obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Roger

Quote

RobEdith schreef:

Vanmiddag stopte de WiFi van de 7581 er zomaar mee. Via 4G verbinding even in de Fritz!Box gekeken of ik iets bijzonders zag, maar was niet het geval. WiFi intern even uit- en weer aanzetten, werkte in mijn geval niet. Vervolgens het "Event Log" gewist en voila, de WiFi was er weer. Het log was op 11 april gestart.

Nog meer mensen, met dezelfde ervaring?
Tot nog toe (gelukkig) niet. Heb je toevallig support data gegenereerd die je naar AVM kunt sturen?

Ik vind het wel een bizar fenomeen. Stopte de WiFi ermee omdat de event log (te) vol was? Of was de WiFi in een deadlock terecht gekomen en er door het wissen van de event log weer uit gekomen? Wie zal het zeggen Helpless
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
richard01
Er is wel een bug bekend (...) dat als je "Wireless LAN Schedule" hebt ingeschakeld de WLAN wel uit gaat maar niet meer aan. De exacte voorwaarden voor het optreden van deze bug weet ik niet.
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
RobEdith

Quote

Roger schreef:

Quote

RobEdith schreef:

Vanmiddag stopte de WiFi van de 7581 er zomaar mee. Via 4G verbinding even in de Fritz!Box gekeken of ik iets bijzonders zag, maar was niet het geval. WiFi intern even uit- en weer aanzetten, werkte in mijn geval niet. Vervolgens het "Event Log" gewist en voila, de WiFi was er weer. Het log was op 11 april gestart.

Nog meer mensen, met dezelfde ervaring?
Tot nog toe (gelukkig) niet. Heb je toevallig support data gegenereerd die je naar AVM kunt sturen?

Ik vind het wel een bizar fenomeen. Stopte de WiFi ermee omdat de event log (te) vol was? Of was de WiFi in een deadlock terecht gekomen en er door het wissen van de event log weer uit gekomen? Wie zal het zeggen Helpless


Heb "nog" geen support data gegeneerd. Voor zover ik weet, heb ik het een tijd geleden ook al eens een keer gehad, maar daarna niet meer. Ik maak gebruik van Wireless LAN Schedule. Ik merkte het op het moment, dat ik achter een pc zat, waar ik zag, dat de WiFi weg was.
Huidig modem : Fritz!Box 7581 (07.01) Mesh master
Router : Fritz!Box 4020 (07.01) Mesh repeater
Eerder gebruikt : Fritz!Box 7170, 7360
 
Prutser
Sinds de laatste 7581 update gaat er bij mij wat anders mis. Ik heb boven in het huis een 7390 staan die als WiFi repeater dienst doet, als IP client. Heeft een vast IP adres. Mijn zonnenpanelen WiFi ding, meldt zich op de 7390 en vraagt om een IP adres. De 7581 beantwoordde die normaal en het liep als een trein. Sinds de update worden IP pakketten verminkt van mijn zonnenpanelen doos. Gek genoeg geeft een vast IP nummer geen oplossing. Het enige wat helpt is de 7390 inzetten als echte router met een ander netwerk segment, dan werkt het als een trein. Nog geen zin gehad om te zoeken met een sniffer waar dit nu precies door komt, maar het blijft in die zin wat rommelen. Dect moet ik wel zeggen, draait nu vanaf 27 maart als een zonnetje. Wink
 
tubejack
Hier eigenlijk helemaal geen problemen. De WiFi van de 7581 heb ik een aantal weken geleden uitgezet omdat één vast bekabelt strategisch neergezet AP station met de 1750E eigenlijk prima voldoet en het WiFi meer dan sterk genoeg is door het hele huis van boven naar beneden tot buiten in de tuin.

En dat met maar 25% zendvermogen. Voorheen gebruikte ik de schedule ook waarbij de 7581 master was en de 1750E zijn schema kreeg van de 7581. Werkt voorzover ik kan nagaan perfect ook met de laatste firmware. Ik heb het weer even aangezet, misschien krijg ik die bug dan ook. de 1750E krijgt van de 7581 een adres via DHCP en dat is altijd het 1e adres in de dhcp pool.

FRITZ!WLAN Repeater
Type of Connection:LAN Bridge
IPv4 address:192.168.178.21
FRITZ!OS: 06.93
 
tubejack
Even getest. Het WiFi gaat hier gewoon aan en uit volgens het schema. De 1750E die ik zo geconfigureerd had dat hij het schema van de 7581 kreeg doet precies hetzelfde. Bye-happy
 
loekf
Zag in het weekend dat de 7581 van m'n zus ook de laatste beta had geinstalleerd gekregen. Dus volgens mij is XS4ALL deze beta naar alle 7581s actief aan het uitrollen/pushen.

Blijft natuurlijk diep triest dat 1.5 jaar na de introductie van dit "fantastische" modem de meest stabiele en feature complete (??) versie nog steeds een beta is.

Kan aan de andere kant eigenlijk geen goeie reden verzinnen om zelf een 7590 te kopen, tenzij Apple in het najaar met bv. 802.11ax komt in z'n iPhones en AVM ineens met een 802.11ax modem komt. Hoewel... verwachting is dat 802.11ax pas in 2019/2020 komt (zie tweakers.net). Standaard is nog niet 100% rond.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
tubejack
Volgens je voet note, loop je een beetje achter met software versies LoekF Grin

Ik las op de xs4all nieuws server dat de volgende versie Nederlandstalig word.
Met dank aan Roger voor de tip.
https://service.avm.de/help/nl/FRITZ-...lfe_status


Maar ook 06.85-50446 PLUS draait hier al een tijd probleemloos.
 
loekf

Quote

tubejack schreef:

Volgens je voet note, loop je een beetje achter met software versies LoekF Grin

Ik las op de xs4all nieuws server dat de volgende versie Nederlandstalig word.
Met dank aan Roger voor de tip.
https://service.avm.de/help/nl/FRITZ-...lfe_status


Maar ook 06.85-50446 PLUS draait hier al een tijd probleemloos.


Duimen dan maar dat er nog ergens een knopje engels zit, want ik haat nederlandse menu's. Ben alleen bang dat het
wel zo gaat worden, omdat de 7581 exclusief voor de NLse markt is.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
meppele

Quote

tubejack schreef:

Volgens je voet note, loop je een beetje achter met software versies LoekF Grin

Ik las op de xs4all nieuws server dat de volgende versie Nederlandstalig word.
Met dank aan Roger voor de tip.
https://service.avm.de/help/nl/FRITZ-...lfe_status


Maar ook 06.85-50446 PLUS draait hier al een tijd probleemloos.
Wat DECT betreft hier ook, maar voor de rest? zie afbeelding. Dit ligt overigens niet aan de FB maar aan de lijn van KPN. Heb via de helpdesk XS verzocht vandaag uitsluitsel te geven over het vervolg- cq. hersteltraject. eggie
sorry, plaatje was een pdf, wordt hier niet geaccepteerd. Nog even omzetten naar jpg, deze dus, gistermorgen gemaakt.
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door meppele op 23 april 2018, 09:10
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie