obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
japio

Quote

japio schreef:

Had de laatste firmware er nog niet op. Telefoon ging weer een tijdje goed. Vanmorgen verrast met een nieuwe update.


Na de gepushte firmware opeens weer allemaal klachten van 'de andere kant' over gekraak op de lijn voor zover ze mij konden verstaan. Na 3 keer opnieuw bellen was het goed. Maar de volgende dag weer problemen.
eerst maar weer eens een reboot dan.
 
loekf

Quote

t541hoo schreef:

Ik heb XS4ALL all gevraagd waarom ze bij mij deze 6.85-PLUS BETA op twee aansluitingen hebben gepusht. Ik gebruik geen DECT en wil weten waarom er nu ineens een BETA op deze modems staat.


Heb je ooit contact gehad met XS4ALL over de 7581 ?

Vorig jaar toen het echt drama was was er een lijst met modems waar ze betas naar pushte. Bv. via xs4all.adsl kon je contact krijgen met XS4ALL medewerkers die deze lijst beheerden. Ik was klaar met de reboots waardoor ik toen een (non-public) beta kreeg via XS4ALL die (indertijd) een lapmiddel als watchdog timer uit had, om geen herstarts te krijgen bij software hiccups. De laatste officele, 6.85, kwam nadat ik hem zelf had geinstalleerd ook nog een keer via XS4ALL binnen. Maar daarna niet meer.

Ben er inderdaad ook niet blij mee dat ongevraagd firmwares worden gepushed. Misschien toch maar eens vinkje "allow provider to install updates" uitzetten.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
Roger
Het zal niemand verbazen dat AVM behalve productie builds en labor/beta builds ook nog interne builds maakt. Wel verrassend is dat deze zogenaamde Inhouse builds door iedereen kunnen worden gedownload en via de AVM update information service (JUIS) gevonden kunnen worden. Hiervoor heb je een Linux machine nodig en een shell script genaamd juis_check dat je hier kunt downloaden.

Om naar reguliere updates te zoeken gebruik je het commando

juis_check fritz.box
Om naar Inhouse builds te zoeken gebruik je het commando

juis_check fritz.box Public=0
En als je ook wilt zien wat dat script allemaal uitspookt, gebruik je het commando

juis_check --debug fritz.box Public=0
Het script haalt de benodigde gegevens van je Fritz!Box op via http://fritz.box/juis_boxinfo.xml. Als de Fritz!Box niet je DNS server is, dan kun je i.p.v. fritz.box het IP adres van je Fritz!Box gebruiken.

Wie de Duitse taal machtig is en wat tijd heeft, kan hier meer informatie vinden over het gebruik van het script.

Voor de 7581 is overigens geen Inhouse build beschikbaar.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
rembert

Quote

Roger schreef:

Het zal niemand verbazen dat AVM behalve productie builds en labor/beta builds ook nog interne builds maakt. Wel verrassend is dat deze zogenaamde Inhouse builds door iedereen kunnen worden gedownload en via de AVM update information service (JUIS) gevonden kunnen worden. Hiervoor heb je een Linux machine nodig en een shell script genaamd juis_check dat je hier kunt downloaden.

...


Mooie vondst! Meteen geprobeerd op een Mac.
Vanaf de AVM-server krijg ik inderdaad terug dat er voor de 7581 geen nieuwere versie beschikbaar is.
 
Prutser

Quote

Roger schreef:

Het zal niemand verbazen dat AVM behalve productie builds en labor/beta builds ook nog interne builds maakt. Wel verrassend is dat deze zogenaamde Inhouse builds door iedereen kunnen worden gedownload en via de AVM update information service (JUIS) gevonden kunnen worden. Hiervoor heb je een Linux machine nodig en een shell script genaamd juis_check dat je hier kunt downloaden.


Leuk!!! 7390/7490/7590 en 7581 geven allen geen inhouse build Sad
 
tubejack

Quote

Prutser schreef:

Leuk!!! 7390/7490/7590 en 7581 geven allen geen inhouse build Sad


Is dat zo erg dan? Think
 
Prutser

Quote

tubejack schreef:

Quote

Prutser schreef:

Leuk!!! 7390/7490/7590 en 7581 geven allen geen inhouse build Sad


Is dat zo erg dan? Think


Nee, uiteraard niet. Maar het is altijd leuk om te spelen met nieuwe versies Smile Zelfde vraag waarom ik altijd mijn Bios update terwijl alles werkt. Omdat het kan Smile
 
tubejack

Quote

Prutser schreef:
Nee, uiteraard niet. Maar het is altijd leuk om te spelen met nieuwe versies Smile Zelfde vraag waarom ik altijd mijn Bios update terwijl alles werkt. Omdat het kan Smile


Hmmm ja Think Dat had ik nog niet zolang geleden ook Wink
 
t541hoo
Jazeker heb ik maanden geleden contact met XS4ALL gehad. Niet over dect problemen maar over 5Ghz WiFi.

Maar al zou dat de trigger zijn om mij mogelijk van deze update te voorzien, dan nog wens ik niet ongevraagd en onaangekondigd een beta-versie op mijn voor de hele wereld bereikbare modem gepusht te krijgen.

Ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat AVM het providers niet eens toestaat om dat te doen.

Voor mijn ene zakelijke modem heb ik uiteraard de automatische update uit staan. Voor de twee door mij beheerde privé modems heb/had ik het aanstaan. Nu alleen nog op die van mijzelf (living on the edge Whistl)
 
RobEdith
Vanmiddag stopte de WiFi van de 7581 er zomaar mee. Via 4G verbinding even in de Fritz!Box gekeken of ik iets bijzonders zag, maar was niet het geval. WiFi intern even uit- en weer aanzetten, werkte in mijn geval niet. Vervolgens het "Event Log" gewist en voila, de WiFi was er weer. Het log was op 11 april gestart.

Nog meer mensen, met dezelfde ervaring?
Huidig modem : Fritz!Box 7581 (07.01) Mesh master
Router : Fritz!Box 4020 (07.01) Mesh repeater
Eerder gebruikt : Fritz!Box 7170, 7360
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie