obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
t541hoo

Quote

meppele schreef:
… Dat wil zeggen, aanpassen gaat wel maar de instellingen worden niet opgeslagen cq. vastgehouden. ...

Datzelfde geldt bij mij ook voor de rest van de line-settings. Maar de s/r (receive) is de enige die wel onthouden wordt. Overigens was dat bij mij ook al zo bij de andere Fritzen (7490 7360)
 
RuudvanMunster
Even een heel andere vraag over de FB 7581. Ik verbaas me zo nu en dan over het mechanisme waarmee op basis van radardetectie de 5 GHz band wordt uitgeschakeld. Het gebeurt vooral bij het 1750 access point dat op de hoogste verdieping staat (2 hoog). En eigenlijk vooral 's nachts. Soms ook op tijden dat ik geen vliegtuigen verwacht. Vaak met de message: RADAR was detected on channel 124; channel switched automatically because of higher-privileged user.
Soms vraag ik me af of het acces point eerder reageert op een ander modem in de buurt. Ik woon in Zoetermeer, zo erg laag vliegen de vliegtuigen ook niet over....
Ik ben benieuwd wat jullie daar voor waarnemingen over hebben.
 
Prutser

Quote

RuudvanMunster schreef:

Even een heel andere vraag over de FB 7581. Ik verbaas me zo nu en dan over het mechanisme waarmee op basis van radardetectie de 5 GHz band wordt uitgeschakeld. Het gebeurt vooral bij het 1750 access point dat op de hoogste verdieping staat (2 hoog). En eigenlijk vooral 's nachts.


In de nacht dragen signalen soms verder dan overdag, door ontbrekende stoorzenders of anderszins. Wellicht zit je overdag net aan de goede kant van het randje, wat 's nachts net de andere kant op gaat. Een verschil van tientallen kilometers zal het niet zijn, maar een paar kilometer verschil kan het zomaar uitmaken. Nu zal Schiphol misschien wat verder weg zitten, maar de de haven van Rotterdam of Rotterdam Airport is wellicht wat dichterbij ...
 
t541hoo

Quote

RuudvanMunster schreef:

… Soms vraag ik me af of het acces point eerder reageert op een ander modem in de buurt. ...



Het radar signaal wordt gedetecteerd adhv andere karakteristieken dan alleen de band waarop wordt uitgezonden. Er wordt veel geklaagd over de gevoeligheid an de 7581 hiervoor.

Zelf had ik een probleem wanneer de WiFi niet op automatisch stond. Eerst leek het dan dat de 5Ghz vast liep (zonder meldingen) maar er werden gewoon geen 5Ghz verbindingen meer gemaakt en soms een paar dagen later liep ook het 2,4Ghz kanaal te pletter. Sinds ik WiFi op automatisch heb staan lijkt dat probleem verdwenen te zijn.
 
tubejack
Met de 7581 had ik regelmatig radar meldingen. Oplossing was een kanaal te kiezen dat buiten de radar viel 36....48. Maar de WiFi van de 7581 heb ik niet meer nodig, sinds ik (slechts een) 1750E strategisch heb neergelegd. Die 1750E geeft hier nauwelijks of geen radar meldingen.
 
meppele

Quote

meppele schreef:

Quote

tubejack schreef:

Quote

t541hoo schreef:

Nou lekker dan. Mijn basic gaat/kan niet omhoog in snelheid, maar wel in prijs.


Zie https://xs4all.gebruikers.eu/forum/vi...#post_6925
Heb ondanks de vele verbindingsproblemen mijn 'klant zijn' bij XS nog één kans gegeven door:
- de 7581 van XS af te koppelen en in de hoek te smij ........
- mijn eigen 7360, een oudje dus, weer in bedrijf te nemen
- de line settings te plaatsen op max. stabiliteit
- voorlopig te accepteren dat de snelheid op 18.8/2.6 Mb/s blijft steken.

Heb nu al 3 dagen een strakke verbinding en het modem heeft, bij drie x testen, na max. twee minuten de lijn weer opgebouwd. De 7581 deed er 9 minuten of langer over met heel veel PPPoE errors. Niet alleen de slechte lijn (nog steeds), maar ook de onmogelijkheid om bij de 7581 de lijn settings aan te passen, heeft hier tot veel ellende geleidt.


Mijn FB7360 werkt nog steeds ononderbroken op 19,6/2,6! netjes dus. Gisteren veel info van XS4ALL technische helpdesk: KPN 'ondergronds' gaat bij een kabel die over een lengte van 700 meter onder asfalt ligt, middels een 'escalatie procedure' een bypass van 250 meter inlassen, (als ik het zo goed formuleer tenminste). De gemeente Alkmaar gaf geen toestemming om de bewuste weg over deze lengte open te frezen, wel om een bypass aan te leggen. XS verwacht dat herstel op korte termijn in de planning van VWT wordt opgenomen. Daarna kan bonding gerealiseerd- en mijn FB7581 teruggeplaatst worden.

Heb het 'niet in kunnen stellen van de Line Settings' bij de FB7581 ook besproken. Men kent de situatie maar ziet het eigenlijk niet als een probleem. Met deze instellingen (waarvan de meeste klanten het bestaan en de functie niet kennen), kun je een slechte lijnkwaliteit 'verdoezelen', aldus de XSHD. Het Modem behoort te functioneren op Maximum Performance, zo niet dan is de lijn niet in orde. Was toch wel handig geweest als dit in mijn geval had gewerkt. Maar goed, de bal rolt, mijn verbinding blijft nu intact, nu afwachten hoe het vervolgtraject verloopt.
Gewijzigd door meppele op 15 mei 2018, 12:22
 
RobEdith
Gisteren brief ontvangen met voor aankondiging van wijziging abonnement (Internet Compact).

Nu lees ik ook over snelheidsverhoging, maar betekent dit dan ook dat ze van VSDL2 profiel 17a naar 30a gaan?
Huidig modem : Fritz!Box 7581 (07.01) Mesh master
Router : Fritz!Box 4020 (07.01) Mesh repeater
Eerder gebruikt : Fritz!Box 7170, 7360
 
RuudvanMunster

Quote

Prutser schreef:

Quote

RuudvanMunster schreef:

Even een heel andere vraag over de FB 7581. Ik verbaas me zo nu en dan over het mechanisme waarmee op basis van radardetectie de 5 GHz band wordt uitgeschakeld. Het gebeurt vooral bij het 1750 access point dat op de hoogste verdieping staat (2 hoog). En eigenlijk vooral 's nachts.


In de nacht dragen signalen soms verder dan overdag, door ontbrekende stoorzenders of anderszins. Wellicht zit je overdag net aan de goede kant van het randje, wat 's nachts net de andere kant op gaat. Een verschil van tientallen kilometers zal het niet zijn, maar een paar kilometer verschil kan het zomaar uitmaken. Nu zal Schiphol misschien wat verder weg zitten, maar de de haven van Rotterdam of Rotterdam Airport is wellicht wat dichterbij ...


Wat mij alleen zo blijft verbazen is dat de ene 1750 (op de 2e verdieping) regelmatig radar meldingen geeft en de andere (op de begane grond) heel weinig. Ik zal ze eens omwisselen om na te gaan of dat apparaat gebonden of plaatsgebonden is....
 
Prutser

Quote


Wat mij alleen zo blijft verbazen is dat de ene 1750 (op de 2e verdieping) regelmatig radar meldingen geeft en de andere (op de begane grond) heel weinig. Ik zal ze eens omwisselen om na te gaan of dat apparaat gebonden of plaatsgebonden is....


Boven zit er waarschijnlijk meer lucht tussen radar en je 1750, beneden staan er potentieel meer obstakels in de weg, van huizen tot auto's en andere spullen. Het zou me meer verbazen als het andersom was Smile
 
t541hoo

Quote

RuudvanMunster schreef:

Wat mij alleen zo blijft verbazen is dat de ene 1750 (op de 2e verdieping) regelmatig radar meldingen geeft en de andere (op de begane grond) heel weinig. ....



Dat is toch niet zo Verwonderlijk. Radar zend haar golven in een nogal nauwe bundel uit en natuurlijk vooral op het luchtruim gericht. Hoe hoger je zit hoe meer je zal ontvangen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie