obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Roger

Quote

RuudvanMunster schreef:
En voor de meesten van ons: voorkomen in een gat te vallen omdat we niets meer te testen zouden hebben....
En wat denk je van het gat dat ontstaat als de 7583 de 7581 opvolgt, en de 7581 daarom uit productie gaat en geen updates meer krijgt??
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack

Quote

Prutser schreef:

Quote

Neemt niet weg dat XS4ALL er goed aan zou doen iets te bedenken van een sympathiek gebaar naar die paar klanten die zo'n last hebben gehad van het 7581 gedoe...


Testkonijn met die komende 7583? Nee wacht ... Shock Wat zou nou leuk, ludiek en nog sympathiek ook zijn voor iedereen hier?


Goeie 1 april grap Grin
 
tubejack

Quote

RuudvanMunster schreef:
En voor de meesten van ons: voorkomen in een gat te vallen omdat we niets meer te testen zouden hebben....


Moet dat niet zijn: "Niets meer te klagen hebben" Argue
 
RuudvanMunster

Quote

tubejack schreef:

Quote

RuudvanMunster schreef:
En voor de meesten van ons: voorkomen in een gat te vallen omdat we niets meer te testen zouden hebben....


Moet dat niet zijn: "Niets meer te klagen hebben" Argue


Sorry, maar dat is me toch te negatief. Misschien dat er mensen klagen om te klagen. Ik vind dat als er hier werd geklaagd, dat wel terecht was.
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
tubejack

Quote

RuudvanMunster schreef:
Sorry, maar dat is me toch te negatief. Misschien dat er mensen klagen om te klagen. Ik vind dat als er hier werd geklaagd, dat wel terecht was.


Ikzelf, heb niets meer te klagen Ruud Bye-happy In principe werkt hier nu alles. Een extra Fritz box die ik tot voor kort als DECT station gebruikte (en zelf 2e hands gekocht heb) is niet meer nodig. Het vorige modem een 7369 is allang retour naar XS om andere gebruikers te helpen.

Bugs zitten er vast nog in. Zeker in functies die ik zelf niet gebruik of nog niet geprobeerd heb.
 
Gondelier

Quote

ericje schreef:

Ik heb na lang zeuren aan de telefoon, berichten plaatsen in dit forum, berichten plaatsen bij de consumentenbond en dreigen met de rechtsbijstand uiteindelijk een telefoontje van xs4all gehad met de mededeling dat ze mij een 5490 konden sturen. Dat heb ik gedaan en sindsdien zijn mijn (vooral Cisco VPN client) issues voorbij.


Volgens mij lees jij je prive berichten niet (van 20 februari 2018).Shock
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
japio
Had de laatste firmware er nog niet op. Telefoon ging weer een tijdje goed. Vanmorgen verrast met een nieuwe update.
japio voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
tubejack
Dat is de laatste versie 06.85-50446 PLUS. Waarschijnlijk heeft XS4ALL die er op gezet.
 
RuudvanMunster

Quote

tubejack schreef:

Dat is de laatste versie 06.85-50446 PLUS. Waarschijnlijk heeft XS4ALL die er op gezet.


Ook hier sinds vannacht 06.85-50446 PLUS. Ongevraagd. Ik had m.b.t. automatische updates aanstaan te worden gewaarschuwd en installeren indien noodzakelijk (optie 2). Ik had aan XS4ALL aangegeven dat ik NIET in aanmerking wilde komen voor deze beta om nog even door te gaan met de 7581-7490 combinatie. Of XS4ALL heeft besloten dat het toch maar wel moest, of AVM verspreid deze update nu als een noodzakelijk update aan alle 7581 gebruikers. In dat geval neem ik aan dat het geen beta meer is. Of ben ik dan te optimistisch?

De 7581 lijkt nergens te zeggen dat het nog een beta is.
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
RuudvanMunster
Eerder had ik hier gemeld dat mijn 7490 achter de 7581 steevast iedere 5 dagen opnieuw een IP adres kreeg toegekend. Weliswaar hetzelfde, want in de DHCP instellingen op de 7581 had ik de 7490 een vast adres gegeven. N.a.v. jullie adviezen hier heb ik die instelling aangepast en de 7490 zelf op een vast IP adres ingesteld. Dat lijkt te werken. De 5 daagse aanpassing is gestopt.

Dat leidt voor mij wel tot de voorlopige conclusie dat de DHCP van de 7581 het kennelijk nodig vindt elke 5 dagen opnieuw een IP adres toe te kennen, ook aan apparaten die 7/24 aan staan. Dat blijf ik raar vinden en ook wel een illustratie van het feit dat de 7581 slordig in elkaar is getimmerd.
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie