obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
ericje
Niet gratis inderdaad, maar wel voor niets
 
t541hoo
Nou lekker dan. Mijn basic gaat/kan niet omhoog in snelheid, maar wel in prijs.
 
tubejack

Quote

t541hoo schreef:

Nou lekker dan. Mijn basic gaat/kan niet omhoog in snelheid, maar wel in prijs.


Zie https://xs4all.gebruikers.eu/forum/vi...#post_6925
 
tubejack

Quote

fmrama schreef:

Het omzetten van klanten naar een fb 7581 moet toch ergens van betaald worden. Die dingen zijn nog steeds niet gratis. Ook voor xs niet.


Dan lees ik dat jij al 2 van die 7581 "versleten" hebt. Tja Think
 
fmrama
Ja, ja, ik ben aan de tweede. Helemaal gratis. Die doet het overigens perfect.
 
meppele

Quote

tubejack schreef:

Quote

t541hoo schreef:

Nou lekker dan. Mijn basic gaat/kan niet omhoog in snelheid, maar wel in prijs.


Zie https://xs4all.gebruikers.eu/forum/vi...#post_6925
Heb ondanks de vele verbindingsproblemen mijn 'klant zijn' bij XS nog één kans gegeven door:
- de 7581 van XS af te koppelen en in de hoek te smij ........
- mijn eigen 7360, een oudje dus, weer in bedrijf te nemen
- de line settings te plaatsen op max. stabiliteit
- voorlopig te accepteren dat de snelheid op 18.8/2.6 Mb/s blijft steken.

Heb nu al 3 dagen een strakke verbinding en het modem heeft, bij drie x testen, na max. twee minuten de lijn weer opgebouwd. De 7581 deed er 9 minuten of langer over met heel veel PPPoE errors. Niet alleen de slechte lijn (nog steeds), maar ook de onmogelijkheid om bij de 7581 de lijn settings aan te passen, heeft hier tot veel ellende geleidt.

Ik laat het voorlopig zo, ga (nog) niet terug naar Basic, anders trekt XS/KPN misschien ook nog het uitstaande ticket in.
Xs4all-fourstack geeft nog steeds 41 Mb/s als max. aan maar dat blijft voorlopig, ook na de aangekondigde snelheidsverhogingen, een utopie.
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
tubejack
Wat een verassende wending. Lijn ziet er goed uit zo.
 
Hvhoek
De signaal ruisverhouding is iets te hoog. Lijkt me dat de lijn niet helemaal goed is. 10 om 6 is niet ok. Zou rond de 5 a 6 moeten zijn voor vdsl. Ik zou xs4all er nog een keer naar laten kijken.
Controleer de binnenbekabeling. Geen flatcable. Goede ISRA verbinding. Regelmatig meegemaakt dat er schroefjes loszitten bij het aansluitpunt.
De 7360 ondersteunt geen VDSL2. De 7581 wel. Daarom zal de 7360 stabieler zijn bij een mindere lijnkwaliteit.
 
Voerman
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar kan de signaal ruisverhouding te hoog zijn? Een hoge signaal/ruisverhouding is toch gunstiger dan een lage signaal/ruis verhouding?
 
Roger

Quote

Hvhoek schreef:
De signaal ruisverhouding is iets te hoog. Lijkt me dat de lijn niet helemaal goed is. 10 om 6 is niet ok. Zou rond de 5 a 6 moeten zijn voor vdsl. Ik zou xs4all er nog een keer naar laten kijken.
Controleer de binnenbekabeling. Geen flatcable. Goede ISRA verbinding. Regelmatig meegemaakt dat er schroefjes loszitten bij het aansluitpunt.
Voor dit schroefje moet waarschijnlijk de schop in de grond: er zijn daar problemen met een kabel maar die kan/mag voorlopig niet gerepareerd worden.

Quote

Hvhoek schreef:
De 7360 ondersteunt geen VDSL2. De 7581 wel. Daarom zal de 7360 stabieler zijn bij een mindere lijnkwaliteit.
G.993.2 is toch echt wel VDSL2 Smile Maar hij heeft de line settings op Maximum Stability ingesteld waardoor de 7360 kennelijk niet verder gaat dan profiel 8b en dat lijkt hier de redding. Op de 7581 werken die line settings helaas niet.
Gewijzigd door Roger op 12 mei 2018, 12:24
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie