies tegelijk opzet (lees: Torrents)? Nooit gehoord dat de FB daar last van heeft, maar het zal de eerste niet zijn die daardoor onderuit gaat.


Hier 7581 wel voor de WiFi. Ik herken de problemen eigenlijk (ook) niet. Sinds oktober gebruik ik een Fingbox die logs gemakkelijk toegankelijk maakt. Ik zie geen onderbrekingen van de verbindingen van permanent aangesloten apparaten zoals een Canary, Thermosmart en 5 LifX lampen.
DECT wordt verzorgd door een 7360.
 
Roger

Quote

ReneX schreef:
Improvements in FRITZ!OS 06.85-50446
Ik heb 6.85-50446 inmiddels ook draaien. Een paar minuten na de reboot hield de GUI ermee op: wel verbinding, geen antwoord. Een tweede reboot loste dat op.

Quote

ReneX schreef:
- fixed: sporadically occuring distortion of the SIP audiostream
Een eerste gesprek was positief. Vroeger had ik altijd last van wat getik tijdens een gesprek, nu klonk het helder (wat matcht met de observaties van tubejack). Ik vraag mij af of de release note klopt: tijdens een gesprek via FON1 had ik nooit last van die 'distortion'. Maar misschien trad dit alleen op i.c.m. DECT. Voorlopig ziet het goed uit.

Quote

ReneX schreef:
- fixed: Gigaset telephones sometimes do not ring or never ring
Hier had ik ook last van. Tot nu toe rinkelen de via DECT gekoppelde gigasetjes vrolijk bij elk inkomend gesprek.

AVM blijkt overigens ergens tussen v6.54 en nu ook het probleem van verkeerde namen voor de LAN-poorten te hebben opgelost. Helaas kun je daar alleen van genieten door een factory reset te doen en alles met de hand opnieuw in te richten. Een configuratiebackup terug zetten na de factory reset werkt niet. Ik had het op xs4all.general gelezen en het blijkt te kloppen. De verwisselde FON-poort namen hebben ze dan weer niet in orde gemaakt. Klumpkesclub...
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
RuudvanMunster

Quote

Prutser schreef:

Quote

RuudvanMunster schreef:

... Omdat er hier soms sprake is van WIFI problemen met de 7581 vraag ik me af of dat geen DHCP probleem is in de 7581. Soms raken labtops die vast zijn aangesloten op de 7581 ook hun verbinding kwijt, zonder dat de verbinding fysiek weg is. Ik moet dan rebooten om opnieuw een IP adres te krijgen. (Dat moest met die tablets ook).
Herkent iemand hier iets in? Wie heeft suggestie om dit eventueel met een netmonitor te diagnosticeren?


Vandaag de hele dag thuisgewerkt, draadloos op de 7581 met de Dell laptop van het werk. En dat gaat vlekkeloos (ik draaide de laatste firmware VOOR de PLUS versie, weet niet meer welke, heb net een halfuur geleden die Plus versie er in gezet), dus ik vrees dat ik je hier niet verder mee kan helpen, behalve dat ik als vuistregel heb dat alles waar een RJ45 stekker in past, ik in principe bedraad wil aansluiten. Tweede vuistregel is dat alles wat bedraad wordt aangesloten een vast IP adres heeft. Mijn 7490 is dan ook bedraad aangesloten op de 7581 met een vast IP nummer en dat draait al vele maanden prima, ook met DECT op de 7490. Die tip kan ik je dan ook meegeven. Ook dochterlief werkt met haar laptop draadloos op de 7581 zonder issues. En met d'r telefoon neemt ze elke dag het volledige internet door. Als jij denkt dat het internet traag is, komt dat hoogstwaarschijnlijk door haar. En dat gaat ook prima zonder haperen (Sony XA Ultra).

Een andere optie: Is er iets in het huis wat veel sessies tegelijk opzet (lees: Torrents)? Nooit gehoord dat de FB daar last van heeft, maar het zal de eerste niet zijn die daardoor onderuit gaat.


Ik hanteer dezelfde policies: zowel t.a.v. vast bedraad als vaste IP adressen. Zij het dat ik die in de 7581 als vast ip adres aanmerk. Alleen bij uitzondering op het apparaat zelf. Zo ook de 7490, die via poort 2 met vast IP adres op de 7581 zit. Torrents gebruik ik niet. Ik heb wel 8 AXIS IP camera's in gebruik. Er is dus wel regelmatig video verkeer over het netwerk.
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
tubejack
Ruud moet bij een extra Fritzbox achter de 7581 niet poort 1 gebruikt worden van die extra box? (7490)

Je kunt ontzettend veel, naar eigen inzicht instellen. De lease tijd van DHCP staat b.v. bij mij op 10 dagen.
Je kunt per apparaat het zo instellen dat het van DHCP altijd hetzelfde IP-adres krijgt als de lease tijd verlopen is.

Bij mij hebben servers vaste IP-adressen, buiten de DHCP reeks om natuurlijk. Verder is het m.i. het beste als maar 1 apparaat als DHCP server werkt. Dus niet de 7581 en 7490 élk voor zich, dan wordt het een rommeltje.

Bij 2 aparte subnetten heb je daar natuurlijk weer geen last van m.a.w. 192.168.178.x voor
de 7581 en 192.168.188.x voor de apparaten die met de 7490 communiceren. M.i. standaard als je die via poort 1 aansluit. Tenminste de 7369 die ik voorheen voor DECT aangesloten had werkte zo.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie