obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Glasvezel
Na dagelijks diverse onderbrekingen van de internetverbinding, van minder dan 10 seconden, is na overleg net de helpdesk de 7581 teruggebracht naar fabrieksinstellingen.
De onderbrekingen zijn weg.
Maar de FRitzbox VPN verbinding die voorheen goed werkte is niet meer aan de gang te krijgen.

Welk modem zou na 11/2 jaar echt goed werken? Ik heb een ntu aansluiting.
 
Gondelier

Quote

Glasvezel schreef:

Na dagelijks diverse onderbrekingen van de internetverbinding, van minder dan 10 seconden, is na overleg net de helpdesk de 7581 teruggebracht naar fabrieksinstellingen.
De onderbrekingen zijn weg.
Maar de FRitzbox VPN verbinding die voorheen goed werkte is niet meer aan de gang te krijgen.

Welk modem zou na 11/2 jaar echt goed werken? Ik heb een ntu aansluiting.


Mijn 1e advies is, koop een eigen Fritz!Box 7490. Kijk rustig op Marktplaats en koop er een voor een paar tientjes. Het goede is dat alles maar dan ook alles gewoon werkt.
** Daar hebben we al de firmware beta versie 6.98 xxxx met perfecte MESH ondersteuning, voor zowel het modem 7490 + repeater 1750E

Deze 7490 kan je via lan1 -->> utp met je glas verbinden.
---------
Mijn 2e advies is, vraag aan XS4ALL een Fritz!Box 5490. Deze is speciaal voor glasvezel. Je kan deze aansluiten met een fiber als ook via lan1 met utp.
De firmware is voor dit modem 6.84 xxxx
De extra's ** voor dit modem is nog niet bekend of ze dat in de firmware gaan intergreren.
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Gondelier

Quote

tubejack schreef:

Met de 7581 had ik regelmatig radar meldingen. Oplossing was een kanaal te kiezen dat buiten de radar viel 36....48. Maar de WiFi van de 7581 heb ik niet meer nodig, sinds ik (slechts een) 1750E strategisch heb neergelegd. Die 1750E geeft hier nauwelijks of geen radar meldingen.


@tubejack
Jack, kan ik hier de conclusie aan verbinden dat alles nu eindelijk goed bij je werkt ??
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
tubejack

Quote

Gondelier schreef:
@tubejack
Jack, kan ik hier de conclusie aan verbinden dat alles nu eindelijk goed bij je werkt ??


Eindelijk? Think Al een paar maandenThumbs Up
Sinds 06.85-50446 PLUS heb ik eigenlijk geen problemen meer.
Bellen, internet, TV, mijn web site, remote servers back-uppen, netflixen, hi-res audio streamen alles werkt en is lekker stabiel. Ik kan de hele lijn (officieel 40mb) dagen lang helemaal volpompen en nog blijft alles werken Cheer

Er zitten ook in deze versie nog wel een aantal fouten en foutjes maar bugvrije software moet nog uitgevonden worden. Mooi voor FritzOS7

Oja ik durf het nu ook aan anderen te adviseren, inmiddels is de hele familie zowel privé als zakelijk over naar XS4ALL Wink
 
tubejack
Maar eh.... het is lekker rustig hier. Think Goed teken Grin
 
tubejack

Quote

Glasvezel schreef:
Welk modem zou na 11/2 jaar echt goed werken? Ik heb een ntu aansluiting.


Misschien is een Edge router iets voor je? Vind het niet echt eenvoudig. Er staan diverse configuraties op het internet.
 
richard01

Quote

tubejack schreef:

Quote

Gondelier schreef:
@tubejack
Jack, kan ik hier de conclusie aan verbinden dat alles nu eindelijk goed bij je werkt ??


Eindelijk? Think Al een paar maandenThumbs Up
Sinds 06.85-50446 PLUS heb ik eigenlijk geen problemen meer.
Bellen, internet, TV, mijn web site, remote servers back-uppen, netflixen, hi-res audio streamen alles werkt en is lekker stabiel. Ik kan de hele lijn (officieel 40mb) dagen lang helemaal volpompen en nog blijft alles werken Cheer

Er zitten ook in deze versie nog wel een aantal fouten en foutjes maar bugvrije software moet nog uitgevonden worden. Mooi voor FritzOS7

Oja ik durf het nu ook aan anderen te adviseren, inmiddels is de hele familie zowel privé als zakelijk over naar XS4ALL Wink

Hier werkt de 06.85-50446 PLUS vooralsnog ook stabiel in een retro opstelling met een draadje (dus DECT staat UIT).
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
Prutser

Quote

richard01 schreef:

Quote

tubejack schreef:

Quote

Gondelier schreef:
@tubejack
Jack, kan ik hier de conclusie aan verbinden dat alles nu eindelijk goed bij je werkt ??


Eindelijk? Think Al een paar maandenThumbs Up
Sinds 06.85-50446 PLUS heb ik eigenlijk geen problemen meer.
Bellen, internet, TV, mijn web site, remote servers back-uppen, netflixen, hi-res audio streamen alles werkt en is lekker stabiel. Ik kan de hele lijn (officieel 40mb) dagen lang helemaal volpompen en nog blijft alles werken Cheer

Er zitten ook in deze versie nog wel een aantal fouten en foutjes maar bugvrije software moet nog uitgevonden worden. Mooi voor FritzOS7

Oja ik durf het nu ook aan anderen te adviseren, inmiddels is de hele familie zowel privé als zakelijk over naar XS4ALL Wink

Hier werkt de 06.85-50446 PLUS vooralsnog ook stabiel in een retro opstelling met een draadje (dus DECT staat UIT).


En ook hier - sinds 26 maart - is de 7581 stabiel, DECT staat sinds die datum ingesteld op de 7581 en dat draait dus nu zo'n 2 maanden stabiel ... Clap
 
GeerS
Na de laatste update heb ik mijn 5 gigaset telefoons weer van de 7369 afgehaald en gekoppeld aan de 7581. De gesprekken waren helder en prima te verstaan aan twee kanten, maar ... regelmatig (ongeveer 1 op de 4 gesprekken) kwam het voor dat de verbinding ineens weg viel en de telefoon als het ware vast liep. Sinds een week of twee heb ik de oude situatie weer hersteld door de 7369 weer aan de 7581 te koppelen en de gigaset telefoons weer met de 7369 te verbinden. Daarna geen problemen meer, dus helemaal goed gaat het nog niet met DECT en de 7581 met de laatste update.
Overigens is de internet verbinding met de 7581 hier zeer stabiel. Wij hebben het geluk dat we dicht bij zo'n wijkkast zitten en hebben 167 mbps down en 49 mbps up, dus wat dat betreft niets te klagen.
VDSL Pairbonding. 7583VDSL voor internet, DECT en Wifi. Als repeater: 1750e Wifi, 1750e en 7583 beiden in Lan bridge
 
Roger

Quote

GeerS schreef:
Na de laatste update heb ik mijn 5 gigaset telefoons weer van de 7369 afgehaald en gekoppeld aan de 7581. De gesprekken waren helder en prima te verstaan aan twee kanten, maar ... regelmatig (ongeveer 1 op de 4 gesprekken) kwam het voor dat de verbinding ineens weg viel en de telefoon als het ware vast liep.
Ik heb precies hetzelfde probleem met de 7581 (v6.85-50446) i.c.m. een Gigaset C430HX (v117.013.02) . De C430HX is nota bene speciaal is ontworpen voor gebruik met DECT-systemen als de Fritz!Box (er zit daarom geen basisstation bij). Welk type Gigaset gebruik jij?

Voor de C430HX is een firmware update beschikbaar (117.013.06). Volgens een Duitse forum post staat in de release notes daarvan "Fixed: Improvements in connection with DECT base stations". De mogelijkheid om Gigaset firmware te updaten (via Cat-iq SUOTA) zit in de 6.98-xxxxx Labor versies voor diverse Fritz!Box modellen, maar helaas niet voor de 7581. Afwachten dus.

Quote

GeerS schreef:
Sinds een week of twee heb ik de oude situatie weer hersteld door de 7369 weer aan de 7581 te koppelen en de gigaset telefoons weer met de 7369 te verbinden. Daarna geen problemen meer, dus helemaal goed gaat het nog niet met DECT en de 7581 met de laatste update.
Mee eens. En ik heb niet het gevoel dat ze bij AVM beseffen dat er nog steeds problemen zijn.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie